printlogo


کد خبر: 256970تاریخ: 1401/9/7 00:00
اخبار

کشف ۵۰ قبضه سلاح جنگی در مرزهای جنوب شرق کشور
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: با هوشیاری مرزداران هنگ مرزی جکیگور، ۵۰ قبضه سلاح کلت غیرمجاز قاچاق قبل از ورود به کشور کشف شد. سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر گفت: مرزداران هنگ مرزی جکیگور- استان سیستان‌وبلوچستان- با اشراف و تسلط اطلاعاتی در سطح حوزه استحفاظی، از قصد ورود قاچاقچیان سلاح غیرمجاز به وسیله یک دستگاه خودرو به داخل کشور مطلع شدند و جهت دستگیری و خنثی کردن اهداف سوء آنها، بلافاصله تمهیدات لازم را به کار گرفتند. وی افزود: مرزداران در این عملیات پس از شناسایی خودروی مورد نظر، طی عملیات تاکتیکی توانستند ضمن توقیف یک دستگاه خودروی سواری و دستگیری یک قاچاقچی سلاح و مهمات، ۵۰ قبضه سلاح کلت و ۹۹ تیغه خشاب مربوطه غیرمجاز را که به صورت ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود کشف کنند. سردار گودرزی هشدار داد: قاچاقچیان، اشرار و معاندین بدانند مرزبانان با عزم جدی و قاطع با هر گونه تحرک و شرارت برخورد خواهند کرد. 
 
***
تجویز بیش از ۹۵ درصد نسخه‌های پزشکان به‌ صورت الکترونیک
رئیس اداره پزشکان، دارو و پاراکلینیک اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار دریافتی از سامانه‌های مکانیزه سازمان تأمین‌اجتماعی، بیش از ۹۵ درصد نسخ پزشکان به شکل الکترونیک تجویز می‌شود، گفت: اطلاعات مورد نیاز درباره نسخ پزشکان، دارو، پاراکلینیک و... به شکل مکانیزه و از طریق یک نرم‌افزار واسط در اختیار بیمه مرکزی ایران و تمام شرکت‌های بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد. سلیمه رحیمی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره همکاری پزشکان و مراکز درمانی با طرح نسخه‌نویسی الکترونیک اظهار کرد: با شروع طرح نسخه‌نویسی الکترونیک، کلاس‌های متعدد آموزشی جهت نحوه ثبت‌نام و ورود پزشکان به سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی و چگونگی نسخه‌نویسی الکترونیک برگزار شد. وی افزود: پزشکان بتدریج نسبت به تهیه سخت‌افزار و نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام کردند؛ به گونه‌ای که در حال حاضر می‌توان گفت تقریبا تمام پزشکان مجهز به سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز جهت نسخه‌نویسی الکترونیک شده‌اند. رحیمی‌مقدم با بیان اینکه با توجه به اینکه درحال حاضر بر اساس آخرین آمار دریافتی از سامانه‌های مکانیزه سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از ۹۵ درصد نسخ پزشکان به شکل الکترونیک تجویز می‌شود، گفت: این امر نشان از همکاری بسیار خوب پزشکان در اجرای سراسری طرح نسخه الکترونیک است. 
 
***
پیشرفت ۳۰ درصدی حوزه حمل‌و‌نقل شهرداری تهران
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: ۳ حوزه ساخت مترو، بهره‌برداری مترو و اتوبوسرانی، در ۶ ماه ابتدایی سال جاری و بنا بر اعتبار اختصاص‌یافته، پیشرفت ۳۰ درصدی داشته‌اند. محمد آخوندی در پایان یکصدونهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به گزارش نظارتی 6 ماهه پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای حوزه معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: این گزارش توسط کمیسیون برنامه و بودجه در صحن شورا ارائه شد و در واقع یکی از سیاست‌های شورا این است که هر 3 ماه گزارش نظارتی خود را در ارتباط با بخش‌های مختلف شهرداری تهران ارائه کند. وی افزود: هفته گذشته گزارش نظارتی معاونت فنی- عمرانی شهرداری تهران ارائه شد که با ارائه این گزارش،‌ پیشرفت فیزیکی پروژه‌های هر معاونت بر اساس اعتبارات در نظر گرفته شده مشخص می‌شود. آخوندی با اشاره به اینکه حوزه حمل‌و‌نقل 3 حوزه تخصصی از جمله ساخت مترو، بهره‌برداری مترو و شرکت اتوبوسرانی دارد، گفت: بر اساس گزارش ارائه شده، پیشرفت معاونت حمل‌و‌نقل در 6 ماهه اول سال بنا بر اعتبار تخصیص‌یافته به این معاونت 30 درصد بوده است که خیلی عملکرد مناسبی نیست و انتظار ما بیش از این است. وی گفت: امیدواریم با توجه به اینکه در 6 ماه دوم نقدینگی شهرداری تهران بیشتر می‌شود، شاهد گزارش مناسب‌تری از معاونت‌های شهرداری باشیم. 
 
***
توصیه رئیس پلیس فتا درباره هک شدن موبایل
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ناخواسته روی لینک آلوده‌ای که از طریق پیامک برای‌تان ارسال شده است کلیک کرده باشید؛ اما راهکار جلوگیری از سرقت اطلاعات موبایل چیست؟ «هک» با لینک‌های آلوده یکی از روش‌های هک گوشی یا سیستم‌های رایانه‌ای است که کلاهبرداران در این روش کاربران را ترغیب می‌کنند تا روی لینک‌های آلوده کلیک کنند. به طور مثال، هکر با ترفندهایی از جمله «پرونده اغتشاشات شما تشکیل شده است»، «برای شما پرونده قضایی تشکیل شده است» و... برای قربانی به نوعی دام پهن می‌کند و از آن طریق او را مجاب می‌کند روی لینک مخرب کلیک کند. پس از کلیک روی این لینک، برنامه‌ای در پشت پرده اقدام به سرقت اطلاعات کاربر می‌کند و می‌تواند تلفن همراه شما را به زامبی تبدیل کند و برای تمام مخاطبان شما پیامک ارسال کند و شما را از مال‌باخته به متهم تبدیل کند! 
سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا در گفت‌وگو با مهر، راهکاری برای جلوگیری از سرقت اطلاعات تلفن همراه افرادی که ناخواسته روی لینک‌های آلوده کلیک می‌کنند، پیشنهاد داد و گفت: اگر تلفن همراه فردی آلوده شد، آن فرد می‌تواند به قسمت تنظیمات تلفن همراه خود مراجعه کند و بعد از آن به قسمت اپلیکیشن‌ها برود و دسترسی‌هایش را بررسی کند. وی افزود: در این قسمت باید ببیند به چه برنامه‌هایی دسترسی داده است تا بتواند برای مخاطبانش پیامک ارسال کند. وی افزود: کاربر باید بررسی کند و ببیند اگر به نرم‌افزار یا اپلیکیشنی دسترسی ارسال پیامک داده است که مورد تأییدش نیست، آن دسترسی را پاک کند تا از ارسال پیامک از تلفن همراهش به لیست مخاطبانش جلوگیری کند. 

Page Generated in 0/0069 sec