printlogo


کد خبر: 256998تاریخ: 1401/9/8 00:00
اخبار

عذرخواهی سرمربی آمریکا برای تغییر پرچم ایران!
تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه قطر به میدان‌ می‌روند. گرگ برهالتر، سرمربی آمریکا در نشست خبری این مسابقه در پاسخ به سوال فاکس اسپورت درباره تاکتیک تیمش برای این دیدار گفت: بله! من به تاکتیک فکر می‌کنم اما به خاطر داشته باشید که این بازی ماهیت حذفی دارد و تنش و شادی زیادی خواهد داشت. باید تعهد داشته باشیم و متقابلا حمله کنیم، این یک بازی بحث‌برانگیز خواهد بود و ما برای این مساله آماده هستیم. برهالتر در واکنش به سوال خبرنگار سوییسی درباره تغییر پرچم تیم ‌ملی ایران در شبکه‌های اجتماعی تیم ‌ملی فوتبال مردان آمریکا گفت: تمرکز ما درباره مسابقه است. نمی‌خواهم بگویم برایم اهمیت ندارد اما ما واقعا 4 سال کار کرده‌ایم و دیدیم در بازی ایران و انگلستان چه اتفاقی افتاد و بعد که مقابل انگلستان مساوی کردیم، به این فکر می‌کنیم چه کار کنیم ایران را ببریم. ما دنبال برد هستیم. وی در پاسخ به سوالی درباره جنگ رسانه‌ای آمریکایی‌ها قبل از بازی با ایران و حرکت هوشمندانه کی‌روش در واکنش به این مساله که به ضرر آمریکا می‌شود و اینکه کلمه‌ «الله» از پرچم ایران حذف شده و به فرهنگ، دین و هویت ایران توهین شده و فدراسیون فوتبال آمریکا بیانیه داده که این حرکت برای حمایت از مردم بوده و این کشور سیاست را در ورزش دخالت داده و آیا این مساله به ضرر تیمش یا روحیه‌بخش خواهد بود؟ گفت: تکرار می‌کنم بازیکنان و تیم ما چیزی درباره این مساله نمی‌دانستند. این چیزی است که از کنترل ما خارج بود. می‌دانیم این یک مسابقه است و نتیجه اینطور به دست می‌آید که چه کسی خوب است. تنها چیزی که می‌گوییم این است که معذرت می‌خواهیم از سمت بازیکنان و مربیان. تنها چیزی که هست همین است. 
 
***
مسی در یک قدمی پیوستن به اینتر میامی
ستاره پاری‌سن‌ژرمن بزودی به اینتر میامی آمریکا خواهد پیوست. به گزارش دیلی میل، باشگاه اینتر میامی آمریکا که مالک آن دیوید بکام است، اعلام کرد: توافق ما با لیونل مسی بسیار نزدیک است و به احتمال زیاد این انتقال را پس از جام‌جهانی اعلام می‌کنیم. همچنین دیوید بکام، ستاره سابق انگلیس این خبر را تایید و اعلام کرده توافقات با مسی انجام شده است. 
***
داور دیدار ایران - آمریکا مشخص شد
داور اسپانیایی دیدار سرنوشت‌ساز ایران - آمریکا را در جام‌جهانی ۲۰۲۲ سوت خواهد زد. آنتونی متئو لاهوز، داور ۴۵ ساله اسپانیایی دیدار ایران- آمریکا را در سومین دیدار دور گروهی گروه B جام‌جهانی ۲۰۲۲ قضاوت خواهد کرد. 
 
***
اظهارنظر جدید کلینزمن و آرزوی موفقیت برای تیم ‌ملی ایران!
سرمربی پیشین تیم ‌ملی فوتبال آلمان بار دیگر درباره تیم ‌ملی ایران صحبت کرد و گفت: دوستان ایرانی زیادی دارم و همیشه از مردم ایران تعریف کرده‌ام. کلینزمن که در آستانه دیدار ایران - آمریکا همچنان به خاطر اظهارنظرش تحت فشار قرار دارد، بعدازظهر دوشنبه با انتشار پیامی، بار دیگر تلاش کرد از انتقادات نسبت به خودش کم کند. سرمربی سابق تیم ‌ملی آمریکا در توئیتر خود نوشت: «نظرات من درباره بازی ولز و ایران کاملا مربوط به فوتبال بود. متأسفانه این موضوع از بستر فوتبال خارج شد. من دوستان ایرانی زیادی دارم و همیشه از مردم، فرهنگ و تاریخ آنها تعریف و تمجید کرده‌ام». کلینزمن همچنین برای ایران بهترین‌ها را در مسابقات پیش رو آرزو کرد تا به این شکل نشان بدهد در تلاش برای به دست آوردن دل فوتبال‌دوستان ایرانی است. 
***
شکایت رسمی ایران از فدراسیون فوتبال آمریکا به فیفا
ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا از فدراسیون فوتبال آمریکا شکایت کرد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، در پی تغییر پرچم ایران و پس از آن بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا درباره دلیل حذف کلمه «الله» در پرچم، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا از فدراسیون فوتبال آمریکا شکایت کرد و خواستار رسیدگی جدی فدراسیون جهانی فوتبال به این تخلف فدراسیون آمریکا شد. 
***
جنجال در اردوی کامرون
دروازه‌بان تیم ‌ملی فوتبال کامرون اردوی تیمش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را ترک کرد. تیم‌های ملی فوتبال کامرون و صربستان دیروز دوشنبه در چارچوب دور دوم مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم رفتند. این دیدار در نهایت با نتیجه مساوی ۳ - ۳ به پایان رسید. نکته عجیب درباره این دیدار، حضور نداشتن آندره اونانا، دروازه‌بان مطرح این تیم در ترکیب و روی نیمکت کامرونی‌ها بود؛ اتفاقی که باعث شد گمانه‌زنی‌های مختلفی راجع به آن شود. فابریزیو رومانو، روزنامه‌نگار مطرح ایتالیایی درباره غیبت آندره اونانا در بازی با صربستان در توئیتی نوشت: «آندره اونانا از لیست کامرون حذف شده است. گفته می‌شود دلیل آن، تصمیم سرمربی است چون او به استایل متفاوتی از دروازه‌بانی تاکید دارد، یعنی سبک قدیمی آن. اونانا هیچ قصدی برای تغییر استایلش ندارد. در نتیجه تنش زیاد شده و اونانا کنار گذاشته شده است». در ادامه رومانو توئیت دیگری منتشر کرد که از تصمیم عجیب دروازه‌بان کامرونی اینتر خبر داد. رومانو نوشت: «آندره اونانا تصمیم قطعی‌اش را برای ترک جام‌جهانی گرفته و دیگر بازنخواهد گشت. این تایید شده است».

Page Generated in 0/0064 sec