printlogo


کد خبر: 257000تاریخ: 1401/9/8 00:00
صحبت‌های کی‌روش قبل از بازی با آمریکا
اگر این جنگ را نبرم کار خاصی نکرده‌ام

سرمربی تیم‌ملی ایران در نشست مطبوعاتی پیش از بازی با آمریکا تاکید کرد: «مطمئنم بچه‌های من تمام تلاش‌شان را می‌کنند و بازی خیلی ویژه‌ای خواهد بود». کارلوس کی‌روش در یک نشست مطبوعاتی طولانی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و طوری حرف زد که در جریان این کنفرانس ۲ بار از سوی خبرنگاران مورد تشویق قرار گرفت. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران که استاد جنگ‌های روانی است، در بخشی از حرف‌هایش به این موضوع اشاره کرد و گفت اگر نتواند از پس این چیزها بربیاید کل دوران فوتبالش برای او بی‌معنی خواهد بود. کی‌روش در ادامه بسیار امیدوارانه، مثبت و حماسی درباره بازیکنان تیم‌ملی حرف زد و به نظر می‌رسد همین کلمات است که موجب می‌شود بازیکنان سرشان را برای او جلوی توپ بگذارند. کارلوس کی‌روش که سابقه مربیگری در آمریکا و همکاری با فدراسیون فوتبال این کشور را در کارنامه خود دارد، در این مصاحبه با احترام نسبت به حریف حرف زد و آنها را باثبات‌ترین تیم گروه دانست. او در عین ‌حال تاکید کرد فرصت ویژه‌ای برای ایران به وجود آمده و باید نهایت استفاده را از آن برد. بخش‌های مهم صحبت‌های کی‌روش را در ادامه آورده‌ایم. 
* ما هر چه بیشتر تلاش کنیم، می‌توانیم بهتر باشیم. ما می‌دانیم این بازی چقدر اهمیت دارد و می‌خواهیم تاریخ‌ساز باشیم. این مسابقه بسیار برای ما حساس است. تمام بازیکنان آماده هستند و ما باید کاری انجام دهیم که تاریخ‌سازی کنیم. پیروزی برابر ولز برای ما مهم بود. ما می‌توانیم آمریکا را شکست دهیم. این یک تورنمنت کوتاه است. ما در مرحله اول برای امتیاز بازی می‌کنیم اما در مراحل بعد شرایط متفاوت است و همه چیز برای برنده است و نه بازنده. ما این اعتقاد را داریم می‌توانیم فوتبال خوبی بازی کنیم. اگر این کار را نکنیم، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. باید سازماندهی مناسب و عملکرد خوبی در بخش دفاعی داشته باشیم.
* ما باید هرچه را داریم بگذاریم که فوتبال خوبی بازی کنیم. از بازی اول خیلی چیزها یاد گرفتیم. در بازی دوم 3 امتیاز را گرفتیم و در مسابقات هستیم. تا بازی آخر باید برویم و احتمال صعود داریم. همان‌طور که گفتم این تیم آمریکاست. این مسابقه بیشتر از یک فوتبال است، بازیکنان آنها در تیم‌های سطح بالا بازی می‌کنند. آرزوی بزرگی داریم و می‌خواهیم امتیاز بگیریم و به مرحله بعد برسیم. امیدوارم آنها هم چنین آرزویی داشته باشند.
* ما باید درباره حقایق صحبت کنیم. تیم اینجاست که بهترین عملکرد را داشته باشد،  همین‌طور آمریکا که ۲ بازی عالی داشته. ما بازی خیلی سختی داریم. دیگر مهم نیست چگونه شروع کردیم و چگونه حرکت کردیم. مهم این است چگونه تمام کنیم. مهم این است چگونه تمام کنیم. پیروزی برابر ولز خوب است اما دیگر تمام شده. آن بازی فقط کمک می‌کند نقاط ضعف را پوشش دهیم. ما باید بهترین تیم زمین باشیم. 
* پس از 42 سال مربیگری اگر نتوانم در جنگ روانی پیروز شوم کار خاصی نکرده‌ام. کار ما سرگرم کردن مردم است. من در آفریقا متولد شدم و تا به امروز در جاهای زیادی کار کرده‌ام. اگر بدانید یک توپ ساده برای کسانی که ۲ روز غدا نخورده‌اند، چه جادویی ایجاد می‌کند، مطمئنا به اهمیت ماموریتی که دارید آگاه می‌شوید
(دست زدن حضار).
* پدرم به من یاد داد هیچ‌وقت دروغ نگویم و خود را برای فوتبال نکشم. این ماموریت ما است و باید به آن وفادار باشیم. ما همبستگی خود را داریم و با همه آرمان‌های بشریت همبستگی داریم. چه شما درباره حقوق بشر و نژادپرستی حرف بزنید چه چیز دیگری، ما با همه آنها هماهنگ هستیم اما ماموریت ما اینجا فوتبال است. همه چیز را برای بازی بده اما خودت را برای بازی نکش. من به این پایبندم. 

Page Generated in 0/0064 sec