printlogo


کد خبر: 257276تاریخ: 1401/9/14 00:00
اخبار

٣ مدال طلا و ۵ برنز قایقرانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا
پرونده مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان و جوانان در تایلند با کسب ۸ مدال برای پاروزنان کشورمان بسته شد. مسابقات قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا با شرکت ۱۶۹ ورزشکار در رده سنی بزرگسالان و ۹۰ ورزشکار در رده سنی جوانان از ۱۸ کشور از ۹ تا ۱۳ آذرماه در پاتایای تایلند برگزار شد. تیم ملی ایران نیز با ۱۳ ورزشکار و ۵ مربی در این رقابت‌ها حضور داشت. 
***
لیگ برتر بسکتبال به نیم‌فصل رسید
مسابقات لیگ برتر بسکتبال پس از ۲ ماه برگزاری امروز دوشنبه با برگزاری دیدارهای هفته یازدهم به نیم‌فصل می‌رسد. دیدارهای هفته یازدهم و پایانی مرحله رفت مقدماتی رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز برگزار می‌شود. در این هفته از رقابت‌ها شهرداری گرگان صدرنشین برای کسب دهمین برد و تثبیت جایگاه خود احتمالاً کار سختی برابر تیم ته‌جدولی مس کرمان ندارد، در حالی که دیگر تیم‌های بالای جدول رقابت نزدیکی با یکدیگر خواهند داشت، بویژه ۳ تیم نفت، ذوب‌آهن و آویژه. آبادانی‌ها، اصفهانی و مشهدی‌ها فعلاً با امتیاز مشابه ۱۶ در رده‌های چهارم، پنجم و ششم جدول رده‌بندی قرار دارند اما بهبود این جایگاه‌ها منوط به نتیجه دیدارهای هفته پایانی آنها در دور رفت است. در چارچوب این دیدارها ۲ تیم ذوب‌آهن و آویژه صنعت مشهد رو در روی هم قرار می‌گیرند. مشهدی‌ها امیدوارند با کسب پیروزی در این دیدار از رده ششم بالاتر بروند. از طرفی شاگردان فرزاد کوهیان می‌دانند پیروزی در این دیدار جایگاه فعلی‌شان را تثبیت می‌کند، در عین حال که می‌تواند به ارتقای یک‌پله‌ای هم امیدوارشان کند. البته مشروط به اینکه کاله هم نتیجه رقابت با مس را واگذار کند و هم تفاضل گل پایین‌تر داشته باشد. نفت هم با نیم‌نگاه به عملکرد این ۲ تیم و نتیجه رویارویی آنها مقابل مهرام قرار می‌گیرد به این امید که بتواند نهمین شکست فصل را به حریفش تحمیل و شرایطی بهتر از جایگاه پنجمی را برای خود مهیا کند. در هفته پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر بسکتبال، ۲ تیم ته‌جدولی توفارقان و رعد پدافند هوایی رو در روی هم قرار می‌گیرند. نماینده تهران باید حتماً پیروز بازی باشد تا امیدوار به جدایی از رده آخر شود در حالی که حریفش هم برای دور نشدن از نمایندگان کرمان و هرمزگان باید امتیاز کامل این دیدار را از آن خود کند.
***
تیم ملی کشتی آزاد آماده اعزام به آمریکا
تیم ملی کشتی آزاد همچنان تمریناتش را برای حضور در جام‌جهانی آمریکا دنبال می‌کند، این در حالی است که هنوز ویزای این تیم صادر نشده است. به گزارش تسنیم، جام‌جهانی کشتی آزاد 19 و 20 آذر در آمریکا برگزار می‌شود. تیم ایران با ژاپن و منتخب جهان در یک گروه قرار گرفته و گروه دیگر را نیز ۳ تیم آمریکا، گرجستان و مغولستان تشکیل می‌دهند. در حالی که فدراسیون کشتی قصد داشت در حالت طبیعی آزادکاران را امروز دوشنبه عازم آیووا کند تا از نظر بدنی با شرایط آب و هوایی و زمانی آمریکا تطابق پیدا کنند اما هنوز ویزای این تیم صادر نشده است. شنیده می‌شود اگر مانعی در مسیر ایجاد نشود، ویزای تیم امروز صادر خواهد شد و احتمالا یک روز پس از آن شاگردان پژمان درستکار راهی آمریکا خواهند شد. 
***
تمسخر جو بایدن توسط نخست‌وزیر هلند
مارک روته، نخست‌وزیر هلند، پس از برتری مقابل تیم گرگ برهالتر، رئیس‌جمهور آمریکا را مورد تمسخر قرار داد.با شکست 3 بر یک ایالات متحده مقابل هلند در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی 2022 قطر، بسیاری از هواداران، رئیس‌جمهور ایالات متحده را مسخره کردند و هلندی‌ها نیز از این قاعده مستثنا نبودند. اما این تمسخر از طرف یک هوادار معمولی نبود؛ مارک روته، نخست‌وزیر هلند رئیس‌جمهور کشور آمریکا را نشانه گرفت! لحظاتی قبل از شروع بازی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود برای تیم تحت هدایت گرگ برهالتر آرزوی موفقیت کرد: «این اسمش فوتبال(soccer) است! شما بچه‌ها می‌توانید آن را انجام بدهید!» در نهایت آمریکا نتوانست «لاله‌های نارنجی» را شکست دهد و در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد. پس از پیروزی هلند، مارک روته نخست‌وزیر هلند در پاسخ به توئیت جو بایدن گفت: «جو بایدن متاسفم، فوتبال (football) برنده شد».

Page Generated in 0/0057 sec