printlogo


کد خبر: 257033تاریخ: 1401/9/9 00:00
اخبار

سینمای ایران دست پر از «گوا» برگشت
پنجاه‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم هند (گوا) با اعطای جایزه بهترین کارگردانی، بازیگر مرد و همچنین مدال گاندی یونسکو به فیلم‌های ایرانی به کار خود پایان داد.
به گزارش «وطن‌امروز»، جشنواره بین‌المللی فیلم هند (IFFI) در حالی به پنجاه‌وسومین دوره خود پایان داد که فیلم «بی‌‌پایان» ساخته نادر ساعی‌ور برنده جایزه بهترین کارگردانی شد و وحید مباشری هم برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد. 
همچنین فیلم «نرگسی» به نویسندگی و کارگردانی پیام اسکندری با بازی «شهاب حسینی» و موفق به کسب مدال گاندی یونسکو از جشنواره فیلم هند شد. امسال فیلم «لامینور» ساخته جدید داریوش مهرجویی به همراه فیلم «بی پایان» از نادر ساعی‌ور به نمایندگی از سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره حضور داشتند. «تب مدیترانه‌ای» ساخته «ماها حاج»، «وقتی امواج  می‌روند» به کارگردانی «لاو دیاز»، «عدد کامل» به کارگردانی «کریستوف زانوسی»، «کفش قرمز» از «توشیرو سایگا» و «هفت سگ» ساخته «رودریگو گوئررو» از جمله دیگر فیلم‌های مهم بخش مسابقه جشنواره فیلم هند هستند.
جشنواره بین‌المللی فیلم هند (گوا) که از سال ۱۹۵۲ برگزار می‌شود، امسال پنجاه‌وسومین دوره خود را از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ نوامبر (۲۹ آبان تا ۷ آذر) برگزار کرد و میزبان نمایش ۲۸۰ فیلم از ۷۹ کشور جهان بود.
 
***
«دو روز دیرتر» ساخته می‌شود
فیلمنامه «دو روز دیرتر» این روزها در شورای‌ پروانه ساخت به‌سر می‌برد تا با صدور مجوز، روند تولید این فیلم مهیا شود.
به گزارش «وطن‌امروز»، اصغر نعیمی در جدیدترین فعالیت سینمایی خود، فیلم «دو روز دیرتر» را پس از دریافت پروانه ساخت، جلوی دوربین می‌برد. فیلم «دو روز دیرتر» قرار است به تهیه‌کنندگی محسن شیرازی به تولید برسد. نعیمی پیش از این «هایلایت» را ساخته بود که در سال ۹۶ تولید شد.
نعیمی همچنین فیلم‌های سینمایی «بی‌وفا»، «سلام بر عشق» و «سایه‌های موازی» را کارگردانی کرده است. او همچنین امسال سریال تلویزیونی «عملیات رعد» را به روی آنتن فرستاد.
 
***
«دِرب» بالون نقره‌ای برد
فیلم «دِرب» به کارگردانی هادی محقق، جایزه بالون نقره‌ای جشنواره ۳ قاره نانت را دریافت کرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق در سومین حضور جهانی خود در بخش مسابقه بین‌الملل چهل‌وچهارمین دوره جشنواره ۳ قاره در شهر نانت فرانسه برنده جایزه بالون نقره‌ای فستیوال شد. این جایزه ۶ آذرماه در اختتامیه این رویداد اهدا شد.
هیات داوران در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به خاطر لطافت و عظمت این افسانه فلسفی که توانسته سرسختی شخصیت خود را در قلمرو مجلل و پرخطر کوهستان‌های ایران تجسم بخشد، به این فیلم بالون نقره اهدا کردیم». چهل‌وچهارمین دوره جشنواره ۳ قاره در شهر نانت ۶ آذر ۲۷ نوامبر با اهدای جوایز به کار خود خاتمه داد.
فیلم «دِرب» در نخستین حضور جهانی خود، جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان را افتتاح کرد و توانست برنده جایزه اصلی بخش رقابتی جی‌سئوک جشنواره شود. این فیلم در دومین حضور جهانی خود در نهمین دوره جشنواره فیلم کاتولیک (کاف) که ماه اکتبر در شهر سئول کره‌جنوبی برگزار شد نیز حضور داشت. چهل‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی ۳ قاره نانت فرانسه سومین حضور جهانی این فیلم بود. این چهارمین فیلم موفق برادران محقق است.
فیلم «دِرب» روایتگر مامور اداره برقی است که قرار است برق خانه‌ای تک و دورافتاده را وصل کند. هادی محقق، محمد اقبالی و… از جمله بازیگران این اثر هستند. همچنین پخش بین‌المللی فیلم برعهده علی قاسمی است. رضا محقق، تهیه‌کننده این فیلم امسال یکی از پرکارترین و موفق‌ترین تهیه‌کنندگان ایرانی بود که با فیلم‌های «دِرب»، «شهر خاموش» و «چرا گریه نمی‌کنی» در بخش اصلی جشنواره‌های جهانی حضور داشته است.
 
***
«نپتون» پروانه ساخت گرفت
پروانه ساخت «نپتون» به تهیه‌کنندگی مهدی ودادی صادر شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، پروانه ساخت «نپتون» به تهیه‌کنندگی مهدی ودادی صادر شد. پروانه ساخت فیلم بلند داستانی سینمایی «نپتون» به تهیه‌کنندگی مهدی ودادی، نویسندگی مرجان رئیس‌الساداتی و کارگردانی محمدابراهیم غفاریان زوارزاده ۶ آذر صادر شد و تا ۸ اسفند ۱۴۰۱ اعتبار دارد.
مهدی ودادی، تهیه‌کنندگی آثاری چون فیلم سینمایی «لختگی» و فیلم نیمه‌بلند «من ولوتا هستم» را برعهده داشته است.

Page Generated in 0/0063 sec