printlogo


کد خبر: 257055تاریخ: 1401/9/9 00:00
سپاه اقدامات خود را برای رایگان شدن خدمات حوزه سلامت در مناطق کم‌برخوردار به کار گرفته است
خدمات درمانی جهادی در مناطق محروم
وزیر بهداشت: با برخورداری از متخصصان توانمند داخلی، امکان مقابله با هر ویروسی را داریم

سپاه علاوه بر تامین امنیت، اقدامات قابل توجهی را در راستای پیشرفت کشور، رفع مشکلات مردم و خدمات‌رسانی گسترده در بخش‌های مختلف به کار گرفته است، اکنون نیز بر خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان مناطق محروم و کم‌برخوردار متمرکز شده تا در مسیر خدمات‌رسانی رایگان به مردم بویژه محرومان گام‌های بلندتری را بردارد.
هفتمین همایش سلامت و فرماندهان دیروز با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه و جمعی از فرماندهان و مسؤولان و مدیران حوزه بهداشت و سلامت نیروهای مسلح و سپاه در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. در این همایش جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نیرو تمام همت خود را برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هر چه بیشتر و بهتر به هموطنان بویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار به ‌کار گرفته است.
وی موضوع سلامت را از مهم‌ترین موضوعاتی دانست که همواره باید مورد اهتمام و توجه قرار گیرد و اظهار کرد: سلامت پاسداران نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در اجرای هر چه بهتر مأموریت آنان در پاسداری از انقلاب و دستاوردهای ارزشمند آن دارد. سردار فدوی با بیان اینکه معاونت سلامت آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه متولی موضوع سلامت پاسداران است، گفت: طی سالیان طولانی در کشور اجرای برخی طرح‌ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که سپاه برای رفع آنها گام در میدان گذاشته است. جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: امروز به فضل الهی نیروها و رده‌های سپاه از مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیادی برای خدمت‌رسانی به مردم برخوردارند و مصوب شده است سپاه‌های استانی نیز حداقل یک بیمارستان داشته باشند. سردار فدوی با تاکید بر اینکه مسؤولان حوزه سلامت باید تمام تلاش خود را برای رایگان شدن خدمات حوزه سلامت به کار گیرند، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام همت خود را برای تحقق این مهم و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هر چه بیشتر و بهتر به هموطنان بویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار به کار گرفته است. وی همچنین خاطرنشان کرد: سپاه امروز از دانشگاه علوم‌پزشکی متبرک به نام مقدس حضرت بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه برخوردار است که روند رو به رشدی داشته و کفایت‌های لازم را دارد که باید از نقش محوری در قبال بیمارستان‌های سپاه برخوردار باشد. 
جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: سپاه طی 4 دهه گذشته در هر عرصه‌ای وارد شده با تمام توان پای کار بوده است و در حوزه سلامت نیز تاکید فرمانده کل قوا رسالت و مسؤولیت ما را بیشتر می‌کند. وی ‌با تاکید بر اینکه همه سپاه‌های استانی باید بیمارستان داشته باشند، اظهار داشت: تاسیس این مراکز به طور دائمی در حال افزایش است و این نشان می‌دهد مسؤولان باید در سپاه به بخش سلامت توجه داشته باشند. سردار فدوی بیان کرد: در قانون اساسی برای 2 موضوع سلامت و آموزش تاکید شده که باید رایگان باشد اما اکنون پولی شده و این هم خشت کجی بوده که در سال ۶۸ گذاشته شده است، لذا مشکلاتی‌ که اکنون در این ۲ بخش داریم به همین دلیل است. 
جانشین فرمانده کل سپاه همچنین با بیان اینکه تعدادی از سرشبکه‌های دشمنان را در اغتشاشات اخیر بازداشت کردیم، گفت: این افراد مربوط به سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا بودند. وی ‌افزود: دانشگاه بقیه الله(عج) که ‌کفایت لازم در ایفای نقش آموزش پزشکی‌ را دارد و متعلق به سپاه هم است باید مسؤولیت تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سپاه را بر عهده بگیرد، زیرا در حال حاضر مراکز درمانی سپاه زیر نظر دانشگاه‌های علوم‌پزشکی بخش ‌کشوری قرار دارند. سردار فدوی در پایان تاکید کرد: طرح امام رضا علیه‌السلام از جمله طرح‌های مطلوبی است که تمام موضوعات حوزه بهداشت و سلامت را در بر می‌گیرد و باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.
همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این همایش گفت: سیر پیشرفت حوزه سلامت و بهداشت در سپاه رشد بسیار چشمگیری داشته و توانسته موجب خدمت‌رسانی بسیار مطلوبی به هموطنان در جای‌جای ایران شود. بهرام عین‌اللهی با تاکید بر اینکه امروز بحمدالله در بسیاری از شاخص‌های حوزه سلامت وضعیت مطلوبی داریم، گفت: برخورداری از روحیه و تفکر بسیجی و نیروی انسانی کارآمد و متخصص با روحیه جهادی از نقاط ممتازی است که توانسته موجب رشد و پیشرفت ما شود. 
عین‌اللهی با تاکید بر اینکه در درمان ضایعات شیمیایی امروز در دنیا مرجع شده‌ایم، اظهار کرد: همه این دستاوردهای ارزشمند نشأت گرفته از مجاهدت‌ها و تلاش‌های دوران عزت‌آفرین دفاع‌مقدس است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری نقش‌پذیری سپاه و بسیج در دوران شروع ویروس منحوس کرونا و مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر تلاشگران عرصه سلامت در آن دوران خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور با ویروس منحوس کرونا مواجه بود بیمارستان حضرت بقیه‌الله (عج) نقش محوری را در درمان بیماران بر عهده گرفت و با وجود همه مشکلات توانستیم کار را بخوبی مدیریت کنیم. عین‌اللهی افزود: تا به امروز حدود ۱۵۵ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که هماهنگی و همراهی سپاه در اجرای طرح واکسیناسیون موجب ایجاد یک رکورد بی‌سابقه در تزریق واکسن نسبت به جمعیت در دنیا شد. وزیر بهداشت با بیان اینکه سپاه و بسیج در خط مقدم خدمت‌رسانی در حوادث و بلایا قرار دارند، اظهار کرد: نگاه ما به سپاه نگاه به ارگانی صرفاً نظامی نیست، بلکه سپاه را به عنوان نهادی که در حوزه سلامت همه هموطنان نقش تعیین‌کننده ایفا می‌کند می‌شناسیم. وی با تاکید بر اینکه امروز به برکت اقدامات ارزشمندی که متخصصان توانمند ما صورت داده‌اند امکان مقابله با هر ویروسی را داریم، واکسن نورا که توسط سپاه ساخته شد را از بهترین واکسن‌های کرونا برشمرد و گفت: امروز ایران اسلامی از وارد‌کننده واکسن به تولید‌کننده و صادر‌کننده واکسن مبدل شده و به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورها در مدیریت کرونا شناخته می‌شود. وزیر بهداشت ارائه خدمات به هموطنان در حوزه سلامت بویژه در مناطق محروم که توسط سپاه با جدیت دنبال می‌شود را امنیت‌آفرین توصیف و تصریح کرد: وزارت بهداشت به این همراهی با سپاه و بسیج در حوزه خدمت‌رسانی افتخار می‌کند. وزیر بهداشت اجرای طرح امام رضا علیه‌السلام در سپاه را بسیار مطلوب توصیف و تصریح کرد: دشمن برای آسیب رساندن به سلامت روانی جامعه بویژه جوانان برنامه‌ریزی کرده است که باید برای مقابله با تهدیدات دشمن در این حوزه نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم. عین‌اللهی با قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه فرماندهان و مسؤولان سپاه در حوزه سلامت و بهداشت، از آمادگی کامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارتقای همکاری‌ها در تحقق سلامت هموطنان خبر داد.
 
