printlogo


کد خبر: 256882تاریخ: 1401/9/5 00:00
اخبار

سردار سلامی: دشمن بشدت زخمی و عصبانی است
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری مالک‌اشتر بسیج گفت: بسیج تفسیر حضور ملائکه آسمانی در زمین است. بسیج سپر بلای تمام حوادث سهمگین و خطرناک برای ملت ایران و متوقف‌کننده سیاست‌های دشمنان بوده و هست. بسیج هم خدا را عبادت کرد و هم به همه بشریت اجتناب از تبعیت طاغوت را یاد داد. 
وی با اشاره به اینکه اندیشه تشکیل نهاد بسیج یک الهام الهی بر قلب امام راحل بود، افزود: بسیج هم خدا را عبادت کرد و هم به همه عالم اجتناب از عبادت طاغوت را یاد داد. فرمول غلبه بر مستکبران را ساخت و در کارگاه بزرگ جنگ اثبات کرد. هفته‌های گذشته همیشه هفته بسیج بود. این روزها روزهای بسیج است. چون یک فتنه عظیم جهانی شبیه جنگ احزاب،‌ یک آرایش عظیم سیاسی در جهان شکل گرفته است. یک ائتلافی از تمام شیاطین و اشرار عالم. همه آمده‌اند به صحنه از اشرار،‌ شیاطین،‌ مستکبران، بدخواهان،‌ شکست‌خوردگان سابق، حتی محتضران سیاسی. قدرت‌های ناکام همه به صحنه آمده‌اند و بسیج در مقابل این اشرار ایستاده است. 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه بسیج همواره متوقف‌کننده حرکت دشمنان بوده است، تصریح کرد: دشمن بشدت زخمی و عصبانی است، چون تمام سیاست‌هایش متوقف و ناکارآمد و شکست‌خورده و فروپاشیده است. تحریم نسخه تسلیم بود ولی ملت ایران به جای تسلیم شدن در برابر فشارهای جهانی با مدیریت آمریکا و متحدانش، فرصتی بزرگ برای قطع وابستگی به جهان را ساخت. فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سعودی در برابر انصارالله یمن التماس آتش‌بس می‌کند. نخست‌وزیران امروز انگلیس ادامه چرچیل هستند و چیزی عوض نشده است. خوی اشرافیت و تجاوزگری انگلیس پابرجاست، هرچند این روباه پیر است و دندان ندارد و نمی‌تواند گاز بگیرد. اسرائیل همان مولود مصنوعی رژیم‌های نحس سیاسی است که مثل خنجری در پهلوی جهان اسلام فرو برده شده است و رژیم سعودی دست‌پرورده و رشدیافته مکتب غرب است. 
سردار سلامی افزود: به آمریکا، اسرائیل، آلمان، فرانسه، سعودی و دیگر گروه‌های ناچیز متحدان اینها می‌گویم در مردمک چشمان ملت ایران شما همان کسانی هستید که اگر پشه‌ای از دست‌تان چیزی برباید نمی‌توانید پس بگیرید، شما پر کاه را از پشه نمی‌توانید پس بگیرید آن وقت می‌خواهید ایران را از ملت ایران پس بگیرید؟ پرچمدار سپاه مکرون را دیدید؛ اینها اینگونه می‌خواهند ایران را فتح کنند! هر کسی به امنیت ما دست دراز کند غرقش خواهیم کرد و این رجزخوانی نیست. به دشمنان هشدار می‌دهم منافع‌تان همه جا گسترده است و به خودتان رحم کنید. شما هم به آرامش نیاز دارید؛ خود را در معرض ناآرامی قرار ندهید. ما برای برقراری امنیت و دفاع از عزت ملت و برافراشته بودن پرچم، برای استقلال‌مان جدی هستیم. 
 
***
باقری: همکاری‌ ایران و هند موجب تحکیم صلح و ثبات در منطقه است
علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و هیات همراه که برای مشورت‌های سیاسی معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و هند به دهلی نو سفر کرده است، با وینای موهان کواترا قائم‌مقام وزیر خارجه هند دیدار و گفت‌وگو کرد. 
در این دیدار مهم‌ترین موضوعات مورد علاقه ۲ کشور در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد رایزنی و بررسی قرار گرفت و طرفین پیرامون راه‌های توسعه و گسترش مناسبات سیاسی فی‌مابین از جمله تبادل هیات‌های عالیرتبه، نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و هند و شورای تجاری ۲ کشور با هدف ارتقای سطح مبادلات تجاری و همچنین سرمایه‌گذاری هند در چابهار تبادل نظر کردند. طرفین همچنین درباره موضوعات منطقه‌ای از جمله اوضاع افغانستان، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، کریدور شمال- جنوب و راه‌های تقویت همکاری‌های چندجانبه از جمله در چارچوب سازمان همکاری شانگهای به گفت‌وگو پرداختند. 
باقری در این ملاقات همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه جمهوری اسلامی ایران و هند را موجب تحکیم صلح و ثبات منطقه و مقابله با یکجانبه‌گرایی و مداخله کشورهای فرامنطقه‌ای در امور منطقه خواند و گفت: رایزنی پیوسته و مستمر ایران و هند در موضوعات مختلف و همکاری ۲ طرف در زمینه‌های مورد علاقه بویژه در موضوعات منطقه‌ای یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت انکارناپذیر برای تامین منافع ملی ۲ کشور است و در عمل فرصت را از بیگانگان خواهد گرفت تا نتوانند با بهره‌برداری از خلأ همکاری میان کشورهای منطقه، ترتیبات منطقه‌ای را بر اساس منافع نامشروع و سیاست‌های زیاده‌خواهانه خود بر کشورهای منطقه تحمیل کنند. 
 
***
دفاع قاطع جامعه یهودیان از جمهوری اسلامی
انجمن کلیمیان تهران در بیانیه‌ای با محکومیت ناآرامی‌های اخیر کشور که منجر به جان باختن و آسیب دیدن جمعی از هم‌میهنان و همچنین خسارات مالی فراوان به کشور شده است، تأکید کرد: جامعه کلیمیان همواره در تبعیت و پیروی از مقام معظم رهبری همچون دیگر هموطنان در صف مقدم مقابله با اخلالگران نظم و امنیت قرار گرفته است. 
در این بیانیه با اعلام اینکه اتفاقات و حوادث ناگوار اخیر قلب همه دوستداران و وفاداران به ایران و نظام مقدس اسلامی را به درد آورد، تصریح شده است: دشمنان نظام با هدف قرار دادن وحدت مردم در توهم ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی هستند. این انجمن در پایان ابراز امیدواری‌ کرد در آینده نزدیک شاهد وحدت مردم و ایجاد آرامش و امنیت و شادمانی در میهن عزیزمان باشیم.

Page Generated in 0/0066 sec