printlogo


کد خبر: 257020تاریخ: 1401/9/8 00:00
ماجرای عبرت‌آموز دروغگویی‌ها درباره سلامت حسین رونقی سند اثبات بی‌اخلاقی اغتشاشگران شد
ولدهای دروغ

گروه سیاسی: چند روزی می‌شود که اغتشاشات و ناامنی‌هایی که در برخی شهرهای کشور از سوی جریان آشوب به وجود آمده بود تمام شده است. در طول ۲ ماه گذشته، این جریان ضدایرانی تمام تلاش خود را به کار بست تا با تحریک احساسات مردم و کشاندن آنها به خیابان، تولید خشونت و ناامنی کند. دروغ‌سازی مهم‌ترین حربه آشوب‌طلبان وابسته به دولت‌های بیگانه برای رسیدن به این هدف بود که از همان ابتدا دنبال می‌شد. اساسا آشوب‌هایی که در ۲ ماه اخیر شاهدش بودیم، با تولید دروغ‌هایی درباره نحوه فوت مهسا امینی و انتشار گسترده آن در فضای مجازی آغاز شد. جریان آشوب دروغ‌پردازی خود برای تحریک احساسات مردم را در طول مدت اغتشاشات ادامه داد و مردم ایران هر روز با دروغ‌هایی مواجه می‌شدند که البته یکی پس از دیگری فاش می‌شد. پروژه‌های متعدد کشته‌سازی و در برخی موارد ادعای تجاوز از سوی ماموران امنیتی به اغتشاشگران بازداشت شده نیز در چارچوب دروغ‌سازی جریان آشوب برای ادامه‌دار کردن اغتشاشات قابل تحلیل است. اما آخرین دروغی که از امپراتوری دروغ جریان آشوب فاش شده، موجب سرخوردگی طرفداران این جریان در ایران شده است.
«حسین رونقی» از جمله افرادی بود که در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا جریان رسانه‌ای آشوب با بازیگری خانواده رونقی برای تحریک احساسات مخاطبان خود، دست به دروغ‌پردازی درباره او بزند؛ دروغ‌هایی از این قبیل که وی در زندان مورد شکنجه قرار گرفته و استخوان‌های جفت پاهایش خرد شده است. از کار افتادن اندام‌های داخلی وی به خاطر اعتصاب غذا نیز از دیگر ادعاهای مطرح شده از سوی جریان رسانه‌ای آشوب درباره حسین رونقی بود. مخاطبان و سربازان پیاده این جریان به قدری در اخبار دروغ غرق شده بودند که در زمان حضور رونقی در بیمارستان برای جلوگیری از وقوع هرگونه شرایط بالینی نامناسب، با پیش‌فرض شکنجه و حال وخیم رونقی، در مقابل بیمارستان تجمع کرده و اقدام به ایجاد آشوب کردند و حتی تعدادی از آنها نیز از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی بازداشت شدند. اما اکنون که رونقی مثل تعدادی دیگر از زندانیان به مناسبت پیروزی تیم‌ملی فوتبال کشورمان با قید وثیقه آزاد و تصاویر جدیدی از او منتشر شده، دروغ بودن ادعاهایی که در ارتباط با شکنجه او مطرح می‌شد نیز به اثبات رسیده است. همین موضوع باعث شده تا ساده‌لوح‌هایی که چشم و گوش بسته دروغ‌های رسانه‌های ضدایرانی را تکرار می‌کردند، با سرخوردگی تمام به انتقاد از دروغ‌پردازی‌ها رو آورند. مازیار خسروی دبیر سابق روزنامه اصلاح‌طلب شرق از جمله کسانی بود که به انتشار تصاویری از رونقی که سلامت او را تایید می‌کرد، واکنش نشان داد. 
وی در این باره نوشت: آنچه موجب شد احساسات و افکار عمومی نسبت به وضعیت جسمی حسین رونقی حساس و تحریک شود، خبرهای ناگواری بود که از وضعیت جسمی و سلامتی او منتشر می‌شد، خبرهایی مانند له و خرد شدن استخوان‌های هر دو پا، از کار افتادن اندام‌های داخلی به ‌خاطر اعتصاب غذای طولانی‌مدت و... . اکنون خوشحالم حسین رونقی آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته است. اخلاق حکم می‌کند آنان که خبرهای اغراق‌آمیز درباره حسین رونقی به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پمپاژ کردند خود را درباره وضعیت این افراد و خانواده‌های آنها مسؤول بدانند. وی در ادامه خطاب به پیاده‌نظام رسانه‌ای جریان آشوب، نوشت: خانم‌ها! آقایان! استخوان شکسته و اعتصاب غذای 60 ‌روزه این دفعه گذشت، وجدان داشته باشید و دیگر نکنید.
 علاوه بر خسروی، تعدادی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی که دروغ‌های جریان رسانه‌ای آشوب و خانواده رونقی را باور کرده بودند، پس از درک میزان بالای شانتاژ و دروغ‌هایی که پیرامون حسین رونقی مطرح شده بود، به انتقاد از این جریان پرداختند. 
دروغ‌هایی که در ارتباط با حسین رونقی تولید و منتشر می‌شد نیز مثل همه دروغ‌های دیگر جریان آشوب فاش شد. اما این ماجرا به وضوح نشان داد جریان آشوب‌طلب و اغتشاشگر برای زنده ماندن و نفس کشیدن، صرفا متکی به جو‌سازی و ایجاد هیجان کاذب مبتنی بر دروغ است. اساسا دروغ‌پردازی‌های جریان آشوب با هدف تهییج و تحریک احساسات مردم و در ادامه تبدیل آن به اغتشاش و خشونت است. ماجرای حسین رونقی بخوبی هر چه تمام‌تر روشن کرد که ماهیت جریان آشوب بر دروغ بنا شده است و برای پیشبرد پروژه ناامنی در ایران، تنها متکی به دروغ‌سازی، فریب و گمراه کردن بخشی از مردم از واقعیت و کشاندن آنها به خیابان‌هاست.

Page Generated in 0/0124 sec