printlogo


کد خبر: 257183تاریخ: 1401/9/13 00:00
اخبار

آغاز برنامه‌های کاروان «روایت حبیب»
برنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید قاسم سلیمانی سفر خود را از ۱۱ آذرماه به ۱۰ استان کشور آغاز کرده است. به گزارش «وطن‌امروز»، برنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» که با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی سفر خود را از 11 آذرماه به 10 استان کشور آغاز کرده، با افتتاح نمایشگاه آثار تجسمی در شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی شروع شد. شهرستان بجنورد در خراسان شمالی میزبان کاروان هنری «روایت حبیب» بود تا با افتتاح نمایشگاه آثار تجسمی، برنامه‌های این کاروان در سال 1401 به طور رسمی کلید بخورد. این نمایشگاه در حضور جمعی از مسؤولان از جمله حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و با دستان مادر شهید مدافع حرم، شهید حمیدی‌زاده در مصلای بجنورد افتتاح شد و آغاز به کار کرد. بر این اساس قرار است برنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» به مدت 3 روز در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی ادامه داشته باشد. 
***
سینما حقیقت در پردیس ملت
 پردیس سینمای ملت که میزبان برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت است، این روزها آماده پذیرایی از اهالی سینما می‌شود. به گزارش فارس، با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره که اواخر آذرماه اعلام شده است، پردیس ملت آرام آرام خود را آماده میزبانی از مستندسازان، اهالی سینما و خبرنگاران می‌کند. هم‌اکنون مراحل آماده‌سازی و طراحی محیطی جشنواره در حال انجام است. در این دوره از جشنواره سینما حقیقت، تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برای نخستین بار در بخش «ویدئولایبرری» در ایام برگزاری شانزدهیمن جشنواره سینما حقیقت قابل تماشاست. در بخش ویدئولایبرری این دوره، افراد خاص شامل نمایندگان رسانه‌ها، میهمانان خارجی و تعدادی از مستندسازان می‌توانند به صورت رایگان مستندهای تولید شده در مرکز گسترش را در پردیس ملت در غرفه «ویدئولایبرری» تماشا کنند. این امکان برای نخستین‌بار در جشنواره«سینما حقیقت» فراهم شده است. پس از پایان جشنواره، درباره امکان تماشای آثار در «ویدئولایبرری» برای علاقه‌مندان، دانشجویان، مستندسازان و نمایندگان رسانه اطلاع‌رسانی خواهد شد. شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» بر اساس فراخوان اعلام شده، با دبیری محمد حمیدی‌مقدم اواخر آذرماه 1401 به صورت آنلاین و حضوری برگزار خواهد شد. 
***
۵۷۸ فیلم خارجی متقاضی حضور در «فجر ۴۱»
 ۵۷۸ فیلم متقاضی حضور در بخش بین‌الملل چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شدند. به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، ثبت‌نام بخش بین‌الملل چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر که از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده بود، تا پایان هفته گذشته ادامه داشت و در مجموع ۵۷۸ فیلم از ۷۲ کشور متقاضی حضور در بخش بین‌الملل شامل سینمای سعادت و جلوه‌گاه شرق (مسابقه سینمای کشورهای آسیایی- اسلامی) شدند. علاوه ‌بر ایران کشورهای ایتالیا، مالزی، سنگاپور، پرتغال، روسیه، چین، قرقیزستان، آرژانتین، هند، شیلی، تاجیکستان، استونی، لتونی، هلند، ایرلند، آلمان، استرالیا، بنگلادش، کانادا، لهستان، انگلستان، ترکیه، میانمار، سوییس، بلژیک، فرانسه، اندونزی، رومانی، اوکراین، دانمارک، لوکزامبورگ، سوئد، عراق، هنگ‌کنگ، مولداوی، ارمنستان، یونان، مغولستان، ژاپن، قزاقستان، چک، آذربایجان، مکزیک، آمریکا، اسپانیا، بلغارستان، برزیل، بلاروس، سریلانکا، تونس، گرجستان، صربستان، دومینیکن، کره‌جنوبی، لیتوانی، مصر، سوریه، عمان، تایوان، لبنان، مراکش، فنلاند، کویت، مقدونیه، کامبوج، قطر، نروژ، اتریش، ویتنام، تایلند و ایسلند آثارشان را برای حضور در بخش بین‌الملل این دوره جشنواره ثبت کرده‌اند. چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال جاری به دبیری مجتبی امینی برگزار خواهد شد. 
***
چاپ بیست‌وچهارم «ایران از آغاز تا اسلام»
کتاب «ایران از آغاز تا اسلام» نوشته رومن گیرشمن توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ بیست‌وچهارم رسید. به گزارش «وطن ‌امروز»، کتاب «ایران از آغاز تا اسلام» نوشته رومن گیرشمن با ترجمه محمد معین بتازگی توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ بیست‌وچهارم رسیده است. این کتاب مشتمل بر 6 فصل «ماقبل تاریخ»، «ورود ایرانیان»، «شرق ضد غرب»، «غرب ضدشرق و عکس‌العمل مشرق» و «توسعه تمدن ایرانی» است و نویسنده تلاش کرده گذشته ایران را از حدود 15 هزار سال قبل از مسیح تا حمله اعراب شرح دهد. وی در این اثر از اقوام و ملل غیرآریایی: شومریان، اکدیان، بابلیان، آشوریان، عیلامیان، یهودیان، یونانیان، رومیان و چینیان به عنوان اقوام نخستین سخن گفته و همچنین خواننده را با اقوام و خاندان آریایی همچون سکاییان، مادها، پارسیان، پارتیان، ساسانیان، کوشانیان و هندوان آشنا کرده است. در معرفی کتاب آمده است: کتاب ایران از آغاز تا اسلام؛ شرح زندگی و تمدن مردمی است که از روزگار بسیار کهن تا آغاز اسلام در سرزمین ایران زیسته‌اند. این مردم که از اقوام گوناگون بودند، در فراز و نشیب زندگانی خود، تمدن‌های درخشان به وجود آوردند. آثار آنها از هنر ظریفی در 6 هزار سال پیش حکایت می‌کند. 
این کتاب برای نخستین بار سال ۱۳۳۶ منتشر شد و در سال جاری با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۶۴ هزار تومان عرضه شده است.

Page Generated in 0/0113 sec