printlogo


کد خبر: 257065تاریخ: 1401/9/9 00:00
اخبار

پیگیری پرداخت سود سهام عدالت به 45 میلیون نفر
رئیس سازمان بورس گفت: پیگیری و تعیین چگونگی محاسبات و اعمال سقف برای نرخ خوراک و سوخت صنایع، پیگیری تثبیت فرمول نحوه محاسبات حقوق دولتی معادن و پیگیری  پرداخت سود سهام عدالت حدود ۴۵ میلیون نفر و سودهای رسوبی که در شرکت‌ها مانده بود، انجام شد و این اقدامات ادامه‌دار خواهد بود. مجید عشقی تاکید کرد: بازار سرمایه دوره پرچالشی را پشت سر گذاشت، در ۲ سال و نیم گذشته مسائل مختلفی در بازار رخ داد و منجر به ایجاد فضای روانی در بازار شد. وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه سال گذشته برنامه‌های مختلفی در ۳ محور و در حوزه بازار سرمایه تعریف شد، گفت: ١٠ راهبرد در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و با تاکید بر منافع بلندمدت و افزایش نقش بازار سرمایه در تامین مالی و ارتقای اثربخشی و هوشمندسازی نظام نظارتی در نظر گرفته شد. این مقام مسؤول تاکید کرد: پیگیری و تعیین چگونگی محاسبات و اعمال سقف برای نرخ خوراک و سوخت صنایع، پیگیری تثبیت فرمول نحوه محاسبات حقوق دولتی معادن و پیگیری پرداخت سود سهام عدالت حدود ۴۵ میلیون نفر و سودهای رسوبی که در شرکت‌ها مانده بود، انجام شد و این اقدامات ادامه‌دار خواهد بود. عشقی گفت: اقدامات لازم برای پرداخت الکترونیکی سود که مدت‌ها به دنبال آن بودیم، انجام شد. وی در بیان تقویت منابع و سازوکارهای عملکردی صندوق تثبیت و صندوق توسعه بازار و الزام به تخصیص ۱۰درصد از وجوه حاصل از عرضه اولیه سهام دولت برای بازارگردان گفت: در چند وقت گذشته روند خوبی را در پیش گرفتیم و به‌تازگی پذیرش خودروهای پرتیراژ در این بازار انجام شد، اکنون هم عرضه‌ها با هماهنگی وزارت صمت و خودروسازان در حال انجام است. عشقی با بیان اینکه  سال گذشته مشکلاتی درباره بودجه وجود داشت، تصمیم‌هایی اخذ شد که برخی در بودجه اعمال و برخی در زمان تصویب اجرا شد، گفت: آرامش نسبی ایجاد شده در بازار از سمت بودجه بود که در این راستا صحبت‌هایی در زمینه نرخ خوراک و سوخت صنایع و بحث‌های مشابه انجام شد. همچنین سال گذشته سود سهام عدالت به صورت یک‌جا پرداخت شد.
 
***
ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال محقق می‌شود
وزیرکار با بیان اینکه قراردادهای سفید امضا منبع حقوقی و اجرایی ندارند، گفت: ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال محقق می‌شود. سیدصولت مرتضوی گفت: طبق آماری که مرکز آمار ارائه کرده است، در 8 ماه ابتدایی سال اهداف وزارت کار محقق شده است. وی درباره منابع برای اشتغال‌زایی گفت: منابع تبصره‌های 16و 18بودجه هم به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و نزدیک به 62 هزار میلیارد تومان توزیع استانی شده که در اختیار شورای برنامه‌ریزی و  توسعه استان‌ها قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر از محل 1.5 میلیارد دلاری که با اجازه مقام معظم رهبری در سال‌های 96و 97 اخذ شده است، هم بازپرداخت و هم مانده بدهی بانک‌ها و هم مانده بدهی صندوق توسعه ملی که حدود 12هزار میلیارد تومان است، پرداخت خواهد شد.
***
قطر و آلمان قرارداد گازی 15 ساله امضا کردند
وزیر انرژی قطر خبر داد آلمان و قطر یک قرارداد 15 ساله برای ارسال 2 میلیون تن گاز طبیعی مایع از سال 2026 امضا کردند. آنطور که خبرگزاری فرانسه گزارش داده است، وزیر انرژی قطر اعلام کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این کشور با ارسال 2 میلیون تن گاز طبیعی مایع در سال به آلمان به مدت 15 سال موافقت کرده است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آلمان به عنوان دومین اقتصاد بزرگ اروپا پس از درگیری نظامی روسیه و اوکراین، برای یافتن جایگزین به منظور تامین انرژی خود با مشکل مواجه است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شریده الکعبی،‌ وزیر انرژی قطر و مدیرعامل شرکت «قطرانرژی» گفت: با این قرارداد قطر در نظر دارد «در تلاش‌ها برای تامین امنیت انرژی در آلمان و اروپا مشارکت کند». الکعبی توضیح داد: شرکت آمریکایی «کونوکوفیلیپس» شریک شرکت «قطرانرژی» این گاز را از سال 2026 از میدان گازی شمال شرق و جنوب به پایانه LNG «برانسبوتل» در شمال آلمان منتقل خواهد کرد. کشورهای آسیایی چین،‌ ژاپن و کره‌جنوبی بازارهای اصلی قطر هستند که از زمان جنگ اوکراین، کشورهای اروپایی بشدت به دنبال به دست آوردن جایگاه آنها هستند. مذاکرات با کشورهای اروپایی قبلا با مشکل مواجه شده بود، زیرا آلمان و سایر کشورهای اروپایی از امضای قراردادهای بلندمدت با کشورهای آسیایی سر باز می‌زدند. قرارداد با آلمان یک هفته پس از آن منعقد شد که «قطرانرژی» یک قرارداد 27 ساله برای ارسال 4 میلیون تن LNG در سال به چین امضا و اعلام کرد این قرارداد طولانی‌ترین قراردادی است که تاکنون در این صنعت دیده شده است.

Page Generated in 0/0063 sec