printlogo


کد خبر: 256917تاریخ: 1401/9/6 00:00
گسیل 600 گروه جهادی برای حل مشکلات روستاییان و فعالان اقتصادی در مناطق محروم
بسیج پای کار مردم است

اسدالله خسروی: بسیج پای کار مردم است؛ از جانفشانی در مقابله با توطئه‌های دشمن و تلاش برای حفظ امنیت گرفته تا حضور میدانی در همه عرصه‌های خدمت‌رسانی؛ آنطور که به عنوان سرمایه ملی علاوه بر آنکه ضامن امنیت و حافظ کیان انقلاب است، به عنوان نیرویی کارآمد برای پیشرفت و کمک‌رسانی به مردم بویژه در شرایط اضطرار، نقش برجسته‌ای دارد که بر کسی پوشیده نیست. 
به گزارش «وطن‌امروز»، بسیج طی 4 دهه گذشته فتوحات اعجاب‌آوری در زمینه‌های مختلف برای ملت ایران به ارمغان آورده است. امروز بسیجیان با خدمات بی‌ادعا، همکاری تنگاتنگی با دستگاه‌های اجرایی دارند و با هدف مرتفع کردن مشکلات کشور و برای گره‌گشایی و تامین نیازهای مردم در این راه گام برمی‌دارند. نیروهای کارآمد بسیجی در مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار از جان و دل مایه گذاشته‌اند، آنطور که به گفته رئیس بسیج اصناف، گروه‌های جهادی در جای‌جای پهنه ایران‌زمین در حال خدمات‌رسانی به مردم بویژه فعالان اقتصادی هستند. غلامرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» با بیان اینکه 600 گروه جهادی تخصصی اصناف در کشور فعال بوده که به صورت رایگان در حال انجام کارهای تخصصی چون تعمیر لوازم خانگی، آهنگری، خیاطی، تعمیرات مسکن، آرایشگری و ده‌ها خدمات دیگر به صورت گسترده هستند، گفت: مجموعه خدمات بسیج اصناف از سوی صدها بسیجی به گونه‌ای است که آنها به عنوان یاریگر مردم به نقاط دورافتاده بویژه در روستاها گسیل شده‌اند تا بتوانند با خدمات خود و تامین نیازها، باری از دوش مردم این مناطق بردارند. وی افزود: فعالیت 600 گروه جهادی که در راستای رفع موانع اقتصادی و کمک به توسعه بازار و فعال شدن کسب‌وکارها در کشور است، از طریق ارتباطی که با اتحادیه صنوف برقرار شده، باعث شده است بسیجیان با 3 میلیون و 600 هزار تولید‌کننده در ارتباط باشند. وی در ادامه اظهار داشت: بسیج اصناف علاوه بر خدمات‌رسانی به مردم در حال انجام اقداماتی است تا بتواند شرکت‌های دانش‌بنیان را به بازار متصل کند، علاوه بر این هم‌اکنون این نهاد اقداماتی را در عرصه بین‌المللی در بخش تولید و صادرات به برخی کشورها انجام داده است و در این مسیر گام‌های اساسی نیز برمی‌دارد. 
* نقش بسیج در تلفیق کمک‌های مردمی با منابع عمومی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از نهاد‌هایی که هم در طراحی اشتغال، یعنی تفکر اشتغال‌زایی و هم در ایجاد اشتغال موفقیت‌های زیادی داشته، بسیج است. سیدصولت مرتضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش بسیج در اشتغال‌زایی اظهار کرد: خوشبختانه بسیج تحرکات بسیار خوبی در زمینه اشتغال‌زایی داشته است. یکی از نهادهایی که هم در طراحی اشتغال، یعنی تفکر اشتغال‌زایی و هم در ایجاد اشتغال موفقیت‌های بسیار خوبی داشته، بسیج است که در محورهای متفاوتی به این امور می‌پردازد. وی محور اول فعالیت بسیج در حوزه اشتغال را آموزش و طراحی اشتغال دانست و گفت: محور دوم کمک بسیجیان به دولت، در حوزه محرومیت‌زدایی است که بسیج همواره در این حوزه خدمت‌رسان مردم بوده است. مرتضوی ادامه داد: محور سوم فعالیت بسیج، تلفیق منابع عمومی با کمک‌های مردمی است که این 3 محور از افتخارات بسیج در حوزه اشتغال‌زایی هستند. 
* دشمن از دهه هشتادی‌ها هراس دارد
معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان می‌توانند حدس بزنند دهه هشتادی‌ها چه بلایی می‌توانند سرشان بیاورند، چون مأموریت ناتمام شهیدان سلیمانی و طهرانی‌مقدم را می‌توانند به اتمام برسانند و رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه کنند. سردار محمدرضا نقدی دیروز در افتتاحیه هشتمین اجلاسیه مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی که در مجتمع فرهنگی شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمنان از دهه هشتادی‌ها هراس دارند و هزینه‌های زیادی برای ناکارآمد ساختن این نسل انجام می‌دهند، اظهار داشت: نسل دهه ۴۰ همان‌هایی بودند که وقتی امام خمینی(ره) دستگیر شدند و گفتند یاران من در گهواره‌ها هستند، آن نسل مردم را از زیر سلطه شاهان خارج کردند، انقلاب اسلامی را شکل دادند و مردم با پای‌بندی به اسلام دهه پنجاهی‌ها و چهلی‌ها مانع پیروزی دشمن در تجاوز نظامی شدند. وی افزود: دهه شصتی‌ها هم با کمک نسل‌های قبلی، کشوری را که در همه امور انتهای جدول بود در همه شؤون بالا کشیدند؛ به نحوی که توانستند کشورمان را از واردکننده مواد غذایی به صادرکننده تبدیل کنند و ایران در فناوری نانو در جایگاه چهارم دنیا قرار گیرد. سردار نقدی افزود: حال با این محاسبه، دشمنان می‌توانند حدس بزنند که دهه هشتادی‌ها چه بلایی می‌توانند سرشان بیاورند، چون مأموریت ناتمام شهیدان سلیمانی و طهرانی‌مقدم را می‌توانند به اتمام برسانند.
* آزادی بیش از ۱۲ هزار و ۵۶۲ زندانی جرائم غیرعمد
مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان کشور از آزادی بیش از ۱۲ هزار و ۵۶۲ زندانی جرائم غیرعمد، به همت بسیج حقوقدانان طی ۳ سال اخیر خبر داد. آزادی ۳ زندانی محکوم به اعدام در کرمان، صلح و سازش و هم‌افزایی در آزاد‌سازی زندانیان غیرعمد در راستای سلسله‌برنامه‌های نهضت خدمت مؤمنانه و مراسم جشن آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند دیروز شنبه به همت سازمان بسیج حقوقدانان کشور در مجتمع فرهنگی ولی‌عصر(عج) واقع در میدان سپاه برگزار شد. سهراب انبارکی، مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان کشور در این مراسم اظهار کرد: در ۳ سال اخیر، ۱۲ هزار و ۵۶۲ زندانی جرائم غیر عمد به همت بسیج حقوقدانان آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند. وی افزود: بدهی این عزیزان، هزار میلیارد تومان بوده است که با هم‌افزایی و سازش در استان‌های مختلف کشور، این عدد به ۳۰۰ میلیارد تومان رسید. وی با اشاره به اینکه احیای فرهنگ صلح و سازش از موضوعاتی است که در ستاد بیست‌گانه اقشار بسیج دنبال می‌شود، افزود: این برنامه به نام حاج‌قاسم سلیمانی، آغاز و استمرار خواهد یافت. تلاش ما این است تا یک زندانی غیرعمد در زندان نداشته باشیم. مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان کشور تصریح کرد: اکنون در کشور ۷۵۶ گروه جهادی فعال است که از نظر کیفی و کمی در تلاشیم تا افزایش و استمرار یابد. در ادامه این مراسم که از طریق ویدئوکنفرانس با سایر استان‌ها جریان داشت، مهدی‌پور از سپاه کرمان با ارائه گزارشی درباره آزادسازی زندانیان غیرعمد گفت: در 3 سال اخیر موفق شدیم ۳۷۰ نفر از زندانیان غیرعمد را آزاد کنیم که این عدد، امسال ۴۷ نفر است. بدهی این عزیزان بیش از ۴ میلیارد بوده است که با صلح و سازش به ۲ میلیارد تومان رسید. این بدهی‌ها از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه، ستاد دیه، خیران و بسیج حقوقدانان پرداخت شد. 
وی ادامه داد: خوشبختانه موفق شدیم با وساطت بسیج حقوقدانان، ۳ نفر از زندانیان محکوم به قتل عمد را با پرداخت دیه آزاد کنیم و به آغوش خانواده بازگردانیم. صلح و سازش از موضوعات اصلی در روند پیگیری آزادسازی زندانیان غیرعمد است که از سوی بسیج حقوقدانان کرمان دنبال می‌شود. در کنار این اقدامات، تلاش‌هایی هم برای اختصاص وکیل رایگان، پیگیری مشکل فرزندان زندانیان، نذر تحصیل و ارائه وثیقه انجام داده‌ایم. 

Page Generated in 0/0068 sec