printlogo


کد خبر: 257068تاریخ: 1401/9/9 00:00
جریان رسانه‌ای ضدایرانی به رهبری وزارت خارجه آمریکا پیش از آغاز جدال ایران - آمریکا تلاش‌های همه‌جانبه‌شان برای بر هم زدن تمرکز بازیکنان تیم ‌ملی فوتبال ایران را شروع کرده بودند
عملیات روانی آمریکا قبل از بازی با ایران

گروه سیاسی: تیم ‌ملی فوتبال کشورمان در حالی عازم قطر شد که جریان رسانه‌ای ضدایرانی با آشوب تلاش گسترده خود سعی داشت با تحت فشار قرار دادن بازیکنان و تخریب آنها، تمرکز تیم را به هم بزند که البته تقریبا موفق شد. باخت تلخ و سنگین تیم ‌ملی ایران به انگلیس در بازی اول از رقابت‌های دور گروهی جام‌جهانی با نتیجه 2-6 که نشان از بی‌روحیه و تحت فشار بودن بازیکنان داشت، نتیجه تلاش همه‌جانبه جریان ضدایرانی بود. اما در شرایطی که جریان ضدایرانی انتظار داشت تیم ‌ملی فوتبال کشورمان در بازی خود مقابل تیم ولز نیز نتیجه مشابهی بگیرد، ایران با حمایت‌های همه‌جانبه مردم و بازیابی روحیه خود توانست ولز را شکست داده و امیدهایش برای صعود از گروه و تاریخ‌سازی را دوباره به دست آورد. همین موضوع باعث شد رسانه‌های جریان آشوب دوباره فعالیت خود را بر به حاشیه بردن تیم متمرکز کرده و با طرح ادعاهای واهی زبان به تخریب بازیکنان باز کرده و در مواردی نیز بابت کسب برد شیرین مقابل ولز، به بازیکنان تیم ‌ملی فحاشی کنند. 
اما این همه ماجرا نبود. شب گذشته تیم ‌ملی فوتبال ایران در شرایطی به مصاف آمریکا رفت که یانکی‌ها یک روز قبل‌ از سوت آغاز مسابقه فوتبال در مستطیل سبز، جنگ روانی‌شان علیه ایران را آغاز کردند. در نخستین مرحله از این بازی روانی علیه تیم ‌ملی فوتبال کشورمان، صفحه‌ رسمی فدراسیون فوتبال آمریکا در اقدامی توهین‌آمیز نشان «الله» را از پرچم مقدس ایران حذف کرد تا علاوه بر ایجاد یک جو روانی، حمایت آمریکا از جریان آشوب و اغتشاش در ایران را چندباره اعلام کند. در این رابطه کاملیا سنمار، بازیکن ایرانی- آمریکایی تیم فوتبال زنان برکلی نیز طی توئیتی ضمن خوشحالی از حذف نماد «الله» از پرچم ایران گفت: «من در جمع کارمندان صفحه‌ تیم فوتبال آمریکا در قطر بودم. آنها می‌خواستند نشان جمهوری اسلامی را از پرچم حذف کنند. من به آنها گفتم این حرکتی زیرکانه برای حمایت از ایرانیان است. خوشحالم که آنها این کار را عملی کردند». 
اقدام توهین‌آمیز آمریکا با واکنش جدی و رسمی فدراسیون فوتبال کشورمان همراه شد و این فدراسیون در نامه‌ای خطاب به فیفا خواستار برخورد با این شیطنت گستاخانه شد. کاربران ایرانی صفحات اجتماعی نیز با انتقادات گسترده نسبت به این بی‌احترامی، خواستار عذرخواهی آمریکایی‌ها شدند. واکنش گسترده مردم ایران باعث شد برهالتر، سرمربی تیم آمریکا در نشست خبری پیش از بازی با ایران بابت بی‌احترامی فدراسیون فوتبال آمریکا عذرخواهی کرده و بگوید: بازیکنان و تیم ما چیزی درباره این مساله نمی‌دانستند. این چیزی است که از کنترل ما خارج بود. می‌دانیم این یک مسابقه است و نتیجه اینطور به دست می‌آید که چه کسی خوب است. تنها چیزی که می‌گوییم معذرت می‌خواهیم از سمت بازیکنان و مربیان. تنها چیزی که هست همین است. 
اما عملیات روانی آمریکایی‌ها علیه تیم ‌ملی فوتبال و مردم ایران به همین جا ختم نشد. روز گذشته چند ساعت پیش از آغاز بازی ۲ تیم ایران و آمریکا در جام‌جهانی، وزارت خارجه ایالات متحده ضمن توهین به بازیکنان تیم ‌ملی فوتبال کشورمان، دومین قدم آمریکا برای برهم زدن تمرکز بازیکنان ایران را برداشت. 
وزارت خارجه آمریکا روز گذشته با بازیکنان ایرانی که در صحنه بین‌المللی از خواندن سرود ملی ایران سر باز زدند، ابراز همبستگی کرد. این وزارتخانه به واشنگتن فری بیکن گفت که شانه‌به‌شانه ورزشکاران ایرانی که در جریان مسابقه خود با انگلیس از خواندن سرود ملی ایران خودداری کردند، می‌ایستد. وزارت خارجه آمریکا افزوده است که سکوت بازیکنان ایران در بازی نخست مقابل انگلیس، نشان‌دهنده حمایت آنها از اغتشاشگران داخل ایران بوده است. 
جدای از برد ارزشمند تیم ‌ملی فوتبال ایران برابر ولز، موضوعی که باعث خشم و عصبانیت جریان ضدایرانی شد، خواندن سرود ملی ایران توسط بازیکنان تیم بود. عصبانیت این جریان به حدی بود که منجر به زائل شدن عقل و منطق پیاده نظام‌های‌شان در فضای مجازی شد. 
برخی کاربران ضدایرانی شبکه‌های اجتماعی در ادعاهایی مضحک مدعی شدند بازیکنان تیم ‌ملی ایران برای خواندن سرود کشورشان تحت فشار بوده و اگر در بازی با ولز به پیروزی نمی‌رسیدند، خود و خانواده‌شان در ایران تحت شکنجه قرار می‌گرفتند(!) اما این خط خبری منحصر به فضای مجازی نماند و به ابزاری برای آمریکایی‌ها برای عملیات روانی علیه تیم ‌ملی فوتبال ایران تبدیل شد. در همین رابطه شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا چند ساعت قبل از آغاز بازی ایران - آمریکا مدعی شده بود اعضای تیم ‌ملی فوتبال ایران در مسابقات جام‌جهانی تهدید شده‌اند که اگر پیش از بازی با تیم آمریکا رفتار درست نداشته باشند، خانواده‌های‌شان با «شکنجه و زندان» روبه‌رو خواهند شد! این ادعای مضحک سی‌ان‌ان با تمسخر مردم ایران همراه شد و کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی به تولید محتوای طنز در این رابطه پرداختند.

Page Generated in 0/0064 sec