printlogo


کد خبر: 257139تاریخ: 1401/9/12 00:00
چاپ خاطرات شهید علی عابدینی توسط انتشارات شهید کاظمی
خان‌طومان یا خرمشهر، فرقی نمی‌کند

کتاب «خان طومان یا خرمشهر؟» مجموعه خاطرات شهید مدافع حرم علی عابدینی، شهیدی که دفاع را فریضه می‌دانست و برای ادای آن  خان‌طومان یا خرمشهر برایش تفاوتی نداشت، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «خان طومان یا خرمشهر؟» مجموعه خاطرات شهید مدافع حرم علی عابدینی همزمان با ایام میلاد باسعادت حضرت زینب(س) توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد. وقتی صحبت از شهادت به میان می‌آید زبان قاصر می‌شود از بیان ایثار، فداکاری، دلاوری، شهامت و شهادت‌طلبی مردانی که شجاعانه و غیرتمندانه برای دفاع از حریم اسلام ناب محمدی(ص) پای در رکاب جهاد کردند و صبورانه اذن رفتن گرفتند؛ رفتن در مسیری که حقیقت را معناست و شهادت را ارمغان. آری! مردانی که مثل همه ماها آرزو داشتند اما نه دنیوی، بلکه آرزویی از جنس رسیدن به مقصد معبود، آرزویی از جنس شهامت و از نسل شهادت و ما چه آشفته و دیر در خود خودمان حیران مانده‌ایم و گریان که ما کجا و آنان کجا. آری! این است رسم شهادت و این است سخن شهادت. پی بردن به عمق معنای آن حتی بوییدن و بوسیدن‌شان را برای‌مان به آرزو و در رکاب قرار گرفتن‌شان را برای‌مان سرمشق می‌کند.
علی عابدینی، شهید مدافع حرم و عضو یگان صابرین لشکر ۲۵ کربلا بود که بهار ۹۵ در ۲۷ سالگی برای مبارزه با تروریست‌ها و دفاع از حرم حضرت زینب‌(س) عازم سرزمین شام شد و در منطقه خان‌طومان به همراه تعدادی از دوستانش هنگام نبرد با دشمنان اسلام به شهادت رسید. در نظر او، هر چند خان‌طومان در خاک سوریه بود اما با خرمشهر خودمان فرقی نداشت و به همین خاطر در دفاع از آن برخاست و جان خویش را نیز فدا کرد.
استان مازندران در نبرد خان‌طومان سوریه ۱۳ شهید برای دفاع از حریم حرم اهل‌بیت(ع) تقدیم کرد که پیکر پاک ۵ تن از این شهدا پس از گذشت ۴ سال به میهن اسلامی بازگشت. این شهدا همراه ۸ همرزم و یار خود در عملیات تروریست‌های تکفیری در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیدند. مازندران با تقدیم حدود ۴۰ شهید مدافع حرم، بیشترین نقش را در حفاظت از حرم خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سوریه داشته است. کتاب «خان‌طومان یا خرمشهر؟» مجموعه خاطرات شهید مدافع حرم علی عابدینی به کوشش گروه فرهنگی شهیدمحمدعلی معصومیان به نگارش درآمده و همزمان با ایام میلاد حضرت زینب (س) توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار نشر شده است.

Page Generated in 0/0050 sec