printlogo


کد خبر: 257021تاریخ: 1401/9/8 00:00
اخبار

تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت مادر شهیدان رحیمی‌کناری
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، در پیامی درگذشت حاجیه خانم خیرالنساء نظریان، مادر بزرگوار شهیدان گرانقدر عسگری، مهدی و علی رحیمی‌کناری را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
درگذشت حاجیه خانم خیرالنساء نظریان، مادر بزرگوار شهیدان گرانقدر عسکری، مهدی و علی رحیمی‌کناری موجب تألم خاطر شد. این مادر صبور و فداکار که با ایمان و ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام، فرزندان دلیر و رشید خود را با افتخار و سربلندی تقدیم اسلام و انقلاب کرد، الگویی ماندگار از ایثار و مقاومت برای مادران امروز و فردا خواهد بود. اینجانب مصیبت وارده را به خانواده محترم و مردم شهیدپرور مازندران تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای آن مرحومه رحمت واسعه و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.
 
***
مخبر: حمایت‌های غرب از اتفاقات اخیر در طول تاریخ بی‌سابقه است
معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان، این استان را استانی پراهمیت و با کارکرد ملی توصیف کرد و گفت: استان خوزستان با وجود ظرفیت‌های متعدد و گسترده در بخش‌های مختلف نباید از مشکلاتی نظیر بیکاری و فقر رنج ببرد. محمد مخبر در دیدار اعضای مجمع نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریانات اخیر کشور و تلاش گسترده دشمنان برای ضربه زدن به ایران، گفت: حمایت‌های غرب از اتفاقات اخیر در کشور در طول تاریخ بی‌سابقه است. وی اقتصاد دریامحور را از مزیت‌های کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: ایران از ۲۷۰۰ کیلومتر ساحل برخوردار است و ۴۰۰ کیلومتر به اقیانوس دسترسی دارد که با اتکا به این ظرفیت‌ها می‌توان در کشور تحول ایجاد کرد. مخبر با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای این استان ضرورت جدی دارد، افزود: برنامه دولت برای ایجاد شهرهای پتروشیمیایی و شهرهای مولد کشاورزی می‌تواند ظرفیت‌های اشتغالزایی را در این استان افزایش دهد. معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسائل و مشکلات اصلی استان خوزستان بر کسی پوشیده نیست، از نمایندگان استان خواست چند پیشنهاد کلیدی و راهگشا را برای ایجاد تحول جدی در استان خوزستان طراحی کنند تا این پیشنهادات در دستور کار دولت قرار گیرد.
 
***
سردار حاجی‌زاده: قادریم سپر دفاع موشکی دشمنان را از کار بیندازیم
سردار حاجی‌زاده در بازدید جمعی از اعضای هیات دولت از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه گفت: این نیرو بر اساس تعالیم اسلام و فرامین و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا و با تکیه بر توان داخلی و میدان دادن به جوانان نخبه و انقلابی این مرز و بوم، توانسته است ریل‌گذاری مناسبی در عرصه صنعت دفاعی کشور ایجاد کند که از این تجربه می‌توان برای سایر عرصه‌های کشور مانند اقتصاد و همچنین برای رفع موانع و مشکلات و رسیدن به پیشرفت استفاده کرد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: نیروی هوافضای سپاه در راستای دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن و حفظ و ارتقای امنیت و آرامش ملت ایران، توانسته در عرصه صنعت موشکی، پهپادی، پدافندی، پروازی، راداری، فضایی و... با رویکرد هدف‌محور در مقابله با دشمنان اسلام و ایران به بازدارندگی مطلوب در سطح قابل ‌توجهی برسد که جدیدترین دستاورد آن باعث شده است سپر دفاع موشکی دشمنان ایران از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و حکومت‌های دست‌نشانده آنان را تا چندین دهه از کار بیندازد. 
 
***
ترور یکی از بسیجیان فعال اصفهان
سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان از شهادت رضا داستانی از بسیجیان فعال و دریادل اصفهان در صبح روز دوشنبه و در اقدام تروریستی مزدوران استکبار جهانی خبر داد. سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز (دوشنبه) رضا داستانی از بسیجیان فعال، شجاع و دریادل اصفهان در اقدام تروریستی مزدوران استکبار جهانی در این شهر به شهادت رسید. این جنایت تروریستی در حالی صورت گرفت که این رزمنده بسیجی در حال عزیمت به محل کار خود بوده است. تلاش برای شناسایی و دستگیری عوامل ترور بسیجی شهید رضا داستانی ادامه دارد. با عرض تسلیت و تبریک شهادت این شهید عالیقدر به خانواده معظم و همرزمان وی، به آگاهی می‌رساند آیین‌های تشییع، خاکسپاری و گرامیداشت شهید داستانی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
***
سرشبکه رسانه تروریستی اینترنشنال در خوی دستگیر شد
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سرشبکه اصلی رسانه تروریستی موسوم به ایران اینترنشنال با هوشیاری و تلاش پاسداران گمنام امام زمان (عج) در خوی شناسایی و دستگیر شد. در اطلاعیه صادرشده از سوی روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: با اشراف اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه شهرستان خوی، سرشبکه اصلی رسانه تروریستی ایران اینترنشنال در این شهرستان دستگیر شده است. این اطلاعیه افزوده است: در پی ناآرامی رخ‌ داده در سطح شهرستان، عامل اصلی رسانه تروریستی ایران اینترنشنال که با صدور فراخوان‌های متعدد در فضای مجازی و تحریک سایرین به اقدامات ضدامنیتی، قصد انجام خرابکاری و خدشه‌دار کردن امنیت عمومی شهرستان را داشت، در یک عملیات اطلاعاتی پیچیده دستگیر شد.

Page Generated in 0/0150 sec