printlogo


کد خبر: 256886تاریخ: 1401/9/5 00:00
برخی کشورهای ضدبشری در حمایت از اغتشاشگران، قطعنامه ضدایرانی تصویب کردند
آشوب زیر چتر غرب

گروه سیاسی: تعدادی از کشورهای دنیا که ید طولایی در اقدامات ضدبشری و ضدانسانی دارند، با همراهی برخی دیگر از دولت‌های دنباله‌رو خود، یک قطعنامه ضدایرانی تصویب کردند.
فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، به همراه 21 کشور دیگر یک قطعنامه ضدایرانی به تصویب رساندند. این کشورهای ضدبشری با دخالت در امور ایران، به حمایت از جریان ترور و آشوب در ایران پرداخته و این قطعنامه را تصویب کردند. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این بیانیه ضدایرانی، در بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد‌ اقدام ضدایرانی گروه معدودی از کشورهای غربی در تحمیل قطعنامه‌ای ضدایرانی به شورای حقوق بشر را قویا محکوم می‌کند. این بیانیه می‌افزاید: مایه تأسف بسیار است که شورای حقوق بشر برای تأمین منافع کوتاه‌مدت تعداد معدودی از کشورها یک بار دیگر مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. 
وزارت امور خارجه با اشاره به مماشات نیروهای انتظامی کشورمان با اغتشاشگران اعلام کرد: با وجود توسل برخی معترضان به رفتارهای خشونت‌آمیز و ایجاد اغتشاش مبتنی بر سوءاستفاده و نیز تحریکات و مداخلات سازماندهی شده خارجی در 2 ماه اخیر و مبادرت برخی افراد و گروه‌های مسلح به اقدامات تروریستی در اشکال مختلف اما نیروهای حافظ امنیت کشور با حداکثر خویشتنداری با آشوبگران برخورد نموده و در این راه ده‌ها نفر از نیروهای پلیس و حافظان امنیت شهید و چند صد نفر مجروح شده‌اند. 
در ادامه این بیانیه با اشاره به نقش آلمان در تصویب این قطعنامه ضدایرانی آمده است: در حالی که مراجع ذی‌ربط جمهوری اسلامی ایران حداکثر مماشات با معترضان و رأفت اسلامی و انسانی را با اغتشاشگران بازداشت شده و بویژه نهایت تسامح را با زنان به خرج دادند اما رژیم آلمان و دولت‌های همسوی آن با اهداف و انگیزه‌های سیاسی، ادعاهای دروغین و تحریک‌آمیزی را در ارتباط با نقض حقوق بشر، حقوق زنان و حقوق کودکان در ایران مطرح کردند و در این رابطه حتی اقدامات هدفمند و برنامه‌ریزی شده گروه‌های خشونت‌طلب و تروریستی در کشته‌سازی را به حساب نیروهای حافظ نظم و امنیت جمهوری اسلامی ایران منظور کردند؛ ادعاهایی که بارها توسط نهادهای ذی‌ربط ایرانی به طور مستدل تکذیب گردیده است. در پایان بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: درباره قطعنامه نشست ویژه و تشکیل سازوکاری توسط شورای حقوق بشر درباره تحولات اخیر ایران نیز جمهوری اسلامی ایران با نشست ویژه مخالف بود و آن را بر اساس زمینه‌ها و علل برگزاری ۳۴ نشست ویژه درباره کشورها و موضوعات مختلف طی سال‌های گذشته، کاملا ناسازگار و غیرعادی و غیرضروری می‌دانست، فلذا قطعنامه این نشست را نیز کاملا مردود می‌داند.

Page Generated in 0/0063 sec