printlogo


کد خبر: 257231تاریخ: 1401/9/14 00:00
اخبار

بازگشت «شیوه» با پایان جام‌جهانی به تلویزیون
برنامه چالشی «شیوه» که در وقایع اخیر بازخوردهای فراوانی پیدا کرد با شروع جام‌جهانی از آنتن کنار رفت تا با پایان این رقابت‌ها دوباره به کنداکتور پخش بازگردد. به گزارش «وطن‌امروز»، برنامه «شیوه» که طی ۲ ماه اخیر با مدلی مناظره‌ای و چالشی درباره مبانی و نظریه‌های مرتبط با جامعه و حکومت روی آنتن شبکه ۴ می‌رفت، مدتی است که از کنداکتور شبکه ۴ حذف شده است. این برنامه با اجرای عطاءالله بیگدلی ابتدا هر شب و سپس شب‌های زوج روی آنتن رفت و توانست محل بحث بسیاری از مسائل بنیادین جامعه در وقایع اخیر شود؛ مباحثی که برخی از آنها برای نخستین‌بار در تلویزیون مطرح می‌شد و نسبت به آنها تحلیل و نقد صورت می‌گرفت. حتی برخی میهمانان این برنامه نیز پس از سال‌ها به تلویزیون آمدند و برنامه توانست در مدت‌زمان پخش ۲ ماهه خود محل کنش و واکنش چهره‌های فرهنگی و استادان دانشگاه باشد.
این برنامه از ابتدای برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی قطر از آنتن کنار رفت و قرار است با اتمام جام‌جهانی دوباره به شبکه ۴ سیما بازگردد. روز گذشته هم روابط عمومی شبکه ۴ سیما درباره برنامه «زاویه» و پخش شبانه آن اطلاع‌رسانی کرد که قرار است در فصل جدید از این برنامه، جام‌جهانی از منظر علوم انسانی و اندیشمندان این حوزه مورد بحث قرار ‌گیرد و موضوعاتی مانند خصوصی‌سازی ورزش، نسبت فوتبال و جامعه و... واکاوی شوند.
در این خبر آمده است: همچنین در بخشی از فصل جدید «زاویه» کتاب‌های متناسب با موضوع برنامه نیز معرفی و بررسی خواهد شد. مجله علوم انسانی «زاویه» در فصل جدید با تغییراتی در فرم و محتوا تلاش می‌کند تا موضوعاتی را انتخاب کند که تناسب بیشتری با فضای عمومی جامعه و نیز موضوعات روز داشته باشند. این برنامه به میزبانی سیدمهدی ناظمی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه ۴ سیما پخش می‌شود.
***
تازه‌ترین کنسرت ارکستر ملی ایران در تالار وحدت برگزار شد
ارکستر ملی ایران از مجموعه‌های وابسته به بنیاد فرهنگی- هنری رودکی با حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر، دیروز در تالار وحدت روی صحنه رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در آستانه روز جهانی داوطلب، ارکستر ملی ایران اجرای ویژه‌ای داشت. به گفته منبع ارسال‌کننده خبر این کنسرت در راستای مسؤولیت اجتماعی بنیاد رودکی و با مشارکت جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در ابتدای این رویداد، وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ضمن خوشامدگویی به حاضران، از اقدام داوطلبانه ارکستر ملی ایران در بزرگداشت تلاش‌های اعضای هلال‌احمر قدردانی کرد. در ادامه ارکستر ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان روی صحنه رفت و سرود ملی کشورمان را اجرا کرد. «هزار دستان»، «ردشاو»، «راپسودی برای نی و ارکستر»، «خاک مهر آیین»، «مارش اشتراوس»، «اچمیازین» دیگر قطعاتی بود که در این کنسرت ویژه اجرا شد. ارکستر ملی ایران در پایان با تشویق حاضران قطعه «ای ایران» را اجرا کرد.
این کنسرت با حضور پرشور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ایران و در آستانه ۱۴ آذر ۵ دسامبر روز جهانی داوطلب و همبستگی با کار داوطلبانه برگزار شد.
***
معرفی داوران بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی سودای عشق
از سوی دبیرخانه جشنواره اسامی داوران بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق اعلام شد. به گزارش «وطن‌امروز»، دبیرخانه جشنواره تئاتر «سودای عشق» در اطلاعیه‌ای اسامی اعضای داوران بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره را که با حکم سعید نجفیان دبیر جشنواره منصوب شده‌اند، اعلام کرد.
بر این اساس لیلی عاج نویسنده و کارگردان تئاتر و مدرس، بهار کریم‌زاده نویسنده، بازیگر و کارگردان و مهرداد رایانی‌مخصوص مدرس، نویسنده، بازیگر و کارگردان، رضا گشتاسب نویسنده و کارگردان و مسعود ملکوتی‌نیا نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه به عنوان داوران بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی، آثار شرکت‌کننده در این بخش را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق از روز یکشنبه ۲۷ آذر تا روز جمعه دوم دی‌ به دبیری سعید نجفیان در استان بوشهر (شهر بوشهر) برگزار می‌شود.
***
«یوز ایرانی» در نگارخانه سرو به نمایش گذاشته شد
نمایشگاه عکس و طراحی نقاشی «یوز ایرانی» همزمان با چهارم دسامبر روز جهانی یوز پلنگ در نگارخانه فرهنگسرای سرو افتتاح شد. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایشگاه عکس و طراحی نقاشی «یوز ایرانی» دیروز همزمان با چهارم دسامبر روز جهانی یوزپلنگ با حضور رویا فتحی مدیر فرهنگی- هنری منطقه ۶ و رئیس فرهنگسرای سرو و جمعی از مسؤولان فرهنگی در نگارخانه این فرهنگسرا افتتاح شد. این نمایشگاه شامل ۲۱ اثر از عکس‌های یوزپلنگ‌های ایرانی و نماد طراحی و نقاشی برج‌های معروف ایران بر روی عکس‌هاست. آثار نمایشگاه، عکس‌هایی از وحید خدادادی و طراحی و نقاشی رامبد دبستانی است. علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «یوز ایرانی» می‌توانند تا ۱۷ آذر از ساعت ۹ تا ۱۶ به نگارخانه فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم (انتهای ساعی دوم) مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0049 sec