printlogo


کد خبر: 257135تاریخ: 1401/9/12 00:00
اخبار

«بخارست» در هفته دوم اکران حدود 2 میلیارد فروخت
«بخارست» توانست در دومین هفته اکران خود در سینماهای کشور صدرنشین جدول فروش سینماها شود.
به گزارش «وطن ‌امروز»، جدول فروش سینماهای سراسر کشور طی هفته گذشته با صدرنشینی فیلم سینمایی «بخارست» و موفقیت ۲ فیلم رده سنی کودکان و نوجوانان همراه بود. فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی توانست در هفته گذشته 1.8 میلیارد تومان فروش داشته باشد. فیلم اطیابی با در اختیار داشتن 296 سالن نزدیک به ۵۸ هزار بلیت فروخت حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی و غلامرضا نیکخواه بازیگرانی هستند که در فیلم کمدی بخارست به ایفای نقش پرداخته‌اند.
رتبه دوم جدول فروش هفتگی سینمای ایران نیز در اختیار انیمیشن «لوپتو» به کارگردانی علی عسکری است. این انیمیشن توانست با در اختیار داشتن ۲۹۳ سالن به فروشی معادل 1.5 میلیارد تومان دست یابد.
همچنین انیمیشن موفق «پسر دلفینی» با گذشت ۲ ماه از نخستین اکران خود در سینماها همچنان در رتبه‌های بالایی جدول فروش قرار دارد. این انیمیشن به کارگردانی محمد خیراندیش طی ۷ روز گذشته به فروشی معادل ۴۵۰ میلیون تومان دست یافت تا بتواند در رتبه سوم جدول فروش قرار گیرد.
رتبه چهارم جدول فروش هفتگی سینماهای کشور نیز در اختیار فیلم سینمایی «انفرادی» دیگر فیلم مسعود اطیابی است؛ کارگردانی که طی ۲ سال گذشته ۲ فیلم پرفروش انفرادی و دینامیت را در چرخه اکران داشت. وی هم‌اکنون اکران «بخارست» را هم در سینماها آغاز کرده است که در صورت فروش موفق این فیلم در هفته‌های آتی، اطیابی می‌تواند به رکوردی تازه در گیشه سینمای کشور دست یابد. فیلم سینمایی «انفرادی» رتبه چهارم را با فروشی معادل ۴۱۳ میلیون تومان از آن خود کرده است.
***
بیژن بنفشه‌خواه به خانواده «نون‌خ» پیوست
فصل چهارم سریال «نون‌خ» این روزها در حالی خود را برای عید نوروز و ماه رمضان سال ۱۴۰۲ آماده می‌کند که نام بیژن بنفشه‌خواه هم به عنوان بازیگر جدید این سریال به گوش می‌رسد.
به گزارش «وطن‌امروز»، چندی است سریال «نون‌خ» تولید فصل جدید خود را آغاز کرده و در این بین نام بازیگران جدیدی هم در این سریال دیده می‌شود. پیش‌تر تهیه‌کننده این پروژه از اضافه شدن محمدحسن معجونی به جمع بازیگران آن خبر داده بود و حالا خبر حضورِ بیژن بنفشه‌خواه در این سریال تلویزیونی هم به گوش می‌رسد. او با حضور در برنامه اینترنتی «معرکه» که ویژه ایام جام‌جهانی است و توسط پلتفرم نماوا ساخته شده، به این نکته اشاره کرد. بنفشه‌خواه در جریان گفت‌وگویش با بهنام تشکر، مجری این برنامه، حضورش در فصل چهارم «نون‌خ» را رسماً اعلام کرد.
تاکنون ۳ فصل از مجموعه «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی برای شبکه اول ساخته شده است. «نون‌خ‌1» نوروز 98 از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. سری دوم این مجموعه طنز سال 1399 پخش شد و «نون خ 3» نیز نوروز 1400 از شبکه اول به پخش رسید. فصل چهارم این سریال قرار است ایام نوروز و رمضان 1402 روی آنتن برود.
***
«لوپتو» در مسیر بولیوی
انیمیشن سینمایی «لوپتو» در ادامه حضور جهانی خود در هشتمین جشنواره فیلم «سیه‌را» کشور بولیوی حضور خواهد داشت.
به گزارش «وطن‌امروز»، انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه و محصول مرکز انیمیشن سوره به بخش رقابتی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سیه‌را» راه یافت. این جشنواره از ۲ تا ۴ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۱ تا ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱ در شهر سانتاکروز کشور بولیوی برگزار خواهد شد. «لوپتو» که هم‌اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است با تکنیک سه‌بعدی و برگرفته از قصه و فضایی کاملا ایرانی، در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان جوان کرمانی تولید شده است. این انیمیشن در طول یک ماه اکران خود با استقبال کودکان و خانواده‌ها، توانسته صدرنشین گیشه ماهانه سینماهای ایران شود و هم‌اکنون با جذب ۲۴۰ هزار مخاطب، در مرز فروش ۶ میلیارد تومانی قرار دارد. پخش بین‌الملل این انیمیشن بر عهده مرکز بین‌الملل سوره است.
***
پورعرب بستری است
ابوالفضل پورعرب، بازیگر شناخته‌شده سینمای کشورمان که حدود ۲ هفته به سبب عفونت پا در بیمارستان بستری بود، چند ساعت پس از مرخص شدن، برای ادامه روند درمان به بیمارستان بازگشته و خبر فوت وی صحت ندارد. به گزارش «وطن‌امروز»، ۲۹ آبان رسانه‌ها از بستری شدن ابوالفضل پورعرب، ستاره دهه 70 سینما و از چهره‌های نامدار هنر بازیگری کشور به سبب عفونت پا در بیمارستان خبر دادند. 
بعد از 2 هفته درمان و بستری بودن در بیمارستان، پورعرب برای ادامه روند درمان به منزل شخصی خود بازگشت اما وی به دلیل کسالت و وضعیت عمومی نامساعد بار دیگر به بیمارستان بازگشت. بعد از بازگشت مجدد پورعرب به بیمارستان، علی تقی‌پور، تهیه‌کننده مستند «سگ» دیروز درباره از سرگیری روند درمان این بازیگر گفت: ۲ روز قبل آقای پورعرب از بیمارستان مرخص شد تا درمانش در منزل دنبال شود اما متاسفانه چند ساعت بعد حال‌شان بد شد و دوباره با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت. وی همچنین اشاره کرد: احتمال جراحی روی پای آقای پورعرب وجود دارد اما با توجه به نتیجه آزمایش‌ها باید شرایط برای جراحی مناسب و میسر باشد. در صورت مناسب بودن شرایط؛ احتمالا هفته آینده این عمل انجام خواهد شد.  گفتنی است روز گذشته شایعه‌ای مبنی بر فوت این هنرمند منتشر شد که عدم صحت آن پس از ساعاتی مشخص شد.

Page Generated in 0/0048 sec