printlogo


کد خبر: 257005تاریخ: 1401/9/8 00:00
اخبار

انهدام باند شرط‌بندی و قمار مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲
رئیس پلیس فتای فراجا گفت: اعضای یک باند شرط‌بندی و قمار که در حوزه مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر فعالیت می‌کردند، با گردش مالی ۱۰۰ میلیارد تومانی شناسایی و دستگیر شدند. سردار وحید مجید اظهار کرد: با دریافت شکوائیه‌های متعدد مال‌باختگان و بررسی‌های فنی پلیس فتا در برخورد با تارنماهای مجرمانه فعال در حوزه سایت‌های شرط‌بندی و قمار آنلاین، بویژه مسابقات مرتبط با جام‌جهانی ۲۰۲۲ اعضای این باند مورد شناسایی قرار گرفتند. 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: بر اساس اشراف سایبری، پیش‌بینی افزایش فعالیت مجرمانه شرط‌بندی و قمار آنلاین در حوزه مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ متصور بود که ضمن ایجاد کارگروه‌های ویژه عملیاتی در پلیس فتا در این حوزه و رصد جریانات مرتبط و گزارشات هموطنان، اعضای این باند در یکی از شهرهای شمالی کشور در مخفیگاه خود دستگیر شدند. رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه متهمان با فعالیت گسترده موجبات کلاهبرداری از فریب‌خوردگان را فراهم کردند و اخلال در نظام کشور به وجود آورده بودند، گفت: این افراد در تحقیقات صورت‌گرفته به جرم خود اعتراف کردند و ضمن تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند. 
 
***
ساخت مگا آی‌سی‌یو 40 تختخوابی برکت بیمارستان گلستان اهواز
با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان گلستان اهواز به بهره‌برداری رسید. معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت از راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه در استان خوزستان خبر داد و افزود: این بخش تخصصی مگا آی‌سی‌یو با ظرفیت 40 تختخواب به همت بنیاد برکت راه‌اندازی شده و در بخش اورژانس بیمارستان گلستان اهواز آماده سرویس‌دهی به بیماران است. 
محمد مهجوری خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این بخش مراقبت‌های ویژه 500 میلیارد ریال است. وی تاکید کرد: بخش مراقبت‌های ویژه راه‌اندازی شده از نیروهای مختصص و آموزش‌دیده بهره‌ می‌برد و دارای تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله ونتیلاتور، تجهیزات مانیتورینگ، لوله‌های تغذیه، درن‌ها و کاتترهاست. معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت درباره فعالیت‌های این بنیاد در حوزه ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در خوزستان توضیح داد: تا به امروز 47 مرکز بهداشتی و درمانی برکت در مناطق محروم و روستایی خوزستان به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار پزشکی استان شده است. 
مهجوری یادآور شد: 2 مرکز بهداشتی و درمانی دیگر نیز در استان خوزستان با مشارکت بنیاد برکت در حال ساخت است. وی اظهار داشت: تعهد بنیاد برکت برای ساخت این 49 مرکز بهداشتی و درمانی در استان خوزستان بالغ بر 980 میلیارد ریال است. معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت گفت: 49 مرکز بهداشتی و درمانی برکت در استان خوزستان عمدتا در روستاهای شهرهای اندیکا، لالی، مسجد سلیمان، اندیمشک، ایذه، باغملک، ماهشهر، دزفول، هویزه و اهواز افتتاح شده یا در دست ساخت است. 
***
خدمات جدید ستاد معاینه فنی خودروهای تهران برای نوبت‌گیری
مدیر روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از راه‌اندازی خدمات جدید دیگر در واحد امور مشتریان خبر داد. محمدرضا گویا در توضیح این خبر افزود: در راستای مدیریت توزیع مراجعات به مراکز، کاهش معطلی شهروندان و ارائه خدمات شایسته به ایشان، بنا بر درخواست شهروندان از ابتدای آذرماه سال جاری در واحد امور مشتریان خدمات نوبت‌گیری تلفنی از طریق سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ امکان‌پذیر شده است. وی با بیان اینکه در ابتدای اجرای این خدمت جدید ارائه نوبت در ۳ مرکز بیهقی، چمران و شقایق انجام و در صورت افزایش تقاضا تعداد مراکز نیز اضافه خواهد شد، گفت: البته امکان نوبت‌گیری اینترنتی از طریق سامانه «تهران من» یا سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به قوت خود باقی است و این روش تنها برای مشتریانی که برای مراجعه با وقت قبلی به اینترنت دسترسی ندارند راه‌اندازی شده است. وی درباره به حداقل رسیدن زمان انتظار شهروندان برای اخذ معاینه فنی توضیح داد: در حال حاضر به مراکز معاینه فنی شهر تهران روزانه حدود 4 هزار خودرو مراجعه می‌کنند و تقریبا همه مراکز فاقد صف انتظار هستند و شهروندان می‌توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند. 
 
***
هلال‌احمر اعلام کرد:
اطفای حریق جنگل‌های گیلان پس از ۴ روز
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان از اطفای حریق جنگل‌های این استان با کمک امدادگران خبر داد. سیاوش غلامی از پایان عملیات اطفای حریق در جنگل‌های شمام رستم‌آباد خبر داد و گفت: طی ۴ روز گذشته امدادگران هلال‌احمر در کنار محیط‌بانان و عوامل مدیریت بحران مشغول تلاش برای اطفای حریق بوده‌اند؛ روز گذشته آتش سوزی به جنگل‌های منجیل هم رسید. وی در ادامه افزود: شب گذشته عملیات اطفای آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان به اتمام رسید و شرایط در این منطقه تحت کنترل است. غلامی گفت: روز جمعه بالگرد میل ۱۷۱ هلال‌احمر از تهران به منطقه آتش‌سوزی اعزام شد و تا شب یکشنبه مشغول اطفای حریق بود. این بالگرد در ۳ روز گذشته چندین سورتی پرواز انجام داد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان اظهار کرد: با توجه به وزش باد گرم در منطقه امکان دوباره شعله‌ور شدن آتش وجود دارد به همین دلیل امدادگران جمعیت هلال‌احمر همچنان طی چند روز آینده در منطقه مستقر خواهند ماند تا خطر آتش‌سوزی مجدد کاملا برطرف شود.

Page Generated in 0/0065 sec