***
وزیر بهداشت: ایران در رتبه نخست شاخص‌های سلامت منطقه قرار دارد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارزیابی‌های چندلایه برنامه‌های نظام سلامت توسط مدیران تمام بخش‌ها را از ضروری‌ترین اقدامات لازم برای مدیریت سلامت عنوان کرد و گفت: ایران در رتبه نخست شاخص‌های سلامت منطقه قرار دارد. بهرام عین‌اللهی در نخستین نشست مشترک معاونان، مشاوران و مدیران حوزه ستادی و روسای سازمان‌های وابسته افزود: برنامه‌ریزی، اجرا و پایش و ارزیابی 3 مرحله مهم مدیریت است و ارزیابی نیز باید چند‌لایه بوده و تنها به سیستم رایانه‌ای متکی نباشد. وی اظهار داشت: مهم‌ترین کار یک مدیر در حال حاضر ارزیابی برنامه‌هاست. هر مدیری باید سیستم تحت مدیریت خود را مدام ارزیابی کند. ارزیابی با بازرسی متفاوت است و باید با اتکا به دانش و ابزارهای جدید انجام شود. عین‌اللهی در ادامه افزود: 15 ماه گذشته اقدامات و برنامه‌های مؤثری در حوزه سلامت کشور اجرا شده که طبق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در جامعه، باید تبیین شده و به اطلاع جامعه رسانده شود. به گفته وی، مسؤولیت برای ما از جنس مقام و منزلت نیست، بلکه از جنس تکلیف است و باید به جای کمیت به کیفیت مدیریت فکر کنیم. ما متولی سلامت مردم و جامعه هستیم. وزیر بهداشت با اشاره به رشد و پیشرفت سلامت مردم پس از انقلاب اسلامی، افزود: در کنگره قاهره سازمان بهداشت جهانی اعلام شد که ایران به جز در شاخص دخانیات در تمام شاخص‌ها با فاصله از سایر کشورهای منطقه رتبه نخست را داراست. عین‌اللهی با اظهار امیدواری نسبت به تصویب مالیات سیگار توسط مجلس برای سال آینده، ابراز داشت: ۱۳ درصد مرگ‌ومیرها در کشور به خاطر مصرف مواد دخانی است که ناشی از ارزانی و در دسترس بودن سیگار است. بنابراین هر چه بیمارستان، دارو، تجهیزات پزشکی و ابزار سلامت برای مردم ایجاد کنیم ولی نتوانیم از مصرف سیگار پیشگیری کنیم، گویی کاری از پیش نبرده‌ایم.
* ثبت پنجمین روز بدون فوتی در کشور
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: از ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه 8 آذر، 30 بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و 19 نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس ️مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به 7 میلیون و 559 هزار و 664 نفر رسید. همچنین طی این مدت هیچ یک از بیماران مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست ندادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در عدد 144 هزار و 633 نفر ماند. از سویی خوشبختانه تاکنون 7 میلیون و 335 هزار و 147 نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 74 نفر از بیماران مبتلا به کرونا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.️ این در حالی است که تاکنون 54 میلیون و 563 هزار و 294 آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است.️ در حال حاضر 3 شهرستان در وضعیت نارنجی، 114 شهرستان در وضعیت زرد و 331 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین تاکنون 65 میلیون و 139 هزار و 831 نفر دوز اول، 58 میلیون و 549 هزار و 300 نفر دوز دوم و 31 میلیون و 376 هزار و 986 نفر دوز سوم و یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به 155 میلیون و 66 هزار و 117 دوز رسید.

Page Generated in 0/0057 sec