printlogo


کد خبر: 256990تاریخ: 1401/9/8 00:00
در نشست خبری دومین کاروان فرهنگی - هنری روایت حبیب مطرح شد
«روایت حبیب» سفیر وحدت و همدلی

نشست خبری دومین کاروان فرهنگی- هنری «روایت حبیب» برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، روز گذشته نشست خبری دومین کاروان فرهنگی - هنری «روایت حبیب» با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری و سیدمهدی ابطحی دبیر کاروان روایت حبیب در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد. علی فروزانفر درباره سیاست‌های حوزه هنری در برگزاری این رویداد هنری گفت: بزرگداشت یاد و نام شهید حاج‌قاسم سلیمانی یک فرض انقلابی و یک فرض شرعی برای هر ایرانی است و حوزه هنری وظیفه خود می‌داند به صورت جدی و ثابت برنامه‌ای تحت عنوان سردار سلیمانی برگزار کند. امسال در سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، دومین کاروان فرهنگی- هنری روایت حبیب را در ۱۰ استان برپا خواهیم کرد. این در حالی است که حوزه هنری، بزرگداشت حاج‌قاسم را حصر به دی‌ماه و ایام سالگرد او نمی‌داند و سعی دارد ذکر حاج‌قاسم، ساری و جاری کردن مرام و شیوه زیست و شهادت و مرام هنری شهید را در طول سال احیا کند. 
معاون هنری حوزه هنری بیان کرد: با توجه به اینکه توجه ما در ایام سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی متمرکزتر می‌شود و یاد وی در این روزها مضاعف است، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده که از یک ماه قبل از سالگرد این شهید بزرگوار، رویدادهای فرهنگی - هنری آغاز شود و در ایستگاه آخر یعنی کرمان به مقصد برسد. «روایت حبیب» هدف‌گذاری خود را در ۱۰ استان کشور گذاشته و توسط بدنه‌ای از هنرمندان در حوزه نمایش، پرده‌خوانی، عکس، تصویرسازی (هنرهای تجسمی به صورت عام) نقد کتاب، سرود، موسیقی و با محوریت شب‌خاطره برگزار خواهد شد. همان‌طور که سال گذشته کاروان «روایت حبیب» با مشارکت مکتب حاج‌قاسم سلیمانی برگزار شد امسال هم با همراهی این مکتب به ارائه برنامه خواهد پرداخت. 
فروزانفر خصوصیت متفاوت این کاروان هنری نسبت به دیگر رویدادها را حضور هنرمندان و اجرای برنامه‌های هنری در میان بدنه مردم معرفی کرد و گفت: این برنامه‌ها در امامزاده‌ها و میدان‌ها که محل تجمع و تردد عموم افراد محسوب می‌شود، برگزار خواهد شد. 
سیدمهدی ابطحی نیز در ادامه تصریح کرد: دومین رویداد ملی کاروان «روایت حبیب» با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید در قالب هنر و توزیع هدفمند محصولات حوزه هنری برای اقشار مختلف مردم کار خود را از ۱۱ آذرماه در حرم امام رضا(ع) آغاز می‌کند و اختتامیه آن ۱۳ دی‌ماه در کنار مزار حاج‌قاسم در کرمان برگزار خواهد شد. امسال هم مثل سال گذشته کاروان میهمان ۱۰ استان خواهد بود و مخاطبان امسال ما در مجموع به ۳ گروه عمده تقسیم شده‌اند؛ دسته اول توده مردم با محوریت خانواده‌ها هستند، دسته دوم را مردم در مناطق کمتر برخوردار هر استان تشکیل می‌دهند و دسته سوم شامل هنرمندان و فرهیختگان هر استان می‌شود، البته امسال مخاطب خاص ما کودکان و نوجوانان هستند و ما برنامه‌های زیادی برای این گروه سنی داریم. 
دبیر کاروان «روایت حبیب» با اشاره به اینکه مقاصد کاروان در خراسان رضوی، خراسان‌شمالی، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، کیش، فارس، یزد و کرمان خواهد بود، اظهار کرد: هدف از انتخاب این استان‌ها پراکندگی استان‌ها در جغرافیای ایران، تنوع اقلیم، زیست‌بوم، زبان و ارتباطی که هر یک از استان‌ها با مکتب این شهید داشتند، بوده است.

Page Generated in 0/0055 sec