printlogo


کد خبر: 256916تاریخ: 1401/9/6 00:00
اخبار

ورود پهپادها و ربات‌های آتش‌نشان به آتش‌نشانی تهران
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از برنامه‌ریزی برای ورود پهپاد اطفای حریق و ربات به ناوگان این سازمان خبر داد. قدرت‌الله محمدی اظهار کرد: درباره استفاده از دانش‌های نوین و به‌کارگیری‌ آنها در حوزه تجهیزات و عملیات تلاش می‌کنیم و در این راستا مصمم هستیم تا با استفاده از تجهیزات نوین بر توان عملیاتی خود بیفزاییم. وی ادامه داد: یکی از راهبردهایی که طی سال جاری در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در پی گرفته‌ایم، استفاده از تجهیزات نوین است و آن‌ را در برنامه‌های سال جاری و همچنین سال آتی خود نیز قرار داده‌ایم. در حال حاضر در حال بررسی استفاده محصولی از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. این محصول پهپاد اطفای حریق است که قصد داریم کارایی آن را مورد تست و سنجش قرار دهیم و اگر این دستگاه‌ها تست‌های لازم را بخوبی بگذرانند، در نهایت به مراحل عملیاتی خواهد رسید. 
محمدی با اشاره به سختی‌های انجام عملیات در معابر باریک و صعب‌العبور گفت:‌ تردد و انجام عملیات در برخی معابر پایتخت، به دلیل باریک بودن آن با محدودیت‌هایی روبه‌رو است که گاهی تردد خودروهای آتش‌نشانی به سختی انجام می‌شود. از این دست تجهیزات نوین را می‌توان در این بخش از عملیات‌ آتش‌نشانی به کار گرفت. 
 
***
جریمه بیش از ۲ میلیون خودرو به دلیل معاینه فنی در تهران
معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال قانون ۲ میلیون خودروی فاقد معاینه فنی و نیز ۱۴۲ هزار خودروی دارای نقص فنی یا دودزا از ابتدای سال‌جاری تاکنون در پایتخت خبر داد. سرهنگ محمد رازقی درباره اقدامات انجام‌شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای مقابله با آلودگی هوای پایتخت اظهار کرد: برابر قانون هوای پاک هر یک از سازمان‌ها و ارگان‌ها وظایفی را برعهده دارند و در این میان پلیس راهنمایی و رانندگی نیز دارای وظایفی است که جلوگیری از تردد و اعمال قانون وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی از این موارد است. 
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود 2 میلیون وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی از سوی دوربین‌های سطح شهر مورد اعمال قانون قرار گرفته است، گفت: همچنین در این مدت ۱۴۲ هزار خودروی دارای نقص فنی آشکار یا دودزا هم که از سوی ماموران مورد مشاهده قرار گرفته، اعمال قانون و جریمه شده است. معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات پلیس، فک پلاک خودروهای دودزا است که پلیس پلاک این خودروها را اخذ و به آنها پلاک اعزام به تعمیرگاه می‌دهد، مالکان این خودروها باید ظرف مدت مقرر شده در چند روز آتی به تعمیرگاه مراجعه کنند و مشکل خودروی خود را برطرف کرده و دوباره پلاک وسیله نقلیه را دریافت کنند. 
 
***
حمایت مالی از دانش‌آموزان نخبه و مبتکر
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: پژوهش‌‎سرا تنها به عنوان یک محیط یادگیری برای انجام پژوهش نیست، بلکه فرصتی برای دانش‌آموزان فراهم می‌‎آورد تا ایده‌‎های خود را به آنجا برده و تبدیل به محصول کنند. محمدمهدی کاظمی در اختتامیه سومین دوره جشنواره پژوهش‌سرای دانش‌آموزی کشور که در بندرعباس برگزار شد، گفت: در این پژوهش‎سراها حمایت مالی از دانش‌آموزان نخبه و مبتکر انجام می‌شود. همچنین بستری فراهم می‎شود تا ارتباط دانش‌آموزان با دانشگاه‎ها و مراکز علمی و پژوهشی برقرار ‎شود. این در حالی است که فرصتی نیز برای ثبت اختراعات دانش‌آموزان به وجود می‎آید. 
وی افزود: در این دوره از جشنواره یک میلیون و ۶۹۱ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در دوره‎های تحصیلی ابتدایی و متوسطه شرکت کردند و این فرصت فراهم شد که دانش‌آموزان استعدادها و ایده‎های خود را بشناسند و ارائه دهند. کاظمی گفت: باید کارکرد پژوهش‎سراها به سمت افزایش بهره‌وری و تغییر رویکرد به سمت مراکز رشد و نوآوری و همچنین خانه‎های خلاق با رویکرد دانش‌بنیان سوق داده شود. 
 
***
مسیر برگشت خط متروی تهران- پرند ریل‌گذاری شد
مجری خط متروی فرودگاه امام خمینی(ره) و شهر جدید پرند گفت: حدود ۴ کیلومتر از مسیر برگشت خط متروی فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر پرند ریل‌گذاری شده است. سیدقوام‌الدین حسینی گفت: حدود ۴ کیلومتر از مسیر برگشت خط متروی فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر پرند ریل‌گذاری شد و این امر یعنی در صورت تأمین به موقع منابع مالی، پروژه مذکور به صورت خطوط رفت و برگشت افتتاح خواهد شد. اگر چه روند تأمین منابع مالی در پروژه خط متروی تهران-پرند طبق توافقات صورت‌گرفته در اسفندماه سال گذشته پیش نرفت و عملا حتی در بحث واگذاری اراضی مورد نظر در شهر پرند برای تزریق بودجه غیرنقد پروژه نیز تاخیراتی به وجود آمد اما با این حال حتی یک روز در سال جاری این طرح تعطیل نبود و با هر امکاناتی که در اختیار داشتیم، آن را پیش بردیم. 
وی افزود: در حال حاضر عملیات نازک‌کاری ایستگاه، مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و ورودی نزدیک به بلوار شهید باهنر نیز در حال آماده‌سازی است. پس از ریل‌گذاری کامل مسیر رفت این خط و تست حرکت قطار، اینک طول ریل‌گذاری مسیر برگشت هم به حدود ۴ کیلومتر رسیده ‌است. تهیه ریل برای مسیر برگشت برای نخستین‌بار با بهره‌مندی از ریل‌های تولید داخل کشور انجام شده و بزودی این بخش از ریل‌ها وارد کارگاه پروژه می‌شود تا روسازی مسیر برگشت سرعت گیرد. 

Page Generated in 0/0070 sec