printlogo


کد خبر: 257253تاریخ: 1401/9/14 00:00
۹۰ تن آنتی‌بیوتیک بزودی در سطح کشور توزیع می‌شود
شارژ قفسه داروخانه‌ها

تولیدکنندگان داخلی دارو در حالی همچنان ۳شیفته مشغول کارند تا دارو در حجم انبوه تولید شود که مسؤولان نیز برای رفع کمبود برخی اقلام دارویی، اقدامات لازم برای واردات این کالای سلامت‌محور را در دستور کار قرار داده‌اند؛ آنگونه که طی ۲ ماه اخیر چندین محموله دارویی به کشور وارد و در داروخانه‌ها توزیع شده است. بنا به این گزارش، حذف ارز 4200 تومانی مشکلاتی را برای تولیدکنندگان صنایع دارویی و وارد‌کنندگان مواد اولیه این کالا ایجاد کرد، به شکلی که موجب شد تولید دارو برخط انجام نشود و شاهد کمبود برخی اقلام دارویی باشیم اما اکنون مدتی است با ازسرگیری تولید و انجام واردات دارو، مشکل کمبود دارو در حال مرتفع شدن است. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۲ محموله جدید آنتی‌بیوتیک بزودی در سطح داروخانه‌های کشور توزیع می‌شود. پدرام پاک‌آیین با عنوان این مطلب که محموله جدید آنتی‌بیوتیک به میزان ۴۰ تن یکشنبه سیزدهم آذرماه از گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و از مبدأ هند وارد کشور شد، افزود: این محموله شامل یک میلیون انواع سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک، آزیترومایسین ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی‌گرم، شربت آموکسی‌سیلین، شربت کوآموکسی‌کلاو و سفکسیم است. 
وی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت، این محموله وارد کشور شده و بلافاصله پس از آزمایش‌های لازم و شناسه‌گذاری در سراسر کشور توزیع می‌شود. دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت همچنین اظهار داشت: روز جمعه نیز محموله بعدی به میزان ۵۰ تن حاوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار آنتی‌بیوتیک دیگر از همین 4 نوع با هماهنگی وزارت بهداشت و با هدف تکمیل بازار آنتی‌بیوتیک وارد کشور خواهد شد. 
* افزایش 4 برابری تولید ایبوپروفن
مدیرعامل شرکت داروسازی سها از افزایش 4برابری تولید شربت ایبوپروفن در یک ماه گذشته در مجموعه داروسازی سهاهلال خبر داد. حسین عطار با اشاره به تولیدات مجموعه سها در ماه گذشته و افزایش 4 برابری تولید ایبوپروفن گفت: در آبان‌ماه سال جاری 2 میلیون و 70 هزار بطری سوسپانسیون (شربت) ایبوپروفن تولید و از طریق شرکت داروسازی سها در میان شرکت‌های پخش‌ دارویی توزیع شده است. وی افزود: در این مدت 65 درصد از این تولیدات به میزان یک میلیون و 400 هزار عدد به داروخانه‌ها ارائه شده و در اختیار هموطنان قرار گرفته است. عطار با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای تولید داروهای دیگر که مورد نیاز جامعه است آغاز شده، گفت: مطالعات و طراحی فرمولاسیون روی چند محصول جدید انجام شده است. از سوی دیگر فنی توئین کامپاندو و گاباپنتین از جمله داروهایی هستند که تولید آنها در دستور کار قرار گرفته و با توجه به نیاز کشور تولید آنها نیز بزودی شروع می‌شود.

Page Generated in 0/0051 sec