printlogo


کد خبر: 257149تاریخ: 1401/9/12 00:00
اخبار

حذف آلمان‌های پرادعا در مرحله گروهی جام‌جهانی قطر
جلوی دماغت را بگیر!
تیم ملی فوتبال آلمان که در بدو ورود به قطر اعتراضات مختلفی را پیرامون میزبانی قطر ابراز کرده بود، برخلاف سر و صدا و ادعای زیاد در گروه خود سوم شد تا برای دومین جام جهانی متوالی از مرحله گروهی بالا نیاید. آلمان‌ها که از هر فرصتی برای زیر سوال بردن میزبانی قطر استفاده می‌کردند، در میدان عمل با ناکامی مطلق مواجه شدند تا خیلی زود مجبور به ترک جام جهانی شود. این تیم با وجود پیروزی مقابل کاستاریکا در نهایت سوم گروه شد و پایین‌تر از ژاپن و اسپانیا در رده سوم جا خوش کرد. البته حذف ژرمن‌ها با واکنش تمسخرآمیز میزبان هم همراه بود.
***
واکنش قطری‌ها به حذف آلمان
 تیم ملی آلمان یکی از حاشیه‌سازترین تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌آید. این تیم در ابتدای حضورش در قطر بشدت از میزبانی این کشور به خاطر ممنوعیت شعار همجنس‌گرایی انتقاد کرد و این کشور را شایسته میزبانی جام جهانی ندانست. ژرمن‌ها در بازی اول خود به نشانه اعتراض دست‌های خود را روی دهان گذاشتند و به نوعی اعتراض خود را به قوانین اسلامی قطر در جام جهانی اعلام کردند. آلمان حاشیه‌ساز در جام جهانی اما بعد از پیروزی مقابل کاستاریکا، به دلیل برد ژاپن مقابل اسپانیا از جام جهانی وداعی تلخ داشت. کارشناسان شبکه الکاس قطر در تحلیل ناکامی آلمان در اقدامی جالب ژرمن‌ها را به سبک خودشان و با تمسخر بدرقه کردند. تمام کارشناسان قطری دست‌های خود روی دهان گذاشتند و با دست دیگر از آلمان خداحافظی کردند که دیگر نمی‌تواند با بهانه‌جویی‌هایش به قوانین اسلامی قطر ایراد بگیرد.
***
درگذشت جوان ساکن یاسوج به خاطر باخت تیم ملی
باخت تیم‌ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی فوتبال منجر به فوت یکی از هموطنان باغیرت‌مان شد. این جوان از اهالی منطقه پشت‌کوه شهرستان باشت و ساکن یاسوج بود که پس از باخت ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ برابر آمریکا دچار سکته و به بیمارستان امام سجاد شهر یاسوج منتقل شد. این جوان پس از ۳ روز بستری در بیمارستان جان خود را از دست داد.
***
رئیس‌جمهور سابق کرواسی با پرچم فلسطین در دیدار با بلژیک
در دیدار تیم ‌ملی فوتبال کرواسی برابر بلژیک شاهد یک صحنه خاص بودیم که در رسانه‌های عربی و اسلامی بازتاب داشت. به گزارش اسپورت، تیم ‌ملی فوتبال کرواسی در دیدار پایانی خود در مرحله گروهی جام‌جهانی به مصاف بلژیک رفت که این بازی برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کرواسی به همراه مراکش راهی دور بعد شوند و بلژیک حذف شود. در این بازی یک صحنه خاص به تصویر کشیده شد و آن دیدن رئیس‌جمهور سابق کرواسی با شال فلسطین بود که با واکنش مثبت و خوشحال‌کننده کاربران مسلمان مواجه شد. رفتار رئیس‌جمهور سابق کرواسی در حالی بود که پیش از این مقامات بلندپایه آلمان و اسپانیا بازوبند همجنس‌گرایان را بسته بودند. 
***
اقدام جدید چلسی برای جذب طارمی بعد از جام‌جهانی
باشگاه چلسی برای جذب ستاره ایرانی پورتو در زمستان وارد عمل شد. سایت «ای‌سی فوتبال نیوز» انگلیس خبر داد باشگاه چلسی به دنبال جذب مهدی طارمی، ستاره تیم ‌ملی ایران در جام‌جهانی 2022 است. طارمی در جام‌جهانی 2022 موفق شد در مقابل انگلیس 2 گل به ثمر برساند اما در نهایت ایران با نتیجه 6  بر 2 شکست خورد. طارمی ستاره گلزن باشگاه پورتو به شمار می‌آید. چلسی در این فصل با مشکل گلزنی مواجه است و می‌خواهد با جذب این ستاره در ژانویه خط حمله‌اش را تقویت کند. البته باشگاه چلسی تنها مشتری ستاره ایرانی پورتو به شمار نمی‌آید، بلکه آرسنال با هدایت «میکل آرتتا» هم به دنبال مهدی طارمی است. طارمی سال 2020 به پورتو آمد و در این مدت 115 بازی انجام داده و در این بازی‌ها 62 گل به ثمر رسانده و 43 پاس گل داده است. 
***
1.8 میلی‌متر: ژاپن صعود کرد
آلمان حذف شد
در بازی ژاپن- اسپانیا، میتوما، مهاجم سامورایی‌ها توپ را در حالی که به نظر می‌رسید از زمین خارج شده است، به دهانه دروازه اسپانیا فرستاد و تاناکا آن را تبدیل به گل کرد؛ گلی که در نهایت مورد تایید قرار گرفت. در شرایطی که بازی آلمان و کاستاریکا با نتیجه یک بر صفر به سود ژرمن‌ها پیش می‌رفت و آنها از صعود خود به دور بعد مطمئن بودند، ژاپن ابتدا توسط دوآن در دقیقه ۴۸، بازی را به تساوی کشاند و سپس گل دوم را توسط تاناکا (۵۴) به ثمر رساند اما گل او به مدت 3 دقیقه مورد بررسی قرار گرفت، چرا که ممکن بود قبل از ضربه آخر، توپ از خط عرضی خارج شده باشد. اما در بازی چه اتفاقی افتاد؟ «پاتریک ایتریش» کارشناس داوری آلمانی چنین توضیح داد: داور به دستیار نگاه کرد و سپس داخل گوشی با هم حرف زدند. کمک او نیز احتمالا مطمئن نبود توپ به بیرون رفته یا گل صحیح است. بعد پرچم او بالا آمد و سپس این صحنه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت VAR آن را تایید کرد. فرآیند بررسی این گل بسیار طول کشید تا مورد تایید قرار بگیرد اما اگر کمک داور پرچم را پایین می‌آورد، احتمالا گل مردود اعلام شده بود. ایتریش می‌گوید: حتما برای این گل به اثبات تصویری نیاز داریم و باید با تکنولوژی گل‌لاین، این صحنه را ببینیم. دوربین‌‌های دیگری نیز در ورزشگاه برای بررسی این موضوع وجود دارد و اگرچه تلویزیون این صحنه را پخش نکرد اما آنها حتما مدرک تصویری را پیدا کرده‌اند که نشان دهند توپ بیرون نرفته است. 

Page Generated in 0/0064 sec