printlogo


کد خبر: 256943تاریخ: 1401/9/7 00:00
اخبار

برگزاری رویداد ایده‌پردازی «سینما سلامت» با محوریت کرونا
نخستین رویداد ایده‌پردازی «سینما سلامت» با موضوع کرونا دی‌ماه برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، نخستین رویداد ایده‌پردازی «سینما سلامت» با محوریت کرونا اواخر دی‌ماه به همت بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود. محورهای این رویداد عبارتند از مواجهه علمی و عملی با کرونا (دستاوردهای علمی و تخصصی مانند تولید واکسن، تولید تجهیزات پزشکی مرتبط با درمان کرونا، کرونا و قرنطینه، تربیت متخصصان، تداوم آموزش پزشکی و...)، خدمات ارائه شده توسط کادر درمان (کووید-۱۹ و مادرانگی، ارتباط والدین کادر درمان و فرزندان در کرونا)، نمایش قدرت پزشکی و جایگاه مطلوب ایران در منطقه (نقش بانوان متخصص، محدودیت پیوند اعضا در همه‌گیری کرونا، درمان ناباروری در کرونا) و همچنین فعالیت‌های مردمی و جهادی در حوزه سلامت (بازنمایی فعالیت‌های جهادی و بسیج مردمی در کمک به کادر در زمان کرونا). 
علاقه‌مندان به حضور در این رویداد باید طرح یک صفحه‌ای خود را حداکثر تا ۲۵ آذر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. داوری اولیه نخستین رویداد سینما سلامت ۲۶ آذر تا ۲ دی‌ و مانیتورینگ آثار ۳ تا ۹ دی‌ انجام می‌شود. شرکت‌کنندگان باید طرح نهایی (۷ صفحه‌ای) خود را حد فاصل ۱۰ تا ۱۶ دی‌ در اختیار دبیرخانه قرار دهند. بررسی طرح‌های نهایی ۱۷ تا ۲۱ دی‌ماه خواهد بود و نخستین رویداد سینما سلامت ۲۲ و ۲۳ دی‌ ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
 
***
هنگامه قاضیانی آزاد شد
هنگامه قاضیانی، بازیگر سینما با دستور مقام قضایی آزاد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس مطالب منتشر‌شده در برخی منابع خبری هنگامه قاضیانی روز گذشته آزاد شد. خبر بازداشت وی 29 آبان همزمان با خبر احضار برخی چهره‌های معروف هنری و ورزشی در رابطه با وقایع اخیر منتشر شد.
اتهامات قاضیانی دایر بر اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده بود. همان زمان با حضور قاضیانی در دادسرا، بازپرس نسبت به تفهیم اتهام وی اقدام کرد.
 
***
شناسایی پیکرهای مطهر ۴ شهید زینبیون و فاطمیون
پیکرهای مطهر 4 شهید زینبیون و فاطمیون از طریق آزمایش  شناسایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، پیکر مطهر شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون سیدحسین حسینی فرزند سید عبدالرحیم از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. 
همچنین پیکر مطهر شهدای مدافع حرم لشکر زینبیون شهید سیدمحمد قیصر فرزند سیدجلال حسین، شهید سید ابرار حسین فرزند حیات حسین و شهید سیدمدثر حسین فرزند سیدمنیر حسین از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.
مراسم تشییع شهدا امروز در قم، از مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود.
 
***
پخش سریال امنیتی «تمام رخ» از شبکه ۳
سریال «تمام رخ» مجموعه‌ای است که با موضوع تروریسم اقتصادی ساخته شده و قرار است بزودی از شبکه ۳ سیما روی آنتن برود. به گزارش «وطن‌امروز»، بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سیما یکی از این سریال‌ها که جزو مجموعه‌های امنیتی تلویزیون به شمار می‌رود، به آنتن شبکه ۳ سیما نزدیک شده است. سریال «تمام رخ» که به سفارش مرکز سیمافیلم ساخته شده به موضوع تحریم و تروریسم اقتصادی می‌پردازد. 
«تمام رخ» بحث خانواده و آدم‌هایی را نشان می‌دهد که شخصیت متزلزلی دارند؛ می‌توانند تحصیلکرده باشند و فریب بخورند. طمع پول زیاد در فقدان امنیت و عشق در خانواده باعث می‌شود آدمی به خیانت و حتی وطن‌فروشی تن دهد. 
رحیم نوروزی، آرش آصفی، معصومه بافنده، احسان امانی، ویدا جوان، نگین صدق‌گویا، مهدی سلوکی، بهزاد خداویسی، کاظم هژیرآزاد، رحمان باقریان، علیرام نورایی، شیدا یوسفی، مهوش صبرکن و وحید نفر در این سریال ایفای نقش می‌کنند. 

Page Generated in 0/0065 sec