printlogo


کد خبر: 257165تاریخ: 1401/9/12 00:00
اخبار

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با گوترش: دیپلماسی را بهترین گزینه می‌دانیم
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد بعدازظهر دیروز در یک گفت‌وگوی تلفنی به تبادل نظر درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.
وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی با تشریح دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات مرتبط با جنگ اوکراین، ریشه این جنگ را سیاست غلط توسعه ناتو به شرق ارزیابی کرد و ارسال سلاح از سوی کشورمان به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را اتهامی بی‌اساس دانست که با هدف مشروع جلوه دادن کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین انجام می‌شود. 
امیرعبداللهیان مدعیان و منتقدان کشورمان در این خصوص را آغازگران و استمراردهندگان جنگ اوکراین دانست و بار دیگر مخالفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارسال سلاح به طرفین این جنگ را که نتیجه آن وارد آوردن خسارات جانی و مالی فزاینده به دو طرف است مورد تاکید قرار داد و بر تلاش مستمر کشورمان برای توقف جنگ بین ۲ کشور و نیل به صلح پایدار در اروپا تصریح کرد. 
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تحولات داخلی در جمهوری اسلامی ایران، اقدامات آمریکا و چند کشور معدود غربی در زمینه تشویق به اغتشاش و ترور در ایران با به کارگیری اطلاعات نادرست و سوءاستفاده هدفمند از سازوکارهای بین‌المللی را تشریح کرد. 
امیرعبداللهیان همچنین با تاکید بر اینکه تهران دیپلماسی و گفت‌وگو را بهترین گزینه می‌داند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر سایر گزینه‌ها هرگز دست‌بسته نخواهد بود.
***
آمریکایی‌ها برای پس دادن قایق‌های توقیف‌شده به التماس افتاده بودند
امیر دریادار «شهرام ایرانی» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران گفت: امروز نیروی دریایی توانسته است با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی جوانان، دانشمندان و صنعتگران کشور، پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را همچون گذشته با صلابت بالا نگه دارد. 
وی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از آخرین دستاوردها و تجهیزات در اختیار و تجاربی که در طول ۸ سال دفاع‌مقدس و دوران سازندگی به دست آورده، می‌تواند در عمق دریاها حضور دائمی و شبانه‌روزی داشته باشد. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: امروز ناوگان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه پهنه‌های اقیانوسی گسترش پیدا کرده است و اسکورت شناورهای تجاری و نفتکش را به ‌عنوان شاهرگ اقتصادی کشور در دستور کار دارد و در حال اجرای مأموریت است. 
وی با بیان اینکه سربازان این مرز و بوم گاه تا ۶ ماه دور از خانه و خانواده، هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور در حال انجام مأموریت هستند، ادامه داد: همین امروز 2 ناوگروه، یکی حدود ۱۴ هزار و دیگری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهای کشور در تنگه مالاکا در شرق و تنگه باب‌المندب در غرب، در شمال اقیانوس هند و دریای سرخ بیخ گوش دشمنان قسم‌خورده مشغول حفاظت از شناورهای تجاری و نفتکش هستند که مبادا دشمن چشم طمع یا سوءنظر به منافع و منابع مردم ایران داشته باشد. 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توقیف قایق‌های آمریکایی در دریای سرخ پس از بهره‌گیری از ناوشکن جماران بیان داشت: آمریکایی‌ها در این موضوع به التماس افتادند تا قایق‌های آنها را پس دهیم که قایق‌های آنها به آب پرتاب شد و دیگر تا این لحظه هم جرأت حضور در این منطقه را نداشته‌اند.
***
عاملان شهادت حسین یوسفی بازداشت شدند
سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه بیت‌المقدس کردستان، از دستگیری 4 نفر از عاملان شهادت حسین یوسفی از حافظان امنیت استان خبر دادند. در این اطلاعیه آمده است: «به برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه هشدار می‌دهیم انقلاب اسلامی همچنان با قدرت و صلابت در صحنه است و تأمین امنیت مردم خط قرمز ما است و با هیچ یک از اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم و امنیت تعارفی ندارد و تعداد دیگری هم شناسایی شده‌اند و اقدامات اطلاعاتی برای دستگیری آنها در دست اقدام است». سرهنگ شهید حسین یوسفی از نیروهای بومی استان کردستان پنجشنبه 26 آبان‌ماه حین عزیمت به منزل شخصی خود با ضربات چاقو و قمه اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
***
برای هیچ نوجوان زیر ۱۸ سالی در زاهدان حکم محاربه صادر نشده است
دادستان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان گفت: ادعای رسانه‌های معاند مبنی بر صدور حکم محاربه برای ۲ نوجوان زیر ۱۸ سال بلوچ در زاهدان به هیچ وجه صحت ندارد. 
مهدی شمس‌آبادی در رابطه با ادعای برخی رسانه‌های معاند مبنی بر صدور حکم محاربه برای ۲ نوجوان زیر ۱۸ سال بلوچ در زاهدان اظهار کرد: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد. شمس‌آبادی با بیان اینکه رسانه‌های معاند زمانی که می‌بینند همدلی و اتحاد بین اقوام و طوایف استان سیستان‌وبلوچستان شکل گرفته است، هر روز با انتشار یک خبر دروغ و نادرست در پی ضربه به این اتحاد هستند، تاکید کرد: برای هیچ فرد زیر ۱۸ سالی در دادگاه کیفری یک زاهدان حکم محاربه صادر نشده است.

Page Generated in 0/0062 sec