printlogo


کد خبر: 257264تاریخ: 1401/9/14 00:00
دولتمردان و نمایندگان مجلس در سومین جلسه مشترک قوای مجریه و مقننه تأکید کردند
لزوم عدالت‌محوری در تدوین برنامه هفتم

گروه سیاسی: سومین جلسه مشترک مجلس شورای اسلامی و دولت به میزبانی نمایندگان مردم در خانه ملت برگزار شد. در این نشست که رئیس‌جمهور و وزرای کابینه حضور داشتند نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات دولت به بحث و تبادل‌نظر پیرامون مسائل جاری کشور پرداختند. این نشست در جلسه غیرعلنی صبح روز گذشته مجلس و بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شد. با این حال سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در تشریح اهداف و مباحث مطرح شده در این نشست به خبرنگاران گفت: علاوه بر جلسات متعددی که بین روسای قوای سه‌گانه، کمیسیون‌ها، وزرا و اعضای هیأت رئیسه مجلس و هیأت دولت در طول یک سال و اندی گذشته برگزار کرده‌ایم، اهتمام بر این است که با مسؤولان دولت همچنان جلسات مشترکی داشته باشیم که در این راستا امروز به مناسبت هفته مجلس مسؤولان دولت، رئیس‌جمهور و اعضای کابینه در صحن مجلس حضور پیدا کردند. وی تصریح کرد: در این جلسه مباحث مختلفی در رابطه با موضوعات مهم کشور بویژه مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مطرح شد و موضوعات مهمی که در جلسات گذشته مورد تأکید همه حاضران بود از جمله وضعیت اقتصادی کشور و برخی کمبودها که در حوزه بهداشت و درمان و دارو وجود داشت، پیگیری و دنبال شد و علاوه بر روسای قوای مجریه و مقننه که مباحث مبسوطی را در این جلسه مطرح کردند از طرف دولت، وزرای اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رئیس‌جمهور گزارش‌هایی را در رابطه با مسائل مختلف کشور و حیطه تخصصی خود ارائه کردند، همچنین گزارش‌های مطلوبی از نتیجه سفرهای استانی، همچنین شاخص‌های اقتصادی، حوزه صنعت، بازرگانی و خدمات ارائه دادند. 
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این نشست علاوه بر بازخوانی مسائلی که در لایحه بودجه سال گذشته وجود داشت و مباحثی که لازم است نمایندگان مجلس مورد توجه قرار دهند بر ضرورت تمرکززدایی، عدالت‌محوری و توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در برنامه هفتم توسعه تأکید شد. موسوی اظهار کرد: تأکید بر ضرورت توجه جدی به مساله‌محوری هم در برنامه هفتم توسعه و هم لایحه بودجه 1402 و اینکه باید بتوانیم با مساله‌محوری، حل مسائل و مشکلات کشور را در برنامه هفتم توسعه پیگیری کنیم، از دیگر موارد مورد تأکید رئیس مجلس شورای اسلامی بود. 
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مجموع یکی از نکات محوری در این جلسه اعم از تحلیل مسائل روز بود، کمااینکه درباره اعتراضات و اغتشاشاتی که در این مدت شاهد بودیم هم نمایندگان دولت و هم مجلس بر ضرورت به‌کارگیری بهترین راه مقابله با این مساله و رسیدن به ثبات در کشور و توجه به مطالبات واقعی و اساسی مردم بویژه در حوزه معیشت و اقتصاد تأکید داشتند. 
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این نشست تأکید بر این بود که مردم همراه با انقلاب هستند و توجه جدی به توطئه‌های دشمن ندارند، دشمن در جنگ نرم و ترکیبی و همه‌جانبه و گسترده‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم به راه انداخته است، تا حدود زیادی شکست خورده و با بی‌توجهی غاطبه مردم مواجه شده است اما به این معنا نیست که در کشور اعتراض نسبت به عملکردها وجود ندارد و ضمن اینکه مردم همراه با انقلاب و معتقد به نظام و رهبری هستند به چارچوب‌های کلی و ساختارهای جمهوری اسلامی نیز متعهد هستند اما گلایه‌ها، شکایات و اعتراضات درستی هم وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود که بخش عمده‌ای از آنها در حوزه اقتصادی و معیشتی است. وی در پاسخ به زمان تقدیم لایحه بودجه 1402 از سوی دولت به مجلس گفت: بر اساس قانون، 15 آذرماه باید این لایحه به مجلس تقدیم شود که احتمالا در همین حدود نیز ارائه خواهد شد.

Page Generated in 0/0045 sec