printlogo


کد خبر: 256875تاریخ: 1401/9/5 00:00
وزیر آموزش‌و‌پرورش اعلام کرد
افزایش حقوق معلمان متناسب با تورم

هر چند رتبه‌بندی معلمان به همت دولت سیزدهم عملیاتی شد تا این قشر متناسب با عملکرد و کارایی، در راستای رعایت عدالت دریافتی کسب کنند اما وزیر آموزش‌و‌پرورش اعلام کرده است علاوه بر رتبه‌بندی معلمان، تلاش شده متناسب با تورم جهانی و داخلی حقوق معلمان افزایش یابد تا فشارهای اقتصادی بر این قشر کمتر شود. یوسف نوری در آیین عطرافشانی گلزار شهدای بوشهر اظهار کرد: در سفرهای استانی دولت سیزدهم علاوه بر اعتبارات این وزارتخانه، ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های آموزش‌و‌پرورش اختصاص یافته است. وی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان اضافه کرد: تلاش شده متناسب با تورم جهانی و داخلی حقوق معلمان افزایش یابد تا فشارهای اقتصادی بر این قشر کمتر شود. وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به توطئه‌های دشمن علیه نظام اسلامی بیان کرد: از اول انقلاب تاکنون کشور ایران تحت تاثیر بیش از ۵۰۰ تحریم دشمن بوده است اما با این وجود با عزم و اراده این ملت و رهبری‌های رهبر معظم انقلاب، جوانان این سرزمین توانستند گام‌های سنگینی در بخش خودکفایی و استقلال بردارند که ساخت زیردریایی‌ها، ناوها و موارد دیگر نمونه‌ای از این خودباوری است. عضو دولت سیزدهم با بیان اینکه نظام آموزشی ایران تا سال 90 وارداتی بود و پیاده‌نظام دشمن در این سیستم فعالیت داشت، گفت: با تصویب سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش، بلافاصله دشمن سند ۲۰۳۰ را در سال 92 مطرح کرد و در شرایطی که هنوز هیچ کاری برای اجرای سند تحول آموزش‌و‌پرورش انجام نشده بود، سند ۲۰۳۰ که سندی لائیک بود در کشور به تصویب رسید و بر اجرای آن تاکید کردند. 
وی گفت: دشمن می‌خواهد رویشی را که به نام دین قد علم کرده است در مقابل جریان‌های انسان‌محور مانند اومانیسم و جریان‌های بی‌دینی قرار دهد و در تلاش هستند تا نور و پرتوافکنی این انقلاب خاموش شود. 
* ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات در مدارس کشور توزیع شد
وزیر آموزش‌و‌پرورش همچنین با بیان اینکه مجوز استخدام مربی پرورشی صادر شده است، گفت: امسال تجهیزات آموزشی و اداری به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در مدارس سراسر کشور توزیع شد. یوسف نوری در جمع فرهنگیان استان بوشهر اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش، طرح دانش‌آموز، معلم و خانواده تراز انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت و در نقاط مختلف کشور در حال اجراست. به گفته وی، جریان امپریالیستی رسانه با استفاده از قدرت ارتباطات، در حال مدیریت افکار عمومی است و برای مدیریت افکار عمومی کشورهای در حال توسعه، پایه‌های اعتقادی دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داده است. وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اصلاح ‌محور مدرک‌گرایی در آموزش‌و‌پرورش عنوان کرد: محور قرار گرفتن مدرک در آموزش‌و‌پرورش به جای مسائل تربیتی در آموزش و مهارت‌گرایی به معنای شغل مطلق و حذف مهارت‌های پایه باید اصلاح شود. نوری با بیان اینکه امسال تجهیزات آموزشی و اداری به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در مدارس سراسر کشور توزیع شد، تصریح کرد: پارسال ۱۲۲ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی در اختیار وزارت آموزش‌و‌پرورش قرار گرفت. وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه مجوز استخدام مربی پرورشی صادر شده است، اظهار کرد: تلاش می‌شود موافقت لازم برای جذب نیروهای خدماتی در مدارس کسب شود.

Page Generated in 0/0087 sec