printlogo


کد خبر: 257121تاریخ: 1401/9/10 00:00
اخبار

شهادت یکی از سربازان گمنام امام زمان(عج) در سیستان‌و‌بلوچستان
صبح روز گذشته احمد صالحی، از سربازان گمنام امام زمان(عج)، در سیستان‌و‌بلوچستان به درجه رفیع شهادت رسید. اداره کل اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان در این رابطه اعلام کرد: 
احمد صالحی از سربازان گمنام امام زمان(عج) در سیستان‌و‌بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مراسم بدرقه و وداع با پیکر پاک این شهید عظیم‌‌الشأن که حین ماموریت به شهادت رسیده، ساعت ۱۴ فردا (امروز) در میدان امام حسین(ع) گلزار شهدای زاهدان برگزار خواهد شد. 
***
شرایط امنیتی شهرهای غرب کشور آرام است
وزیر کشور شرایط امنیتی شهرهای غرب کشور را آرام توصیف کرد و گفت که در این شهرها مراقبت از سوی دستگاه‌های مسؤول انجام می‌شود. احمد وحیدی در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت درباره وضعیت برخی شهرهای غرب کشور که اخیرا دچار ناآرامی شده بودند، اظهار کرد: وضعیت این شهرها آرام است و مشکلی ندارند. طبیعی است که جریان معاند، تروریست و تجزیه‌طلب خارج از مرزها دنبال این هستند که وضعیت این شهرها را بهم بریزند. شرایط الان آرام است ولی مراقبت از سوی دستگاه‌های مسؤول انجام می‌شود. 
وی یادآور شد: در سفر نخست‌وزیر عراق به همین مسأله اشاره و درباره آن صحبت شد، مهم این است که مراقبت شود که تلاش آنها به نتیجه نرسد. وزیر کشور درباره هدف تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای حوادث اخیر کشور توسط وزارت کشور، تصریح کرد: پیگیری حجم خسارات به افراد در ناآرامی‌ها، پیگیری وضعیت افرادی که بی‌گناه جان خود را از دست داده‌اند و پیگیری افرادی که موجب ایجاد این مسائل شده‌اند، از وظایف این کمیته است. به استانداری‌ها هم ابلاغ شده و آنها در حال پیگیری هستند. جلساتی هم با حضور دستگاه‌های مختلف آغاز شده است. وی ادامه داد: عمده خسارات، بلکه همه خسارات توسط اغتشاشگران وارد شده است. نیروی انتظامی هم اعلام کرده است، اگر کسی دچار خسارت شده و شکایتی دارد، به آن رسیدگی می‌کنیم. هنوز برآوردی از میزان دقیق خسارت‌ها نشده است. 
***
لایحه جامع انتخابات تقدیم معاون اول رئیس‌جمهور شد
محسن اسلامی در آیین افتتاحیه سالن شهید سلیمانی ستاد انتخابات کشور، از تقدیم لایحه جامع انتخابات به معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد. مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه در نشست دیروز شرایط و امکانات فنی و زیرساختی استان خراسان شمالی مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: با توجه به بازه زمانی باقیمانده به برگزاری انتخابات، ضرورت دارد به صورت جدی تقویت امکانات زیرساختی و پشتیبانی استان‌های کشور پیگیری شود. اسلامی یادآور شد: در این نشست‌ها از نزدیک مطالبات، خواسته‌ها و نیازهای فنی و نیروی انسانی استان در امر برگزاری انتخابات بررسی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: تاکنون نشست‌های تقویت برگزاری انتخابات ۱۲ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، لرستان، همدان، قم، خراسان رضوی و خراسان جنوبی تشکیل شده است. وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در مجموعه وزارت کشور برای برگزاری انتخاباتی سالم، منظم و قانونمدار در کشور، گفت: لایحه جامع انتخابات با امضای مقام عالی وزارت تقدیم معاون اول ریاست جمهوری شده است و انتظار می‌رود با تایید نهایی این لایحه در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری انتخابات صورت دهیم. مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: ملاک اصلی در تدوین این لایحه، اعمال ۱۸ بند سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوب شده است. 
***
اعضای شبکه اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به اعدام محکوم شدند
مرگ در انتظار جاسوس‌ها
خرداد سال جاری بود که روابط عمومی کل سپاه از دستگیری شبکه‌ا‌ی از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خبر داد. این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق اراذل و اوباش می‌کرد که در نهایت اعضای آن با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات دستگیر شدند. اعضای این باند، با هدایت افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با تهیه سلاح جنگی اقدام به آدم‌ربایی کرده و دستمزد خود را به صورت ارز دیجیتال دریافت کرده بودند. بر اساس مفاد موجود در پرونده، متهمان از اراذل و اوباش سابقه‌دار هستند و اعضای اصلی این باند از اینکه سفارش اقدامات خود را از افرادی در خارج از کشور دریافت می‌کردند و در قبال اخذ پول اقدام به بر هم زدن امنیت کشور کرده‌اند، آگاه بودند. همچنین متهمان از نوع اقدامات ضدامنیتی و اخذ دستورالعمل‌های حفاظتی پیرامون تردد، ارتباطات و رعایت ملاحظات امنیتی از افرادی در خارج کشور، آگاهی کامل داشته‌اند.پس از دستگیری متهمان و طی روال قانونی پرونده و صدور احکام اولیه متهمان، پرونده جهت فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارجاع شد. پرونده در شعبه نهم دیوان عالی کشور بررسی و در نهایت رای نهایی برای ۷ نفر از متهمان صادر شد. بر اساس رای نهایی صادره از سوی دیوان عالی کشور، متهمان ردیف اول تا چهارم پرونده، به نام‌های حسین اردوخانزاده، شاهین ایمانی‌محمودآباد، میلاد اشرفی‌آتباتان و منوچهر شهبندی‌بجندی به جرم همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی و آدم‌ربایی به اعدام محکوم شدند. ۳ متهم دیگر، بر اساس جرائمی از جمله ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، معاونت در آدم‌ربایی و نگهداری سلاح به ۵ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

Page Generated in 0/0116 sec