printlogo


کد خبر: 256872تاریخ: 1401/9/5 00:00
اخبار

افزایش ۴۵۰۰ تخت به سرانه بیمارستانی استان تهران
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از افزایش ۴۵۰۰ تخت به سرانه بیمارستانی استان تهران تا سال ۱۴۰۲ خبر داد. علاءالدین ازوجی در تشریح روند احداث بیمارستان‌های سطح استان تهران گفت: طی سفرهای رئیس‌جمهور به شهرستان‌های استان تهران و همراهی استاندار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، احداث، تکمیل و توسعه ۲۶ بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید. 
وی افزود: تا پایان سال نزدیک به ۴ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه فضاهای درمانی استان تهران اضافه خواهد شد. ازوجی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۶۹۵ تخت در بیمارستان‌های دولتی و ۲۷۵۰۰ تخت نیز در بیمارستان‌های بخش خصوصی و سایر نهادها در استان تهران وجود دارد و تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز نزدیک به ۴۵۰۰ تخت دیگر به سرانه بیمارستان‌ها اضافه خواهد شد.
 
***
کشف ۲۹ هزار قبضه سلاح شکاری و جنگی
سخنگوی فراجا از کشف بیش از ۲۹ هزار قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور خبر داد. سردار مهدی حاجیان درباره میزان کشفیات قاچاق سلاح و مهمات در کشور طی سال جاری اظهار داشت: از سال 98، بعد از اغتشاشات همان سال، کشفیات قاچاق سلاح و مهمات در کشور روند رو به افزایش و معناداری پیدا کرد و به همین دلیل قرارگاه مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد. 
وی با تاکید بر اینکه با بررسی‌های صورت گرفته قاچاق سلاح و مهمات از طریق مرزهای شمال غربی، مرزهای غربی و جنوبی کشور انجام شده است، تصریح کرد: براساس آمارهای به دست آمده، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۹ هزار قبضه سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 
سردار حاجیان افزود: البته میزان کشفیات از خردادماه سال جاری افزایش چشمگیری داشته (کشف ۹ هزار قبضه سلاح جنگی و بیش از ۷ هزار قبضه سلاح سرد ساخت برخی کشورها بویژه آمریکای جنایتکار) از این رو با پلیس کشورهای همسایه جلساتی در راستای جلوگیری از قاچاق سلاح و مهمات برگزار کردیم که بحمدالله به نتایج مطلوبی نیز رسیدیم.
 
***
واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال اتباع از دی‌
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا به سرخک در کشور، در عین حال از برنامه این وزارتخانه برای واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال اتباع غیرایرانی زیر ۱۵ سال در ۲۷ دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای دی‌ماه خبر داد. 
سیدمحسن زهرایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور گفت: از ابتدای سال جاری میلادی (اوایل دی ۱۴۰۰) تاکنون ۲۰۲ مورد تایید شده آزمایشگاهی سرخک در کشور داشتیم که حدود ۵۳ درصد آنها را اتباع تشکیل می‌دهند و تقریبا می‌توان گفت از این آمار ۹۵ درصد مبتلایان، اتباع افغانستان بودند و ۴ یا ۵ مورد مبتلا به سرخک پاکستانی و یک مورد هم عراقی داشته‌ایم. 
وی افزود: موارد مبتلایی که از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شوند طبیعتا می‌تواند سبب سرایت بیماری به ایرانیان هم شود؛ به شکلی که کمتر از نصف آمار کلی، مبتلایان ایرانی بودند و این نشان‌دهنده این است که ما در معرض خطر بالای انتشار بیماری سرخک هستیم، زیرا کشورهای همسایه بویژه همسایگان شرقی و افغانستان در زمینه واکسیناسیون سرخک وضعیت مناسبی ندارند.
 
***
مرکز جامع درمان سرطان برکت در آستانه بهره‌برداری 
وزیر بهداشت از پروژه در حال ساخت مرکز جامع سرطان برکت که در مراحل پایانی تجهیز و بهره‌برداری قرار دارد، بازدید کرد. بهرام عین‌اللهی از بخش‌های تخصصی شیمی‌درمانی، بستری، سرپایی، اتاق عمل براکی تراپی، رادیوتراپی، آزمایشگاه و تصویربرداری مرکز جامع سرطان برکت که یکی از مراکز سطح ۳ سرطان بوده و از بالاترین تجهیزات تشخیصی و درمانی برخوردار است، بازدید کرد. همچنین در نشستی با حضور وزیر بهداشت، معاون درمان وزارت بهداشت، سرپرست و معاونان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت، مهم‌ترین موانع جهت بهره‌برداری از این مرکز مجهز بررسی و مقرر شد با رفع این موانع، مرکز جامع درمان سرطان برکت به‌زودی بهره‌برداری شود. 
در این بازدید علاوه بر معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر پورحسینی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و پاک‌آیین، دستیار رسانه‌ای، رئیس مرکز روابط عمومی و سخنگوی وزارت بهداشت نیز حضور داشتند. 
 
***
پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی کم‌بهره به عشایر استان تهران
مدیر امور عشایر استان تهران از اختصاص بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به عشایر استان تهران خبر داد و گفت: به ازای هر خانوار عشایری حداکثر۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. 
فرشید ذبیحی گفت: سهم عشایر استان تهران در تسهیلات اشتغال‌زایی ویژه در نظر گرفته شده است و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به عشایر این استان اختصاص پیدا کرده است. 
وی افزود: به این ترتیب به ازای هر خانوار عشایری حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که مدت‌زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز طولانی خواهد بود. ذبیحی افزود: سود این تسهیلات ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

Page Generated in 0/0078 sec