printlogo


کد خبر: 257056تاریخ: 1401/9/9 00:00
مدارس استان‌های تهران و البرز امروز در مقطع ابتدایی به دلیل آلودگی هوا تعطیل است
تداوم کاهش کیفیت هوای پایتخت

بر اساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران تا صبح پنجشنبه (فردا) کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با پایداری جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود که در نقاط پرتردد شهری باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. از اواخر وقت امروز تا بعدازظهر فردا با نفوذ سامانه بارشی در اکثر مناطق استان، افزایش ابرناکی در بعضی ساعات بویژه صبح فردا بارش پراکنده باران، وزش باد و در ارتفاعات مه و بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. در ارتفاعات و بخش‌های شمالی تا شنبه 12 آذر در بعضی ساعات بارش پراکنده مورد انتظار است، همچنین بعد از ظهر فردا در پاره‌ای نقاط بویژه بخش‌های غربی و جنوبی استان، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 
* تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی استان‌های تهران و البرز
کارگروه اضطرار آلودگی هوا اعلام کرد: مقطع ابتدایی استان‌های تهران و البرز به جز پردیس، دماوند و فیروزکوه روز چهارشنبه (امروز) غیرحضوری شد. جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا روز سه‌شنبه برگزار شد و بر اساس مصوبات این کارگروه، چهارشنبه ۹ آذر در همه شهرستان‌های استان تهران و البرز به جز پردیس، دماوند و فیروزکوه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها تعطیل و کلاس‌های مقطع ابتدایی غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است. بر اساس این گزارش، فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز روز پنجشنبه ممنوع است. از شهروندان نیز تقاضا می‌شود از تردد غیرضروری خودداری کنند. 
* کرج؛ آلوده‌ترین کلانشهر کشور
بر اساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط‌زیست در بین 8 کلانشهر کشور، دیروز کرج آلوده‌ترین کلانشهر اعلام شد. آلاینده شاخص هوای کرج (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) دیروز روی عدد ۱۲۳ قرار گرفت تا  به عنوان آلوده‌ترین کلانشهر کشور در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. پس از آن به ترتیب شهروندان اصفهان و تهران با رسیدن آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به اعداد 122 و 110 آلوده‌ترین هوا را تنفس کردند. همچنین هوای اراک، مشهد، شیراز، تبریز و اهواز با رسیدن به عدد ۹۳، ۸۹، ۷۸، ۶۶ و ۵۴ در وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

Page Generated in 0/0077 sec