printlogo


کد خبر: 256988تاریخ: 1401/9/8 00:00
اخبار

سریال پلیسی - معمایی شهباز به ایستگاه پایانی رسید
تصویر‌برداری سریال 30 قسمتی «شهباز» به کارگردانی حمیدرضا لوافی به پایان رسید. به گزارش «وطن‌امروز» سریال شهباز به نویسندگی مینا خدیوی در ژانر پلیسی - معمایی با موضوع فضای مجازی و پلیس سایبری در 30 قسمت 42 دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است.
این مجموعه تلویزیونی درباره یک گروه سایبری است که به دنبال هکری بین‌المللی هستند. پلیس سایبری با اشراف به این فضا با مجرمان برخورد می‌کند. همچنین به داستان مردمی هم که از آنها سوءاستفاده شده و مورد طعمه افراد خلافکار قرار گرفته‌اند، می‌پردازد. در خلاصه سریال شهباز آمده است: شهباز ۲ سال در انتظار چنین روزی نشسته است؛ روزی که همه قرار است با پیدا کردن ارغوان، نفسی به راحتی بکشند. غافل از اینکه این بازی چرخشی دیگر در پیش دارد.
تصویربرداری سریال شهباز از بهمن سال گذشته شروع شد و اوایل آذرماه به اتمام رسید و به دلیل محتوای سایبری از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای زیادی برخوردار است و اکنون در مرحله امور فنی پس از تولید قرار دارد.
 
***
معرفی ۱۰ اثر «مستندنگاری» بخش مسابقه جشنواره تلویزیونی مستند
هیات داوران بخش مستندنگاری جشنواره تلویزیونی مستند، ۱۰ اثر راه‌یافته به بخش مسابقه این رویداد را انتخاب کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، آثار راه یافته به بخش مسابقه مستندنگاری ششمین جشنواره تلویزیونی مستند مشخص شدند. داوران بخش مستندنگاری ششمین جشنواره تلویزیونی مستند از میان آثار دریافتی، «خداحافظی ایران با ارس؟» و«فخر فروشی با باغ وحش‌های شخصی» نوشته لیلا مرگن، «ساحل، غریق بی‌نجات» نوشته راضیه عباسی، «گله بی‌اصالت» نوشته سامان رحمتیان، «اولین شهدا نخل‌های‌مان بودند» نوشته حنان سالمی، «یک نشست خطرناک» و «معمای پسماندسوزی‌های سازمان یافته» نوشته مریم خباز، «اهالی ساختمان عدالت 2» نوشته دلال آلبو شهبازی، «پروژه تله‌کابین کرمانشاه در تله مشکلات» نوشته سامان رحمتیان و «لب کارون، چه خشک چه تاول چه تشنه» نوشته شایان حاجی نجف را برای رقابت در بخش مسابقه انتخاب کردند.
ششمین جشنواره تلویزیونی مستند در بخش‌های «فیلم مستند»، «مجموعه مستند»، «عکس مستند» و «مستندنگاری» به‌ دبیری محسن یزدی، مدیر شبکه مستند سیما برگزار می‌شود. مرتضی سرهنگی، مهدی عرفاتی و سیدعلی میرفتاح داوری بخش مستندنگاری ششمین جشنواره تلویزیونی مستند را برعهده داشتند. برگزیدگان نهایی در اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شده و از آنها تقدیر می‌شود.
 
***
رئیس صداوسیما به دهلی‌نو رفت
رئیس سازمان صداوسیما به منظور حضور در اجلاس رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) به دهلی‌نو رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما به منظور حضور در اجلاس رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) رفت. وی در جریان این سفر قرار است علاوه بر حضور در افتتاحیه پنجاه و نهمین دوره مجمع عمومی اجلاس ABU، در دیدارهایی دوجانبه با روسای شبکه‌های رادیو و تلویزیونی چند کشور نیز گفت‌وگو کند.
در ۳ روز گذشته و پیش از آغاز مجمع عمومی، چندین نشست از جمله کمیته فنی و آموزشی برگزار شد. در جلسه کمیته فنی، داوران پس از ارزیابی و بررسی مقالات تخصصی ارسال شده از ۷۲ کشور عضو، بهترین‌های این دوره را معرفی کردند. ۲ مقاله ارسالی از سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در این بخش برتر شناخته و به ارائه‌کنندگان جوایزی اهدا شد.
اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) در سال ۱۹۶۴ ابتدا با ۱۷۰ عضو از ۵۳ کشور جهان آغاز به کار کرد. این اتحادیه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اتحادیه‌های رسانه‌ای در سطح جهان فعالیت می‌کند. هدف این اتحادیه، همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه‌ای، فنی، آموزشی، حقوقی و نیروی انسانی به منظور تقویت و توسعه رادیو تلویزیون‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه است. اتحادیه «ABU» ۳ میلیارد مخاطب در کشورهای منطقه دارد.

Page Generated in 0/0053 sec