printlogo


کد خبر: 256894تاریخ: 1401/9/6 00:00
اخبار

«لامینور» راهی هند شد
فیلم سینمایی «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی امشب ۶ آذرماه در جشنواره فیلم هند (گوآ) به نمایش درخواهد آمد.
به گزارش «وطن‌امروز»، جشنواره بین‌المللی فیلم هند (IFFI) که با نام فستیوال گوآ شناخته می‌شود، هر ساله در شهر ساحلی گوآ در جنوب غربی هند برگزار می‌شود و در این دوره در بخش رقابتی خود میزبان «لامینور»، تازه‌ترین ساخته داریوش مهرجویی است. «لامینور» بیست‌وهفتمین فیلم بلند سینمایی داریوش مهرجویی است.
این فیلم داستانی از عشق به موسیقی است و دختر جوانی را به تصویر می‌کشد که عاشق موسیقی است اما پدرش مخالف این حرفه است و به همین خاطر اختلاف نظرهایی با یکدیگر دارند.
علی نصیریان، سیامک انصاری، پردیس احمدیه، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بیتا فرهی، بهناز جعفری، کاوه آفاق، امرالله صابری، رضا داوودنژاد، دیبا زاهدی، سیامک ادیب، محمدرضا شهبانی‌نوری، شراره رنجبر، محمدجواد جعفرپور و فریماه فرجامی از بازیگران «لامینور» هستند.
پنجاه‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم گوآ از تاریخ ۲۰‌تا ۲۸ نوامبر (۲۹ آبان تا ۷ آذر) برگزار می‌شود.
 
***
داستانی کودکانه درباره سردار سلیمانی در بازار نشر
کتاب کودک «سیب آخر» نوشته محسن خسروی‌راد توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب کودک «سیب آخر» نوشته محسن خسروی‌راد و تصویرگری وحید خاتمی توسط انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شده است.
این کتاب داستانی کودکانه درباره حضور و کمک‌رسانی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در سیل خوزستان است که توسط مجموعه «خانه همبازی» تهیه شده است. بخش پایانی این کتاب کودک نیز به معرفی یک بازی در همین باره اختصاص دارد که طراحی آن برعهده سمیه محمدی‌مقدم بوده است.
«سیب آخر» در ۲۴ صفحه رنگی، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.
 
***
وزیر ارشاد: به «جهان صنعت» تذکر داده بودیم
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جزئیات توقیف روزنامه جهان صنعت و تشکیل ستادی برای پیگیری حقوقی امور مربوط به افرادی که احضار و بازداشت شده‌اند، توضیح داد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی درباره جزئیات توقیف روزنامه جهان صنعت توضیح داد. وی گفت: همین روزنامه‌ (جهان صنعت) بیش از ۲ بار پرونده‌اش به دادگاه ارسال شده است؛ چند بار تذکر کتبی و شفاهی به آن داده شده است و مدیر مسؤولش چندین بار در طول ماه اخیر به معاونت مطبوعاتی آمده و از ایشان خواهش کردیم همکاری کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما در دوره جدید یک مورد تعطیلی رسانه‌ها را هم نداشتیم، خاطرنشان کرد: با این حال اصرار بر توهین داشتند. مثلا شما نگاه کنید در آن مصاحبه چه توهینی به نیروی انتظامی شد، خب! این حرف، حرف نادرستی است. این خلاف امنیت ملی است، مگر می‌شود به پلیس چنین اتهامات ناروایی را زد و بر آن اصرار کرد.
وی ادامه داد: شما حق دارید به من بگویید فلانی چرا برای نخستین بار چنین کاری را انجام داده‌اید (توقیف روزنامه) من هم می‌گویم حق با شماست اما در حالی که بیش از چندین بار به صورت حضوری صحبت و تذکر داده شده است، همکاری نمی‌شود.
 
***
نمایشگاه عکس «مدرسه عشق» برگزار می‌شود
نمایشگاه عکس «مدرسه عشق» به مناسبت هفته بسیج در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار می‌شود.
به گزارش «وطن‌امروز»، معاونت فرهنگی و هنری این مجموعه به مناسبت هفته بسیج، نمایشگاه عکسی را با عنوان «مدرسه عشق» برگزار می‌کند. در این نمایشگاه مجموعه‌ای منتخب از برترین آثار عکاسان حوزه دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی در معرض بازدید عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
گفتنی است این نمایشگاه از تاریخ 5 لغایت 15 آذرماه از ساعت 9 الی 17 در گالری فکه به نشانی تهران، بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، انتهای خیابان سرو، روبه‌روی پارک طالقانی (ایستگاه متروی شهید حقانی)، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس میزبان عموم مردم است.

Page Generated in 0/0066 sec