printlogo


کد خبر: 257059تاریخ: 1401/9/9 00:00
اخبار

پیرو دستور رئیس عدلیه ۳۴۰ زندانی در تهران آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان تهران از آزادی ۳۴۰ نفر از زندانیان به‌ منظور عملیاتی‌سازی دستور ریاست قوه ‌قضائیه مبنی بر بهره‌مندی زندانیان واجد شرایط از ارفاقات قانونی خبر داد. در پی دستور ویژه رئیس قوه ‌قضائیه به مراجع ذی‌ربط قضایی برای بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی و بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده که به ‌دنبال پیروزی شورانگیز ملی‌پوشان تیم ‌ملی فوتبال کشورمان برابر ولز انجام شد، رئیس کل دادگستری استان تهران از آزادی ۳۴۰ نفر از زندانیان واجد شرایط به‌منظور عملیاتی‌سازی دستور ریاست قوه ‌قضائیه خبر داد. علی القاصی در همین زمینه بیان کرد: با توجه به حسن عنایت و تدبیر ریاست معزز قوه ‌قضائیه به ‌منظور کاهش جمعیت کیفری، اقدامات لازم جهت احصای زندانیان واجد شرایط انجام شد. وی با اشاره به اینکه برخی از اشخاصی که در جریان قضایا و آشوب‌های اخیر بازداشت شده بودند نیز در میان زندانیان آزاد شده قرار دارند، عنوان کرد: در نهایت طی روزهای اخیر ۳۴۰ نفر از زندانیان با اتخاذ تدابیر قانونی از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند. وی با تاکید بر اینکه نگاه و رویکرد دستگاه قضا نسبت به جرائم خشن و مخل امنیت شهروندان، قاطع و بدون اغماض خواهد بود، گفت: در کنار این موضوع، با توجه به سیاست‌های دستگاه قضا، رأفت اسلامی همواره در مواجهه با زندانیان مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
***
فرسودگی ۱۹ درصد مدارس کشور
به گفته سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در حال حاضر ۱۹ درصد مدارس کشور فرسود‌ه‌اند. بسیجیان و کارکنان سازمان نوسازی مدارس کشور به مناسبت گرامیداشت «سالروز تشکیل بسیج مستضعفین» به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، ضمن حضور در حسینیه جماران با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند. حمیدرضا خان‌محمدی، سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ درصد مدارس کشور فرسوده هستند، اظهار کرد: ظرفیت عمل جهادی و بسیجی‌‌وار بودن در فعالیت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وجود دارد که باید با یاری خداوند و همراهی و تلاش همگانی این مساله را حل کنیم. وی تاکید کرد: باید عهد ببندیم با دقت و کار بیشتر به یک الگوی موفق در فعالیت جهادی تبدیل شده و مدل مدرسه‌سازی جهادی و این رویکرد را به یک گفتمان برای احیای جهاد سازندگی تبیین و ارائه کنیم. خان‌محمدی تاکید کرد: باید با تولید و توسعه بیشتر برنامه‌های مختلف تبیینی و فرهنگی بسیج، تفکر و آرمان بسیجی را در حوزه‌های مختلف کاری تبدیل به یک گفتمان کنیم. 
 
***
اجتماع بزرگ دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: اجتماع بزرگ مردمی دختران انقلاب روز پنجشنبه ۱۰ آذر ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت میلاد با برکت حضرت زینب(س)، بانوان و دختران تهرانی در یک حرکت مردمی در روز پنجشنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید شیرودی تهران اجتماع خواهند کرد و این مناسبت بزرگ را جشن خواهند گرفت. وی افزود: اجرای سخنرانی و مداحی، تکریم خانواده‌های شهدا و اجرای سرود «سلام فرمانده» و «رفیق شهیدم» توسط جناب آقای ابوذر روحی از جمله برنامه‌های این مراسم است. عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران با تشکر از تمام دست‌اندرکاران این حرکت مردمی و انقلابی، از بانوان همیشه در صحنه تهران دعوت کرد در این مراسم باشکوه شرکت کنند. 
وی همچنین با تبریک این روز به پرستاران عزیز، خاطرنشان کرد: در این ایام در سراسر استان تهران تجمعات بانوان و دختران انقلاب و دیدار با پرستاران در مراکز درمانی برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی گفت: زنان و دختران ایران اسلامی با تاسی به سیره اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت زینب(س)، پاسدار عفاف وحجاب بوده و مردم غیرتمند ما با تعظیم نسبت به نوامیس عفیفه و پاکدامن، توطئه‌های شوم دشمن در تعرض به عفاف و حجاب را خنثی خواهند کرد. 
***
پرداخت صدقه الکترونیکی شد
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران از نصب بیش از ۱۹ هزار QR کد (رمزینه پاسخ سریع) بر روی صندوق‌های صدقات استان تهران تا پایان آبان امسال با هدف توسعه پرداخت صدقات الکترونیکی خبر داد. محمد دهرویه افزود: QR کد (رمزینه پاسخ سریع) از روش‌های نوین پرداخت صدقه است که مشترکان از طریق اسکن کد مشخص می‌توانند به آسانی صدقات خود را به نیت خانواده‌های نیازمند پرداخت کنند. وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان بیش از ۱۹ هزار و ۶۶۶ برچسب QR کد روی صندوق‌های صدقات سطح استان تهران نصب شده است. دهرویه تعداد کدهای QR فعال‌شده را در این مدت زمان ۱۲۲ هزار و ۱۰۰ کد عنوان کرد و اظهار داشت: ۱۱۷ هزار و ۹۴۳ اشتراک حقیقی جدید نیز برای QR کد در این مدت زمان جذب شده و در 8 ماهه سال جاری 4 هزار و ۱۵۷ اشتراک الکترونیکی جدید برای QR کد در بخش مشترکان حقوقی فعال شده است. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در 8 ماه امسال مردم استان تهران با ۲۱ هزار و ۶۱۵ تراکنش از طریق QR کد ۵۴۳ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان صدقه پرداخت کردند. وی افزود: کد دستوری #۱*۸۸۷۷* نیز به منظور ارائه صدقات از طریق تلفن همراه در نظر گرفته شده است. دهرویه ادامه داد: این نهاد از طریق تلفن گویای 7355-021 آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات مردم است و جمعیت نیکوکار و خیران می‌توانند از طریق تلفن گویای ۷۳۵۵-۰۲۱ و شماره‌گیری عدد یک صدقات خود را از طریق کارت بانکی پرداخت کنند. 

Page Generated in 0/0063 sec