printlogo


کد خبر: 256896تاریخ: 1401/9/6 00:00
در نشست مشترک رؤسای سازمان‌های سینمایی و فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح شد
نیاز سینما به طراحی نوین در حوزه بین‌الملل

نشست مشترک رؤسای سازمان‌های سینمایی کشور و فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حوزه سینما برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، نشست مشترک روسای سازمان سینمایی کشور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حوزه سینما با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حمید مصطفوی سرپرست اداره کل مبادلات فرهنگی و سازمان‌های بین‌‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سیدصادق موسوی مدیر کل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی در محل سازمان سینمایی برگزار شد. 
در این نشست محمد خزاعی با اشاره به جایگاه سینمای ایران در منطقه و جهان گفت: سینمای ایران مهم‌ترین دستاورد فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از مرزهاست و بسیاری از ملت‌ها و جوامع، ایران را با سینمای ما می‌شناسند. به رغم درخشش فرهنگی سینمای ایران در عرصه‌های جهانی متاسفانه در زمینه تجاری‌سازی محصولات سینما موفق عمل نکرده‌ایم. 
وی با اشاره به دستاوردهای سفر هیات ایرانی به روسیه و نشست‌های متعدد با سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: در سفر به روسیه و نشست با مسؤولان فرهنگی و سینمایی، موضوع تعاملات جدید در حوزه کشورهای خزر و شانگهای در دستور کار قرار گرفت. 
رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دغدغه ما در تعاملات بین‌المللی، چگونگی تأمین اقتصاد سینمای ایران در کشورهای همسو است، ادامه داد: زبان تصویر در نزدیکی فرهنگ‌ها و ملت‌ها بسیار تاثیر دارد. 
وی یادآور شد: به دلیل اهمیت فعالیت‌های مشترک بین‌المللی در نخستین جلسه شورای عالی سینما، بودجه‌ای را به منظور تولیدات مشترک تصویب کرده‌ایم و بنا داریم با کمک سینماگران دیگر کشورها و استفاده از منابع و ظرفیت‌های مشترک محصولاتی را تولید کنیم. 
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بالندگی سینمای ایران در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: سینمای ایران توانسته خود را بخوبی عرضه کند، اگر چه در طول 40 سال گذشته در حوزه اقتصاد رشد کافی نداشته اما در حوزه تصویرسازی از ایران اسلامی موفق عمل کرده‌ و این دستاورد بسیار بزرگی است. 
وی افزود: اگر امروز اقتصادی شدن سینمای ایران مطرح می‌شود، مرهون تلاش‌هایی است که سبب شده این سینما در جهان شناخته شود. 
وی تأکید کرد: این مسیر باید تداوم داشته باشد، ما بر این باوریم که هر چیزی که اقتصادی شود، توسعه می‌یابد؛ از این منظر به بهانه اقتصادی شدن به دنبال توسعه علم و فرهنگ هستیم. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سینما اگر اقتصادی شود، به طور طبیعی فرهنگ ایران را توسعه می‌دهد و آن چیزی که ما به عنوان دستاوردهای جمهوری اسلامی یاد می‌کنیم، ترویج می‌یابد. به عنوان مثال، اگر سبک زندگی ایرانی- اسلامی ترویج یابد، بزرگ‌ترین خدمت را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌ایم. 
ایمانی‌پور به تدوین سند تحول در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره و عنوان کرد: در سندی که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان سند تحول خود در دوره جدید نگارش کرده است، به موضوع اقتصاد فرهنگ توجه ویژه‌ای می‌شود. 

Page Generated in 0/0072 sec