printlogo


کد خبر: 257158تاریخ: 1401/9/12 00:00
اخبار

ساخت و نصب سردیس شهدای پرستار در معابر تهران
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به نامگذاری معابر شهر تهران به نام شهدای پرستار تهران گفت: موضوع نامگذاری برخی معابر شهر تهران به نام مبارک شهدای پرستار را در شورای اسلامی شهر تهران به صورت جدی دنبال خواهم کرد. علیرضا نادعلی ضمن گرامیداشت روز و هفته پرستار، به همراه هیات‌مدیره نظام پرستاری تهران از بخش‌های مختلف بیمارستان بقیه‌الله(عج) بازدید و از پرستاران این بیمارستان تقدیر کرد. علیرضا نادعلی گفت: پرستاران در دوران کرونا شجاعت و ایثار را معنی کردند و همه شاهد شجاعت کادر درمان در مقابله با بیماری منحوس کرونا بودند و در این راه کادر درمان شهدای زیادی را تقدیم کرد. وی در ادامه افزود: باید به بهترین شکل از مقام پرستار در شهر تهران تکریم شود، لذا در این زمینه سازمان زیباسازی شهرداری تهران را مکلف خواهیم کرد تا ساخت سردیس و یادبود شهدای پرستار و نصب این المان‌ها در میادین و معابر شهر تهران را در دستور کار خود قرار دهد. وی همچنین افزود: آماده همکاری بین مدیریت شهری تهران و سازمان نظام پرستاری هستیم تا بتوانیم برخی از درخواست‌های پرستاران شهر تهران را بنا به اولویت و ورود مدیریت شهری تهران به موضوعات پاسخ دهیم. 
***
دسترسی تمام استان‌های کشور به سامانه درمانی سریع‌الاستقرار
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گفت: واحدهای سریع الاستقرار درمان اضطراری در همه استان‌های کشور از آمادگی‌های لازم برای پاسخ بهداشتی و درمانی به سوانح در عملیات‌های داخلی و بین‌المللی برخوردارند. پیمان نامدار در این باره توضیح داد: پس از یک سانحه در صورت تخریب امکانات بهداشتی و درمانی یا کاهش ظرفیت آنها، سامانه‌های درمان اضطراری هلال‌احمر در سراسر کشور آماده برپایی است. این سامانه‌ها در 3 سطح برپا می‌شود که مردم معمولا همه آنها را بیمارستان صحرایی می‌نامند. نامدار گفت: هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تنها جمعیت ملی مسلمان در دنیاست که شریک فدراسیون جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در پاسخگویی به درمان اضطراری در سوانح بین‌المللی است و تاکنون در مأموریت‌های مختلفی در سوانح خارج از کشور شرکت کرده‌ است. 
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در ادامه بیان کرد: هم‌اکنون همه جمعیت‌های استانی مجهز به سامانه درمان اضطراری و تیم‌های عملیاتی مرتبط با آن هستند. بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی تاکید کرد: اعضای تیم‌های درمان اضطراری، پزشکان، پرستاران، ماماها و کارشناسان بهداشت محیط و تغذیه هستند که همگی به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشت مادی با هلال‌احمر همکاری می‌کنند. 
***
روددره فرحزاد به سرانه گردشگری تهران اضافه می‌شود
سرپرست ستاد گردشگری تهران از افتتاح روددره فرحزاد و پارک گلاریس در آینده نزدیک خبر داد. پنجمین جشنواره خرمالوی کن در بوستان جوانمردان آغاز شد. در این جشنواره امیر قاسمی، سرپرست ستاد گردشگری شهر تهران گفت: منطقه 5 در نقطه‌ای واقع شده که همه موضوعات گردشگری در آن تعریف می‌شود و توجه به قصه محلات و آداب و رسومی که در آن تعریف شده است نشان از قدمت محله دارد. به گفته قاسمی، با توجه به ظرفیت منطقه؛‌ محلات کن، شهران،‌ حصارک، مرادآباد و کوهسار، در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد اضافه شدن مسیرهای گردشگری کوهستانی در این منطقه خواهیم بود. وی بیان کرد: افتتاح روددره فرحزاد و پارک گلاریس هم با هدف توسعه فضاهای گردشگری در دست اقدام است و بزودی آماده بهره‌برداری می‌شوند. 
***
نصب حفاظ روی کامیون‌ها اجباری شد
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از الزامی شدن نصب حفاظ ایمنی در کامیون‌ها خبر داد. سردار سیدتیمور حسینی با اشاره به تصادف میان خودروهای سواری با کامیون‌ها که موجب رفتن خودروهای سواری زیر کامیون‌ها و آسیب‌دیدگی راننده و سرنشینان خودروهای سواری می‌شود، اظهار کرد: برخی کامیون‌ها بویژه کامیون‌های بنز دارای شرایطی هستند که ارتفاع سپر جلو و عقب آنها به گونه‌ای است که در صورت برخورد با خودروهای سواری، این خودروها زیر کامیون رفته و اصطلاحا له می‌شوند. در واقع این ویژگی سبب شده در هنگام تصادف آسیب و خساراتی که به خودروهای سواری وارد می‌شود، تشدید شود. 
وی ادامه داد: بنابراین در راستای کاهش جان‌باختگان حوادث رانندگی، تدبیر جدیدی برای این دسته از کامیون‌ها اتخاذ شده و آن الزام نصب حفاظ ایمنی برای این کامیون‌هاست؛ طرحی که بناست از اول دی‌ماه اجرا شود. حسینی با بیان اینکه این موضوع در کمیسیون ایمنی راه‌ها نیز به تصویب رسیده است، گفت: کامیون‌های مذکور باید از یک حفاظ ایمنی استفاده کنند که در صورت وقوع تصادف از هدایت خودروی سواری به زیر کامیون جلوگیری شود. وی گفت: برآوردها نشان می‌دهد از مجموع حدود 400 هزار دستگاه کامیونی که در کشور داریم تقریبا 180 هزار دستگاه نیاز به نصب حفاظ ایمنی دارند که این موضوع از چندین ماه قبل به آنان اعلام شده است. 
وی همچنین درباره اینکه طرح کنترل حفاظ ایمنی کامیون‌ها چگونه اجرا می‌شود، گفت: حدود 3 ماه است که مقابل پاسگاه‌های پلیس راه این موضوع مرتبا به رانندگان کامیون‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در کاهش صدمات و تلفات ناشی از تصادفات موثر است، گفت: ماموران پلیس راهور این کامیون‌ها را رصد می‌کنند.

Page Generated in 0/0070 sec