printlogo


کد خبر: 256855تاریخ: 1401/9/5 00:00
اخبار

صنعتگر برای تیم ‌ملی خواند
غلامرضا صنعتگر، خواننده موسیقی پاپ در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود قطعه جدیدی را در حمایت از تیم ‌ملی فوتبال کشورمان منتشر کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، قطعه جدید غلامرضا صنعتگر، خواننده موسیقی پاپ در حمایت از تیم ‌ملی فوتبال ایران توسط مرکز موسیقی مأوا پیش روی مخاطبان قرار گرفت. در این قطعه امیر ارجینی شاعر، هادی کولیوند ملودی، حامد جهانبخش تنظیم‌کننده و احمد ناصری‌پور تهیه‌کننده، گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند. طی روزهای گذشته قطعه دیگری به خوانندگی سیدمحمد معتمدی با عنوان «تا پای جان برای ایران» و «لحظه صعود» به خوانندگی احسان جوادی به مناسبت حضور تیم ‌ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام‌جهانی فوتبال منتشر شده بود.
 
***
تغییر فرمول انتخاب 15 نامزد اولیه اسکار
اسکاری‌ها وزنی انتخاب می‌شوند
 نودوپنجمین دوره جوایز اسکار برخلاف ادوار قبلی، 15 نامزد اولیه خود را با معرفی 15 فیلم از سوی داوران نمی‌شناسد، بلکه شیوه انتخاب بر اساس میزان رای داوران به هر فیلم خواهد بود. به گزارش «وطن‌امروز»، در حالی که به آخر سال ۲۰۲۲ نزدیک می‌شویم، بازار حدس و گمان‌ها درباره امیدداران دریافت جایزه اسکار بین‌المللی در محافل سینمایی داغ‌ شده است. در همین حال تغییری هم در نحوه رای دادن اعضای آکادمی برای این بخش ایجاد شده و برای نخستین ‌بار قرار است اعضایی که رای می‌دهند ۱۵ فیلم منتخب خود را به ترتیب از یک تا ۱۵ رتبه‌بندی کنند. سال‌های پیش رای‌دهندگان تنها ۱۵ فیلم خود را انتخاب می‌کردند تا فهرست اولیه دربرگیرنده آن فیلم‌ها باشد. 
در تغییر قابل توجهی که نسبت به گذشته ایجاد شده است، رای‌دهندگان به هر یک از انتخاب‌های خود از ۷ تا ۱۰ امتیاز می‌دهند و به این ترتیب وزن انتخاب‌های خود را تعیین می‌کنند. در حالی که امسال ۹۲ فیلم برای شرکت در این رقابت معرفی شده‌اند، هنوز واجد شرایط بودن همه آنها اعلام نشده است و هنوز روشن نیست اعضای کدام شاخه‌های اسکار باید به این بخش رای بدهند، اما با کمی بیش از ۹۶۰۰ رای‌دهنده واجد شرایط، گفته شده بیش از هزار عضو آکادمی در این بخش به انتخاب نامزدها می‌پردازند. امسال شیوه رای دادن در این بخش با بخش بهترین فیلم تفاوت دارد. در حالی که برای انتخاب نامزدهای بهترین فیلم از رای‌دهندگان خواسته می‌شود بیشترین فیلم را تماشا کنند و رای بدهند اما در بخش بهترین فیلم بین‌المللی نحوه رای دادن متفاوت است. امسال ۹۲ فیلم شرکت‌کننده در این بخش به ۱۱ گروه که ۴ گروه دربرگیرنده ۹ فیلم و بقیه دربرگیرنده ۸ فیلم هستند تقسیم شده‌اند و هر عضو رای‌دهنده آکادمی باید همه فیلم‌های گروه خود را حتماً ببیند و از دیگر فیلم‌های شرکت‌کننده نیز هر یک را که تمایل داشت تماشا کند و فهرست خود را بر مبنای بهترین‌ها به ترتیب تنظیم کند. 
با وجود فیلم‌هایی چون «در جبهه غرب خبری نیست» نماینده آلمان، «نزدیک» نماینده بلژیک و «تصمیم به ترک» نماینده کره‌جنوبی، می‌توان انتظار داشت این فیلم‌ها احتمالا در صدر فهرست بیشترین رای‌دهندگان جا بگیرند و از سوی دیگر فیلمی‌ مانند «باردو» نماینده مکزیک می‌تواند در فهرست برخی رای‌دهندگان در رأس جا بگیرد و از سوی دیگر برخی رای‌دهندگان هم اصلا آن را انتخاب نکنند. 
برخی فیلم‌ها هم در این رقابت بیشتر در صف میانه جا دارند؛ مانند «کورساژ» از اتریش، «آرژانتین ۱۹۸۵» از آرژانتین و «ای‌او» از لهستان که می‌توانند در فهرست بیشتر رای‌دهندگان در نیمه بالا جا بگیرند. پیش از این نشریه هالیوود ریپورتر در گزارشی ۵ فیلم از جمله «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی از ایران را به عنوان شانس‌های غیرمنتظره اسکار امسال معرفی کرده بود. 

Page Generated in 0/0074 sec