printlogo


کد خبر: 257210تاریخ: 1401/9/13 00:00
اخبار

تسویه مطالبات داروخانه‌ها در طرح دارویار تا پایان آبان‌
معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر همراهی کامل و مؤثر این سازمان در اجرای طرح دارویار اعلام کرد: مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی تا پایان شهریورماه به ‌طور کامل تسویه و مابه‌التفاوت مطالبات داروخانه‌ها در طرح دارویار تا پایان آبان پرداخت شد. مهدی اسلامی درباره پرداخت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد این سازمان گفت: پس از اجرای طرح دارویار و بر مبنای یک تفاهم‌نامه بین سازمان‌های درگیر اجرای این طرح، مقرر شده مابه‌التفاوت قیمت ارز درباره داروهای مشمول این طرح، از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین و در اختیار بیمه‌ها قرار گیرد و از طریق سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها پرداخت شود. به این ترتیب مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین‌اجتماعی در واقع ۲ بخش دارد؛ بخشی مربوط به مطالبات عادی داروخانه‌ها و بخشی نیز مربوط به مابه‌التفاوت قیمت دارو در اجرای طرح دارویار است. اسلامی افزود: تمام مطالبات داروخانه‌های سرپایی و مستقل طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی تا پایان شهریورماه تسویه شده و در چند روز اخیر نیز مابه‌التفاوت مطالبات مربوط به اجرای طرح دارویار تا پایان آبان‌ماه به شکل کامل تسویه و پرداخت شده است.
***
بازداشت ۲ نفر به دلیل تشویق بازاریان به بستن مغازه‌های‌شان در تهران
معاون نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 2 نفر به اتهام تلاش برای ترغیب کسبه برای بستن واحدهای صنفی‌شان در بازار «امین حضور» خبر داد. سرهنگ نادرمرادی در این ‌باره گفت:‌ «در پی تماس تعدادی از کسبه با سامانه ۱۱۰ و اعلام این موضوع که ۲ نفر در بازار امین حضور به دنبال تشویش اذهان عمومی و برهم زدن نظم و انضباط و امنیت و آرامش این بازار هستند، سریعا رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس اماکن تهران بزرگ قرار گرفت». وی با اشاره به حضور ماموران در محل گفت: ‌«با حضور ماموران در محل و انجام بررسی‌های صورت‌گرفته، مشخص شد 2 نفر از کسبه بازار امین حضور که خود در یک باب مغازه مشغول فعالیت بودند به دنبال تشویش اذهان عمومی و تلاش برای ترغیب کسبه این بازار برای بستن واحدهای صنفی خود بودند که از سوی ماموران دستگیر شدند». مرادی با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی افزود: «متهمان در بازجویی‌های صورت‌گرفته عنوان داشتند که تحت تاثیر فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه اغفال شده‌اند. این ۲ متهم با توجه به اینکه فاقد سابقه قبلی بودند با هماهنگی قضایی با اخذ تعهد آزاد شدند».
***
۵۰۰ هزار خانه روستایی «بیمه حوادث» می‌شود
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از اجرای تفاهمنامه بیمه حوادث ۵۰۰ هزار خانه روستایی در ۸ استان خبر داد. محمد ترکمانه با بیان این مطلب و با تاکید بر در دستور کار بودن بیمه حوادث خانه‌های روستایی تمام استان‌های کشور، گفت: از ابتدای سال جاری ۵۰۰ هزار خانه روستایی در استان‌های هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمان، یزد، گیلان، زنجان و چهارمحال‌وبختیاری تحت پوشش حمایتی بیمه‌ای بنیاد برکت قرار گرفته‌اند و بیمه حوادث و آتش‌سوزی آنها در حال صدور و اجراست. 
وی تاکید کرد: بتازگی و با انعقاد تفاهمنامه با استانداری چهارمحال‌وبختیاری، ۴۰ هزار منزل مسکونی روستایی در این استان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بیمه حوادث شده‌اند. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، در صورت وقوع حادثه به هر یک از منازل روستایی تحت پوشش بیمه برکت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان شامل ۷۰ میلیون برای مرمت و بازسازی و ۳۰ میلیون جهت تهیه اثاثیه منزل خسارت پرداخت می‌شود. ترکمانه تصریح کرد: ۵۰۰ هزار خانه روستایی مذکور به مدت یک‌سال در برابر حوادثی از جمله زلزله، سیل، آتش‌سوزی، توفان، صاعقه، انفجار، طغیان رودخانه‌ها، توفان، تندباد، گردباد، رانش و فرونشست زمین تحت پوشش بیمه برکت قرار گرفته‌اند. 
وی تاکید کرد: بیمه برکت وابسته به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با هدف ایجاد و گسترش چتر حمایتی برای ساکنان روستاهای کشور و توسعه فرهنگ بیمه در این مناطق، نهضت بیمه حوادث خانه‌های روستایی در سراسر کشور را در دستور کار خود دارد. 
***
خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی اغتشاشات به تأسیسات شهری پایتخت
شهردار تهران گفت: اغتشاشات اخیر ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات شهری وارد کرده اما مساله مهم‌تر از این خسارات، آسیبی است که به پاکبانان، رانندگان و آتش‌نشانان وارد شده است. علیرضا زاکانی دیروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی تهران افزود: آنچه برای ما آزاردهنده است تعرض به انتظامات مترو، آتش‌نشانان و پاکبانان در جریان اغتشاشات اخیر است. 
وی با اشاره به افتتاح بوستان جدید در منطقه ۱۰ اظهار داشت: این بوستان وسعتی بالغ بر ۶ هزار متر مربع دارد و بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان قدرالسهم خرید این بوستان بود. زاکانی یادآور شد: میزان مناسب‌سازی بوستان‌ها تا قبل از مدیریت شهری ششم ۱۲۷ عدد بود اما تا امروز ۵۳ پارک به اتمام رسیده و تا پایان سال تعداد این بوستان‌ها به ۱۱۷ عدد خواهد رسید. 
وی با بیان اینکه در کمیسیون ماده ۱۰۰ تخلفاتی که مرتبط با آسایش معلولان است به جرایم ختم نمی‌شود، افزود: این تخلفات منجر به بازسازی خواهد شد و به جریمه منتهی نمی‌شود؛ دستورالعمل مناسب‌سازی ساختمان‌ها وجود دارد و افراد ملزم به اجرای آن هستند که البته در مواردی که انجام نمی‌شود جریمه لحاظ نخواهد شد بلکه مناسب‌سازی می‌شود. 

Page Generated in 0/0062 sec