printlogo


کد خبر: 256929تاریخ: 1401/9/6 00:00
پس از قاتل شهید کرم‌پور، جریان رسانه‌ای آشوب پروژه تبرئه قاتل شهدای بسیجی مشهد را در دستور کار خود قرار داد
قهرمان‌سازی از قاتلان

گروه سیاسی: حالا که دیگر خبری از اغتشاشات نیست و چند روزی می‌شود که کشور در آرامش به سر می‌برد و همچنین مردم ایران بابت نتیجه درخشان تیم‌ ملی فوتبال کشورمان در بازی برابر ولز شادمان هستند، جریان آشوب کارویژه جدیدی را آغاز کرده است؛ تبرئه قاتلان و جنایتکارها. به گزارش «وطن‌امروز»، در طول 2 ماه اغتشاش و ایجاد ناامنی از سوی جریان تروریستی آشوب، اوباش اغتشاشگر بیش از 100 نفر از نیروهای مدافع امنیت از قبیل نیروهای انتظامی، بسیجی، پاسدار و ماموران امنیتی را به شهادت رساندند. اوباش تروریست در حالی نیروهای تامین‌کننده امنیت جامعه را مظلومانه به شهادت می‌رساندند، که این نیروها هیچ اسلحه گرمی در اختیار نداشتند. در یکی از این موارد، شهیدان بسیجی «دانیال رضازاده» و «حسین زینال‌زاده» عصر روز 26 آبان‌ماه امسال با ضربات چاقوی اوباش اغتشاشگر در مشهد به شهادت رسیدند. به فاصله 48 ساعت پس از این اقدام تروریستی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی از دستگیری عامل به شهادت رساندن 2 جوان بسیجی حافظ امنیت در مشهد خبر داد. وی افزود: متعاقب رویداد ناآرامی توسط عده‌ای از اغتشاشگران در بلوار حر عاملی مشهد در تاریخ 26 آبان‌ماه 1401 که در نهایت منجر به شهادت ۲ نفر و زخمی شدن ۴ نفر دیگر از بسیجیان حافظ امنیت شد، با صدور دستورات لازم پرونده قضایی تشکیل و با حضور بازپرس ویژه اقدامات ضروری برای دستگیری عامل جنایت آغاز شد. 
وی ضمن تقدیر از تمام عوامل عملیاتی و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مأموران سختکوش فراجا افزود: متعاقب یک کار گسترده و دقیق، تیم عمل‌کننده موفق شد فرد قاتل با هویت مجیدرضا رهنورد، فرزند محمدجواد را هنگام طی مسیر برای خروج از مرزهای غربی در یکی از استان‌های مرکزی دستگیر کند و در همین رابطه 8 نفر دیگر که در اختفا و فراری دادن نامبرده مشارکت داشتند نیز دستگیر شدند. دادستان عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: با عنایت پروردگار مراحل دادرسی این پرونده با سرعت، دقت و صحت پیگیری می‌شود و حکم الهی و قانونی درباره این افراد در آینده نزدیک به مرحله اجرا در خواهد آمد. 
مجیدرضا رهنورد، قاتل 2 شهید بسیجی مشهدی در اعترافات خود پس از دستگیری، اعتراف کرد ۲ جوان بسیجی در مشهد را با ضربات چاقو به شهادت رسانده است. اما به‌رغم این اعترافات صریح، جریان رسانه‌ای آشوب با فعالیت گسترده خود در فضای مجازی، سعی در تبرئه این قاتل دارد. رسانه‌های ضدایرانی بدون اینکه از اقدام رهنورد حرفی بزنند، او را بی‌گناه (!) خوانده و با ایجاد کمپینی، خواستار آزادی‌اش شدند. حساب‌های کاربری علی کریمی نیز که مدت‌هاست تبدیل به بلندگوی جریان آشوب شده و با تولید اخبار دروغ سعی در تحریک مردم و ادامه‌دار کردن اغتشاشات دارد، با انتشار تصویری از قاتل شهدای بسیجی مشهد، نوشت: فردا نوید دیگری را اعدام خواهند کرد، فرصتی نیست، صدای او باشیم. جدای از رسانه‌های ضدایرانی و آشوب‌طلبانی مثل علی کریمی، برخی مقامات غربی نیز پای کار حمایت از قاتلان آمدند. به طور مثال نوربرت روتگن، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان با تکرار ادعای غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و ضمن حمایت از مجیدرضا رهنورد، نوشت: او فقط تظاهرات کرده بود. ما نباید موضوع را نادیده بگیریم و باید با پخش خبر از مردم ایران حفاظت کنیم. 
