printlogo


کد خبر: 256976تاریخ: 1401/9/7 00:00
اخبار

قالیباف: توفان حوادث و دشمنی‌ها کوه مستحکم بسیج را ذره‌ای تکان نمی‌دهد
محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی یکشنبه (۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا به بازیکنان و کادر فنی تیم ‌ملی فوتبال که با نمایش اتحاد، غیرت و عشق خود به ایران عزیز، چشم ملت ایران را روشن کردند تبریک و خداقوت می‌گویم و برای آنها در ادامه بازی‌ها آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم مردم ایران با لطف خدا و همت و تلاش بازیکنان تیم ‌ملی، برای نخستین بار صعود به مرحله بعدی را جشن بگیرند. 
رئیس مجلس در ادامه افزود: همچنین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی(ره) را به بسیجیان سراسر کشور تبریک می‌گویم؛ بسیج ستون فقرات دفاع از انقلاب اسلامی است و این لشکر مخلص خدا در هر برهه‌ای ثابت کرده است توفان حوادث و دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی، کوه مستحکم بسیج را ذره‌ای از جای خود تکان نمی‌دهد. 
وی با بیان اینکه فداکاری و شهادت و مجروحیت جمعی از بسیجیانی که برای حفظ امنیت مردم خود را در معرض خطر قرار می‌دهند، افتخار دیگری بود که در کارنامه زرین بسیج به ثبت رسید، گفت: مردم هنوز اقدامات مخلصانه و جهادی بسیج و سپاه را در چالش‌های پیش‌آمده فراموش نکرده‌اند. 
بسیج اثبات کرده است در هر مقطع زمانی و در هر شرایط ویژه‌ای که برای مردم پیش می‌آید، می‌تواند نقطه اتکا و امید مردم برای عبور از چالش‌ها باشد. رئیس مجلس گفت: با وجود ناکارآمدی‌های سالیان متمادی که سرعت پیشرفت کشور را کند کرده است، حضور موثر و کارآمد بسیج و سپاه صرفا یک دلیل دارد و آن فرهنگ بسیجی است که امام(ره) آن را در مردم ایران دمید و در دفاع‌مقدس متبلور و بالنده شد. 
 
***
نیروی دریایی ارتش پیام‌آور صلح برای همسایگان و رعب برای دشمنان است
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی فرا رسیدن هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است: 
هفتم آذرماه یادآور حماسه غرورآفرین عملیات مروارید توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش است که منجر به انهدام سکوهای نفتی البکر و الامیه عراق در ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی شد. این روز به‌یادماندنی در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز نیروی دریایی ارتش نامگذاری شده و یادآور مجاهدت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان این نیروی افتخارآفرین در نبردی نابرابر، مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح (رژیم بعث عراق) است. اینک در پنجمین دهه عمر بابرکت انقلاب اسلامی، اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی شگفت‌انگیز جمهوری اسلامی به پشتوانه نیروی انسانی متعهد و متخصص و با اتکال به ذات اقدس الهی، اجازه هر گونه تهدید و تعرض به سرزمین ایران اسلامی را از دشمنان سلب کرده است. حضور قدرتمند و راهبردی نیروی دریایی ارتش در آب‌های ملی و بین‌المللی تحت تدابیر و منویات فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و تحقق فرمان معظم‌له مبنی بر کسب سیادت دریایی، همواره پیام‌آور صلح و دوستی برای کشورهای همسایه و رعب و وحشت برای دشمنان خواهد بود. 
اینجانب با تکریم و تعظیم مقام شامخ شهیدان همیشه جاوید انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس و بویژه شهدای سرافراز ناوچه پیکان، این روز حماسی و غرورانگیز را به خانواده بزرگ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض کرده و عزت و سربلندی روزافزون آنها در مسیر نورانی و خطیر ماموریت‌های فرارو را از درگاه خداوند متعال خواستارم. 
 
***
سرلشکر سلامی: ‌فتنه اخیر را گورستان ‌آمریکایی‌ها  می‌کنیم
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در اجتماع 15هزار نفری بسیجیان سیستان‌وبلوچستان در استادیوم دهکده المپیک زاهدان، با یادآوری اینکه در صحنه سیاسی «آمریکا، انگلیس، اسرائیل، آلمان، فرانسه و آل‌سعود» با رسانه‌های تفرقه‌افکن خود در تلاشند ایران را دچار تنش کنند اما این ملت کاملا آگاه است، تأکید کرد: دشمن خواب‌های آشفته زیادی می‌بیند، او در توهم به ‌سر می‌برد، دشمن نخستین کسی است که از رسانه‌های خود شکست می‌خورد؛ دشمن نمی‌داند این سرزمین و انقلاب مستحکم است. 
سرلشکر سلامی در ادامه تصریح کرد: مردم عزیز شیعه و سنی که امروز اینجا جمع شده‌اید، من به‌عنوان یک سرباز کوچک این سرزمین در این مکان و روز مقدس به شما می‌گویم ریشه‌های عظیم این انقلاب مستحکم‌تر از آن است که اگر همه دشمنان بخواهند حتی یکی از شاخه‌های این درخت تناور را قطع کنند هرگز نخواهند توانست. 
وی تأکید کرد: مطمئن باشید رژیم صهیونیستی فرو خواهد پاشید اما این انقلاب آسیب نخواهد دید، توهمات دشمن به جایی نمی‌رسد، این نظام قدرتمند است، بسیجیان ما به‌ رهبری امام خامنه‌ای تاکنون شکست‌های بزرگی را به دشمنان تحمیل کرده‌اند. امروز دشمنان یعنی «آمریکا، انگلیس، اسرائیل و آل‌سعود» با تمام قوا به صحنه آمده‌اند اما قطعاً این صحنه فتنه عظیم‌ و این جنگ جهانی را به گورستان دشمنان آمریکایی و اسرائیلی و متحدان آنها تبدیل می‌کنیم. 
فرمانده‌کل سپاه پاسداران با یادآوری اینکه «امروز در یک سو جبهه کفر با تمام توان و در یک سو جبهه اسلام قرار دارد»، اضافه کرد: در این صحنه نمی‌شود وسط ایستاد؛ صحنه روشن است، چرا که یک طرف را آمریکا و اسرائیل هدایت می‌کنند و یک طرف را رهبر معظم انقلاب و مردمان مؤمن و انقلابی و در این شرایط باید مسیر را مشخص کرد.

Page Generated in 0/0072 sec