printlogo


کد خبر: 257234تاریخ: 1401/9/14 00:00
رونمایی از سامانه جامع فروش آنلاین «آی تیکت»
انحصار فروش بلیت سینمای ایران شکسته شد

به منظور توسعه مراکز بلیت‌فروشی سینمای ایران، سامانه بلیت‌فروشی «آی تیکت» به همت موسسه سینما شهر راه‌اندازی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، مراسم رونمایی از سامانه بلیت‌فروشی «آی تیکت» با حضور هاشم میرزاخانی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل موسسه سینما شهر، علی سرتیپی رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران، منوچهر شاهسواری عضو شو‌رای عالی سینما، محمدرضا صابری نایب‌رئیس انجمن سینماداران، سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز و حسین اسلامی رئیس هیات‌مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در موسسه سینما شهر برگزار شد.
در این مراسم هاشم میرزاخانی گفت: موسسه سینما شهر به عنوان بازوی توسعه فنی و زیرساخت سازمان سینمایی کشور، سابقه ۳۰ سال فعالیت داشته و زحمات زیادی در بستر زیرساخت‌ سینما کشیده است. این در حالی است که با توجه به رشد تکنولوژی، همگام با آن ملزم به ارائه برنامه‌هایی در زمینه توسعه این مهم هستیم.
وی افزود: در حال حاضر با توسعه فضای مجازی، بحث توسعه فروش از طریق فضای‌ آی‌ تی مطرح شده و به دنبال تعامل صنعت سینما با آی تی هستیم و با تفاهم ایجاد شده با اپلیکیشن‌هایی که بیش از ۱۵۰ میلیون نفر نصب دارند، فرصت مناسبی برای جذب مخاطب به سینما به وجود خواهد آمد. با همکاری کلیه سامانه‌های بلیت‌فروشی، امیدواریم بتوانیم ضریب اشغال سینما را بالاتر برده و با حضور چشم‌گیر مخاطب در سینما مواجه شویم.
عضو شورای راهبردی اکران اضافه کرد: بستر فروش سینمای ایران به دنبال توسعه است و متاسفانه در حال حاضر ضریب اشغال سینمای ایران 5.2 درصد بوده و این رقم برای کشور فرهنگی‌ای چون ایران با هنرمندان متعدد و مردم هنردوست آن در عرصه‌های مختلف تاسف‌آور است، چرا که در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۱۰ میلیون نفر به سینما آمده‌اند و اگر با برنامه‌ریزی‌های جدید، به فرآیند توسعه دست پیدا نکند، قطعا سینما متضرر خواهد شد.
مدیرعامل موسسه سینما شهر عنوان کرد: سال‌ جاری تنها ۲ فیلم ما به سوددهی رسیده و ۴ فیلم توانسته تنها هزینه‌های تولید خود را درآورد و مابقی فیلم‌ها حتی هزینه خود را جذب نکرده‌اند و این از نظر اقتصادی فاجعه محسوب می‌شود. ما باید مخاطب را با سینما آشتی دهیم و با تعامل با سایر پتانسیل‌های موجود و تولید آثار درخور سینمایی این امر ممکن می‌شود.
میرزاخانی اظهار کرد: سامانه «آی تیکت» اتفاقی مبارک برای سینمای ایران است که منجر به توسعه سامانه‌های بلیت‌فروشی خواهد شد. ما به عنوان کشور در حال توسعه باید به دنبال رشد بوده و لازم است در حوزه دیجیتال تولید نیز قدم برداریم. این امر یکی از خواسته‌های جدی هنرمندان ما است و مستلزم آن همگامی هنر با صنعت دیجیتال خواهد بود.
در ادامه این مراسم، منوچهر شاهسواری عضو شورای عالی سینما، افزود: آمار مخاطب سینما در سال‌جاری سطحی است و برای رهایی از این بحران نیاز به زمان است. گاهی بحران‌‌ها، خارج از اراده خود صاحبان کسب و کار است. در بستر بازار‌های جدید اصل بر مشتری‌مداری است. نظام مشتری‌محور از ابتدا بر جهان جاری بوده و ما نیز با تغییر ماهیت حرفه‌ای و سرمایه‌ای به آن وابستگی مالی داریم. ما در تولید اثر نگران بازگشت سرمایه هستیم اما از افزایش مخاطب لذت می‌بریم و این خود بخشی از کسب و کار است که محدود به فروش صرف نیست. رضایت، تنوع و تکثر خدمات مهم تلقی می‌شود.
شاهسواری عنوان کرد: در وجه عمومی همه ما مشتاق و علاقه‌مند به جمعیت بزرگ هستیم و سینماداران از حضور جمعیت، عکس‌العمل‌ها و خسارات ناشی از آن خوشحال هستند. امروز اگر کسب و کاری چون سینما موفق نباشد شما هم موفق نمی‌شوید. همانند آمازون که آن را بازاری می‌شناسید که با کسب سلیقه مخاطب به بازار فیلم رسیده است. امیدوارم رابطه دوسویه مخاطب و سینما به تامین ذوق و سلیقه مشتری برسد که آن مستلزم سنجش مشتری‌مداری است.
وی در پایان گفت: امروز با وجود ۱۶۵ هزار صندلی در سینماها، تنها ۵درصد آن اشغال شده است در حالی که این میزان از مخاطب باید حداقل به ۴۵ درصد برسد.
گفتنی است، در ادامه این مراسم تفاهمنامه‌ای ما بین سینماشهر با برنامه‌های پرکاربرد ایرانی از جمله اسنپ، تاپ، ایزی‌پی، فام، ‌آی‌گپ، روبیکا و... امضا و از سامانه بلیت‌فروشی «آی تیکت» رونمایی شد.

Page Generated in 0/0063 sec