printlogo


کد خبر: 257079تاریخ: 1401/9/10 00:00
اخبار

قدردانی خانه طراحان از تیم ‌ملی با یک دیوارنگاره
دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر پایتخت با عنوان «هواداری‌ات می‌کنیم تا ابد»، برای قدردانی از زحمت‌ها و تلاش‌های بازیکنان تیم ‌ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر رونمایی شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر پایتخت بامداد دیروز- چهارشنبه (نهم آذر)- با عنوان «چه در روز خوب و چه در روز بد/ هواداری‌ات می‌کنیم تا ابد»، برای قدردانی از زحمت‌ها و تلاش‌های بازیکنان و دست‌اندرکاران تیم ‌ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به همت سازمان هنری- رسانه‌ای اوج رونمایی شد. 
در توضیح این دیوارنگاره که توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی شده، آمده است: «ما کنار شما هستیم و تنها نخواهید بود. به تلاش‌تان خسته نباشید می‌گوییم. شما دلیران ایران‌زمین هستید. تلاش‌های شما از چشمان مردم عزیز ایران دور نمی‌ماند. بچه‌ها متشکریم». محمد تقی‌پور طراحی گرافیک و مجتبی حسن‌زاده طراحی نوشتار این دیوارنگاره را بر عهده داشتند. 
سازمان هنری- رسانه‌ای اوج با همکاری خانه طراحان انقلاب اسلامی پیش از این نیز همزمان با فرارسیدن موعد بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) تهران را با تصویری از بدرقه‌ تیم ‌ملی فوتبال توسط نامداران و اسطوره‌های ایران‌زمین و نیز با تصویری از حضور تیم ‌ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و مضمون «تا پای جان برای ایران» رونمایی کرده بود. 
***
برگزاری پنجمین نمایشگاه مد و لباس «بشرا» در «کوشک باغ هنر»
پنجمین نمایشگاه مد و لباس «بشرا» در«کوشک باغ هنر» در حال برگزاری است. به گزارش «وطن‌امروز»، پنجمین نمایشگاه مد و لباس «بشرا» (بانوی خوش‌یمن) از تاریخ ۷ تا ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در «کوشک باغ هنر» در حال برگزاری است. در روزهای نمایشگاه عرضه محصولات متنوع پوشاک، مانتو، زیورآلات و… در نظر گرفته شده است. مراسم اختتامیه این نمایشگاه نیز ۱۱ آذرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به همراه استنداپ کمدی و اهدای هدایا به برندهای برتر برگزار خواهد شد.
گفتنی است ارائه محصولات برتر ایرانی و برندهای معتبر پوشاک، کار و کارآفرینی، حمایت از تولید ملی و زنان تولیدکننده و همچنین حمایت از کسب و کارهایی که در ۲ ماه اخیر دچار مشکل شده‌اند و حمایت از زنان کارآفرین و سرپرست خانوار از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه مد و لباس «بشرا» است. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به آدرس بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه ملی، کوشک باغ هنر مراجعه کنند.
***
صدور پروانه ساخت ۲ فیلم سینمایی
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ساخت ۲ عنوان فیلم موافقت کرد. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی در آخرین جلسه با صدور پروانه ساخت ۲ عنوان فیلم «دروغ‌های زیبا» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی مرتضی آتش‌زمزم و «استعفا» به تهیه‌کنندگی غلامرضا آزادی‌بروجنی، کارگردانی نوید ابدان‌اسماعیلی و نویسندگی وحید ابدان‌اسماعیلی و امیرمحمد یوشی موافقت کرد. 
مرتضی آتش‌زمزم، کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون است و در کارنامه کاری‌اش آثاری چون «جگر زلیخا»، «مالیخولیا»، «سیمین»، «مرگ سپید» و «بن بست» دیده می‌شود. نوید ابدان‌اسماعیلی نیز هم‌اکنون فیلم «طبقه یک‌ونیم» را روی پرده سینماها دارد. 
***
158 تک‌آهنگ پاپ آبان مجوز گرفتند
دفتر موسیقی وزارت ارشاد با اعلام سهم بالای موسیقی‌ پاپ از 186 تک‌آهنگ مجوز گرفته در آبان‌ماه، از سردمداری این سبک در حوزه موسیقی کشور خبر داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، آمار مجوزهای صادره دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان ۱۴۰۱ اعلام شد که بر اساس این آمار، مجوز 186 تک‌آهنگ، ۲۵ آلبوم موسیقی، 7 نماهنگ و 5 کتاب صوتی صادر شده است. 
در میان تک‌آهنگ‌های مجوز گرفته که تعداد آنها به 186 اثر می‌رسد، 158 اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۱۳ اثر در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی، ۹ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۳ اثر در ژانر موسیقی نواحی، ۲ اثر در ژانر موسیقی کلاسیک و یک اثر در ژانر موسیقی الکترونیک تولید شده است. 
در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز ۱۴ آلبوم موسیقی ردیف دستگاهی، 4 آلبوم موسیقی پاپ، 3 آلبوم موسیقی کلاسیک، ۲ آلبوم موسیقی نواحی و ۲ آلبوم موسیقی تلفیقی در آبان‌ماه صادر شده است. در بخش نماهنگ‌ها، یک نماهنگ در گونه ردیف دستگاهی و ۴ نماهنگ در گونه موسیقی پاپ بوده و گونه موسیقی نواحی و موسیقی تلفیقی هر کدام یک نماهنگ داشته‌اند. در آبان امسال همچنین تاییدیه ۳۷۸ قطعه شعر صادر شده است. برای این آثار فقط مجوز انتشار صادر شده و زمان انتشار آنها در اختیار مالک اثر است. 
در این بازه زمانی برای ۷ استودیوی صدابرداری و مرکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری، مجوز یا تمدید اعتبار نیز صادر شده است.

Page Generated in 0/0125 sec