البته پروژه قهرمان‌سازی از قاتلان و تروریست‌ها از سوی جریان آشوب، پیش از این سابقه داشته است. نوید افکاری که در استوری اینستاگرام علی کریمی نیز به او اشاره شده، از جمله قاتلانی بود که به جرم قتل عمد یک شهروند بازداشت و پس از محاکمه به اعدام محکوم شد. اما رسانه‌های ضدایرانی و برخی سلبریتی‌ها با راه‌اندازی کمپین‌هایی، با اشاره به ورزشکار بودن افکاری، او را بی‌گناه خوانده و خواستار آزادی‌اش بودند. تلاش جریان رسانه‌ای آشوب برای نجات رهنورد از محاکمه، در حالی است که بر خلاف ادعای این جریان، تاکنون هیچ حکمی مبنی بر محکومیت قاتل شهدای مدافع امنیت در مشهد صادر نشده است. جریان آشوب بخوبی از جرم ارتکابی مجیدرضا رهنورد آگاه بوده و از همین رو تقلا می‌کند با اقدامات پیش‌دستانه در فضای مجازی و تحریف حقیقت، تروریست وابسته به خود را از محاکمه و قصاص احتمالی نجات دهد. چنانکه پیش از این نیز در اوایل آبان‌ماه سال جاری، مادر محمد قبادلو از اغتشاشگرانی که با خودرو، به ماموران یگان ویژه حمله کرده و با زیر گرفتن آنها منجر به شهادت یک نیروی پلیس به نام شهید کرم‌پور و زخمی شدن تعدادی دیگر از ماموران شده بود، همزمان با آغاز فرآیند دادگاه محاکمه فرزند قاتل خود، او را بی‌گناه خوانده و خواستار آزادی‌اش شده بود. مادر قبادلو در اظهاراتی مدعی شده بود عدالت برای فرزندش اجرا نشده و دادگاه در همان جلسه اول حکم اعدام را برای قبادلو صادر کرده و قرار است بزودی حکم اجرا شود. این ادعا نیز در حالی بود که تنها یک جلسه از دادگاه محاکمه می‌گذشت و حکمی صادر نشده بود. 
 
***
احکام اغتشاشگران در دیوان عالی کشور  در حال رسیدگی است   
علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سوالی درباره پرونده‌های مربوط به اغتشاشات اخیر گفت: تعداد قابل توجهی از پرونده‌های آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر در دادسراها در حال رسیدگی است که تحقیقات آنها تکمیل نشده و برای تکمیل تحقیقات در اختیار ضابطان قضایی قرار دارد تا اسناد و مدارک را به طور دقیق بررسی کنند و گزارش‌های نهایی را ارائه دهند. وی ادامه داد: کیفرخواست بخشی دیگر از پرونده‌ها صادر شده و در دادگاه در حال رسیدگی هستند که از این تعداد بخشی منجر به صدور حکم اولیه شده و در مرحله ابلاغ است و در صورت فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد. رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: به احکام قصاص صادره از دادگاه‌ها اعتراض شده و در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است. القاصی‌مهر با تاکید بر اینکه رسیدگی‌ها در چارچوب موازین شرعی و قانونی است، اظهار داشت: تاکید داریم تشریفات قانونی در دادسرا و دادگاه برای متهمان رعایت شود و آنچه بر مدار قانون و حق است اجرا شود.

Page Generated in 0/0086 sec