printlogo


کد خبر: 257279تاریخ: 1401/9/15 00:00
اخبار

انتصاب مدیر بخش نمایش خیابانی جشنواره تئاتر فجر
دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حکمی «داریوش نصیری» را به عنوان مدیر بخش نمایش‌های خیابانی و محیطی این رویداد منصوب کرد. به گزارش روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر، کوروش زارعی دوشنبه ۱۴ آذر در حکم انتصاب داریوش نصیری به عنوان مدیر بخش خیابانی چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تاکید کرد: از آنجا که بخش خیابانی یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به جهت رویکرد تخصصی در حوزه تئاتر بیرونی به حساب می‌آید، دارای بیشترین تاثیر اجتماعی و یک رویداد بسیار حائز اهمیت در بین هنرمندان و مخاطبان هنرهای نمایشی است. 
داریوش نصیری بازیگر، کارگردان، نویسنده، نقال و مدرس دانشگاه و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما، ارتباطات، بازیگری و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است. از سوابق اجرایی نصیری می‌توان به داوری جشنواره‌های فیلم و تئاتر همچون جشنواره سراسری تئاتر نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، جشنواره سراسری نقالان علوی، جشنواره سراسری تئاتر دانش‌آموزی استان تهران، جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی، جشنواره سراسری فیلم کوتاه فیلم.نت، جشنواره تئاتر دانشگاهی استاد مهدی فتحی، جشنواره سراسری نمایش‌های آیینی و سنتی، چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و... اشاره کرد. چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی همزمان با ایام جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
***
پخش «جشن سربرون» در 1402
تهیه‌کننده سریال «جشن سربرون» بیان کرد مراحل پس از تولید این سریال که همچنان ادامه دارد. به گزارش مهر، حسن نجاریان، تهیه‌کننده سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی درباره پخش این سریال که پیش از این عنوان شده بود بعد از رقابت‌های جام‌جهانی روی آنتن می‌رود، بیان کرد: هنوز بخش‌های ویژوال افکت و موسیقی این سریال تمام نشده است و کار روی این بخش‌ها ادامه دارد. 
وی درباره زمان پخش این سریال بیان کرد: چون هنوز مراحل فنی این سریال تمام نشده است، نمی‌توان زمان دقیقی را برای پخش آن مشخص کرد. امیدواریم تا پایان سال یا در نهایت ابتدای سال آینده به پخش برسد. نجاریان درباره این سریال و زمان روایت تاریخی آن اظهار کرد: این سریال مربوط به دوره آخر قاجار است و بیشتر در حال و هوای این دوران می‌گذرد. تهیه‌کننده سریال «جشن سربرون» در پایان درباره وقفه‌های این پروژه و اینکه چقدر به مشکلات مالی مبتلا شده است تصریح کرد: کارهای طولانی و سنگین همیشه درگیری‌های مالی دارد و گاهی گره می‌خورد. پروژه‌های سنگین با تولیدات سخت و بیگ پروداکشن هم همیشه چنین مسائلی را داشته است و ما هم داشته‌ایم.
***
نکوداشت طالب‌زاده در جشنواره حقیقت
آیین نکوداشت یاد و خاطره نادر طالب‌زاده، مستندساز فقید کشورمان در شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز» شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت ۲۰ تا ۲۵ آذرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و آثار مستندسازان به نمایش درمی‌آید. پخش آثار از یکشنبه ۲۰ آذرماه در پردیس ملت آغاز شده و تا جمعه ۲۴ آذرماه ادامه خواهد داشت؛ مراسم اختتامیه نیز ۲۵ آذر در تالار وحدت برگزار می‌شود. همچنین طی مراسمی در پردیس سینمایی ملت، آیین نکوداشت یاد و خاطره نادر طالب‌زاده، مستندساز فقید کشورمان با حضور جمعی از مستندسازان و همکاران وی برگزار می‌شود. 
طالب‌زاده، فیلمساز، مجری و تهیه‌کننده فیلم‌های مستند است که اردیبهشت‌ماه امسال پس از پشت ‌سر گذاشتن مدتی بیماری درگذشت.
***
روند پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در تلویزیون ادامه دارد
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از استمرار پخش تیزر فیلم‌های سینمایی درحال اکران از شبکه‌های مختلف تلویزیون خبر داد. به گزارش فارس، حبیب ایل‌بیگی در جلسه شورای صنفی نمایش با اشاره به همراهی و مساعدت ریاست سازمان صداوسیما، از پخش رایگان تیزر فیلم‌های در حال اکران خبر داد و گفت: با توافق صورت‌گرفته میان روسای سازمان صداوسیما و سازمان سینمایی مدتی ‌است پخش تیزر فیلم‌ها از شبکه‌های مختلف سیما با سهولت بیشتری در حال انجام است که همین موضوع موجب استقبال خوب تهیه‌کنندگان و صاحبان فیلم‌ها از این طرح شده است. وی در رابطه با عدم پخش تیزر ۲ اثر در حال اکران از سیما گفت: واقعیت این است که تمام بسترها برای پخش قاعده‌مند تیزرها از تلویزیون آماده است و اگر تهیه‌کننده‌ای ضوابط و شرایط پخش تیزر در تلویزیون را رعایت نکرد نباید آن‌ را به حساب عدم همراهی تلویزیون گذاشت. به گفته ایل‌بیگی، استفاده از ظرفیت تلویزیون برای معرفی فیلم‌های در حال اکران این امکان را می‌دهد که این آثار بیشتر به جامعه هدف معرفی شوند و لازم است از این رسانه فراگیر در جهت معرفی و شناساندن هر چه بیشتر آثار سینمایی استفاده شود.

Page Generated in 0/0090 sec