printlogo


کد خبر: 256885تاریخ: 1401/9/5 00:00
سردار پاکپور از تقویت یگان‌های نیروی زمینی سپاه در مرزهای غرب و شمال ‌غرب کشور خبر داد
تداوم مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب

گروه سیاسی: مقابله نیروهای مسلح کشورمان با هر گونه ناامنی و اقدام علیه امنیت ملی ایران در مرزهای شمال غرب کشور، همچنان ادامه دارد. پس از حملات موشکی و پهپادی چند باره قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه به مقر گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در منطقه اقلیم کردستان عراق، وزیر امور خارجه ایران از تعهد دولت مرکزی عراق برای تخلیه مرزها از تروریست‌های تجزیه‌طلب خبر داد. اما به نظر می‌رسد تعهد عراق برای تخلیه گروهک‌ها از مرزهای شمال غرب ایران کافی نبوده و نیروی زمینی سپاه اقدام به تقویت نیرو در مرزهای غرب و شمال غرب کشور کرده است. 
سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این رابطه گفت: به دنبال تحرکات اشرار و گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی در شمال غرب کشور و ایجاد شرارت و ناامنی در برخی مناطق، نیروی زمینی سپاه با تقویت نیروهای خودی در محدوده نوار مرزی استان‌های غرب و شمال غرب کشور و بهره‌گیری از همکاری مردم غیور بومی به مقابله قاطعانه با عوامل ناامنی در منطقه می‌پردازد. فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه هم‌اکنون برخی یگان‌های زرهی و نیروهای مخصوص نزسا در حال عزیمت به استان‌های مرزی غرب و شمال غرب کشور هستند، تصریح کرد: اقدام نیروی زمینی سپاه به منظور تقویت یگان‌های مستقر در مرز و جلوگیری از نفوذ تیم‌های تروریستی وابسته به گروهک‌های تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم شمال عراق صورت گرفته است. 
در طول ۲ ماه گذشته که جریان ضدایرانی با ایجاد اغتشاش و آشوب سعی در ایجاد ناامنی در ایران داشت، گروهک‌های تجزیه‌طلبی مثل حزب دموکرات، کومله و پاک نیز با تشدید فعالیت‌های خود، اقدام به آشوب علیه ایران کردند. همین موضوع باعث شد نیروی زمینی سپاه از مهرماه امسال تاکنون، در چند نوبت مقر گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان عراق را با حملات موشکی و پهپادهای انتحاری منهدم کند. 
این گروهک‌ها در ۲ ماه اخیر با توجه به شرایط کشور، سعی داشتند با اعزام نیرو و تجهیزات و انجام عملیات‌های تروریستی، به ناامنی‌ها و اغتشاشات در شهرهای مرزی دامن بزنند. ایران بارها هشدار داده است بر سر امنیت کشور و مردم تعارف نداشته و گروهک‌های تروریستی ضدایرانی را هر جا باشند، مورد حمله قرار خواهد داد. حملات چند وقت اخیر سپاه به مقر‌ها و مواضع تروریست‌های تجزیه‌طلب نیز در همین راستا بوده است. بنا بر اعلام مقامات نظامی و سیاسی کشورمان، خلع سلاح و اخراج تروریست‌ها از نزدیکی مرزهای کشورمان، مهم‌ترین مطالبه ایران است.

Page Generated in 0/0059 sec