printlogo


کد خبر: 256862تاریخ: 1401/9/5 00:00
اخبار

پیام تشکر رئیس‌جمهور از تیم‌ ملی فوتبال کشورمان
رئیس‌‌جمهور در پیامی از اعضای پرتلاش و باغیرت تیم‌ ملی فوتبال که شیرینی پیروزی را به کام مردم کشورمان چشاندند صمیمانه تشکر کرد. سیدابراهیم رئیسی در پیامی به مناسبت پیروزی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان برابر تیم فوتبال ولز آورده است: بچه‌های پرتلاش و باغیرت تیم‌ ملی فوتبال ایران، از اینکه با همه وجود جنگیدید و شیرینی پیروزی را به کام مردم کشورمان چشاندید، صمیمانه از شما و سرمربی و سایر دست‌اندرکاران تیم‌ ملی تشکر می‌کنم. دعای خیر یک ملت در ادامه این راه نیز بدرقه راه‌تان است. 
 
***
سرمربی تیم‌ ملی ولز: ایران مستحق پیروزی بود
سرمربی تیم فوتبال ولز به تمجید از شاگردان کی‌روش پرداخت. «راب پیج» در نشست خبری دیدار ۲ تیم ولز و ایران اظهار داشت: حتما تیم‌ ملی ایران مستحق پیروزی بود. تغییراتی که آنها انجام دادند درست بود و ایران استحقاق پیروزی را داشت. سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ولز درباره توان پایین بازیکنانش افزود: من فکر می‌کنم هوای گرم و تمرینات دخالت نداشت. همان‌طور که گفتم ما در نیمه اول هم خوب نبودیم و ایران خیلی بهتر بود. وی درباره بازی نه چندان خوب گرت بیل و رمزی هم گفت: من درباره نفرات صحبت نمی‌کنم. من خیلی از بازی ناامید شدم، چون در ماه‌های اخیر خیلی خوب بودیم و از سطح استاندارد خودمان در این بازی خیلی پایین‌تر بودیم. 
 
***
غرش یوزهای ایرانی در رسانه‌های جهان
در دومین بازی تیم‌ ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی، دیروز ایران با ۲ گل اژدهای جنوبی جزیره بریتانیا را شکست داد. این پیروزی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت. 
گاردین: بازیکنان ایران سکوت هنگام پخش سرود ملی را پایان دادند و پیروز بازی شدند. 
رویترز: بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال ایران با خواندن سرود ملی کشورشان پیروز شدند. 
آی‌تی‌وی: 2 گل ایران قلب کمری‌ها (ولزی‌ها) را شکست. 
یو اس سان: ایران در حالی که بازی را با مساوی بدون گل دنبال می‌کرد، ناگهان با هجوم‌های پیاپی ۲ بار دروازه ولز را فرو ریخت. 
ایندین اکسپرس: ایران با 2 گل ولز را شکست داد. 
مارکا: ایران با ۲ گل ولز را شکست داد. 
 
***
طارمی فراتر از نیمار و اوزیل
مهدی طارمی عملکرد بهتری را در ۲ جام‌جهانی اخیر نسبت به اوزیل و نیمار در ایجاد موقعیت گل در یک بازی به ثبت رساند. سایت معتبر اسکوآکا درباره عملکرد مهدی طارمی و رکورد خاص او در دیدار با ولز نوشت: مهدی طارمی در ۲ جام‌جهانی اخیر، آمار بهتری نسبت به نیمار، اوزیل و تریپیر در ایجاد موقعیت گل در یک بازی ثبت کرده است:
مهدی طارمی مقابل ولز؛ ایجاد ۸ شانس گلزنی
مسوت اوزیل مقابل کره‌جنوبی؛ ایجاد ۷ شانس گلزنی
نیمار مقابل بلژیک:‌ ایجاد ۷ موقعیت گلزنی
کِیرن تریپیر مقابل بلژیک: ایجاد ۷ موقعیت گلزنی
شماره ۹ ایران فراتر از یک شماره ۹ (مهاجم هدف) است. 
همچنین این سایت نوشت: بنابراین، چه تیمی در ژانویه طارمی را جذب خواهد کرد؟
 
***
آزمون: مقابل انگلیس تمرکز نداشتیم
بازیکن تیم‌ ملی فوتبال ایران می‌گوید پیروزی این تیم مقابل ولز، حق ملی‌پوشان بوده است. سردار آزمون، بازیکن تیم‌ ملی فوتبال ایران پس از پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل ولز در گروه B رقابت‌های جام‌جهانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در بازی مقابل انگلیس، تمرکز نداشیم و این طبیعی بود. خدا را شکر که 3 امتیاز مهم را گرفتیم و واقعا حق بازیکنان بود. وی درباره موقعیت‌های از دست رفته‌ای که در بازی داشت، خاطرنشان کرد: نزدیک ۲ ماه است از شرایط بازی دور بودم و خیلی وقت بود تمرین نکرده بودم و برای من خیلی سخت بود چون آماده نبودم. خدا را شکر می‌کنم که اوضاع خوب شد و از مصدومیت من مهم‌تر، برد تیم‌ ملی بود که به ثمر رسید. امیدوارم در بازی مقابل آمریکا هم همین‌طور
عمل کنیم.

Page Generated in 0/0071 sec