printlogo


کد خبر: 257292تاریخ: 1401/9/15 00:00
اخبار

۳ سناریوی فیفا برای جام‌جهانی ۲۰۲۶ با حضور ۴۸ تیم
رئیس توسعه جهانی فوتبال فیفا می‌گوید پیشنهاد برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۶ با حضور ۴۸ تیم در ۳ فرمت در حال بررسی است. برای نخستین‌بار در جام‌جهانی ۲۰۲۶ فوتبال که به صورت مشترک در ۳ کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد، ۴۸ تیم حضور خواهند داشت. تاکنون جام‌جهانی با حضور ۳۲ تیم در 8 گروه ۴ تیمی برگزار می‌شد اما با افزایش تعداد تیم‌ها، هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است جام‌جهانی ۲۰۲۶ به چه شکلی انجام می‌شود. «آرسن ونگر» سرمربی سابق تیم آرسنال و رئیس توسعه جهانی فوتبال در نشستی خبری در قطر اعلام کرد فرمت برگزاری مسابقات جام‌جهانی آینده به صورت دقیق مشخص نیست اما 3 پیشنهاد در حال بررسی است. ونگر گفت: جام‌جهانی ۲۰۲۶ می‌تواند در ۱۶ گروه ۳ تیمی، ۱۲ گروه ۴ تیمی یا ۲ گروه ۲۴ تیمی باشد. درباره این موضوع در شورای فیفا در سال آینده (۲۰۲۳) تصمیم‌گیری خواهد شد. 
***
قطر از رکورد روسیه عبور کرد
رئیس بخش عملیات کمیته برگزاری جام‌جهانی قطر از استقبال 5.2 میلیونی فوتبال‌دوستان از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد. بر اساس اعلام «جاسم الجاسم» رئیس بخش عملیات کمیته برگزاری مسابقات نزدیک 5.2 میلیون تماشاگر از بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ استقبال کرده‌اند که بر این اساس ۹۶ درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها در این دوره پر شده است. الجاسم همچنین گفت: جام‌جهانی قطر از رکوردهای دوره گذشته در روسیه ۲۰۱۸ عبور کرد، در حالی که ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تماشاگر شاهد برگزاری رقابت‌ها در دوره گذشته در مرحله گروهی بودند. وی افزود: این نخستین‌بار بود که یک تماشاگر می‌توانست در یک روز ۲ یا ۳ مسابقه جام‌جهانی را از نزدیک تماشا کند و تاکنون در یک دوره شاهد چنین اتفاقی نبودیم، همان‌طور که احتمالا در آینده هم تکرار نخواهد شد که یک تماشاچی بتواند یک بازی را ببیند و دقایقی بعد با اتوبوس یا مترو به استادیوم بعدی منتقل شود. این یک کار استثنایی و اقدام مهم بود که در این دوره توسط قطر انجام شد. وی همچنین گفت: استادیوم لوسیل با حضور ۸۸ هزار و ۹۶۶ تماشاگر در بازی آرژانتین و مکزیک بعد از جام‌جهانی ۱۹۹۴ آمریکا بیشترین حضور تماشاگران در یک مسابقه جام‌جهانی را به ثبت رساند. 
***
حمایت تماشاگر انگلیسی از فلسطین خبرنگار صهیونیست را شوکه کرد
خبرنگار رژیم اشغالگر قدس در جام‌جهانی 2022 توسط تماشاگر انگلیسی خراب شد. مسابقات جام‌جهانی 2022 این روزها به میزبانی قطر در جریان است. یکی از پدیده‌های جام‌جهانی انزجار عمومی تماشاگران از خبرنگاران رژیم اشغالگر قدس در ایام مسابقات جام‌جهانی است. در همین ارتباط پس از آنکه تیم ملی انگلیس موفق شد سنگال را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد و راهی مرحله یک‌چهارم شد، یکی از خبرنگاران رژیم اشغالگر قدس از شادی بعد از برد تماشاگران انگلیس گزارش تهیه می‌کرد که با اقدام یکی از تماشاگران انگلیس خراب شد. این تماشاگر انگلیسی منتظر ماند تا خبرنگار اسرائیلی صحبت‌هایش را انجام دهد و بعد از آن با سر دادن شعار «فلسطین آزاد» این خبرنگار را شوکه کرد. فیلم این صحنه به صورت گسترده در فضای مجازی دست به دست ‌شد. 
***
روش جدید و عجیب وزارت ورزش؛ هوا کردن مجمع انتخاباتی در روز  برگزاری!
تکلیف رئیس فدراسیون اسکواش قرار بود دیروز مشخص شود که این اتفاق نیفتاد تا دوباره این فدراسیون با سرپرست به کار خود ادامه دهد. انتخابات فدراسیون اسکواش قرار بود صبح دوشنبه با حضور محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش و سایر اعضای مجمع برگزار شود اما در شرایطی عجیب و غریب به انجام نرسید تا بلاتکلیفی یکی از فدراسیون‌های ورزشی همچنان ادامه داشته باشد. ۲ هفته قبل بود که مجید جلیلی‌قاضی‌زاده، دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش اسامی نهایی نامزدهای واجد شرایط جهت احراز پست ریاست فدراسیون را اعلام کرد و گفت مجمع انتخاباتی با حضور امیر عزیزی‌پور، بابک فقیر و پیروز هاشمی‌ارس برگزار خواهد شد. اعلام این خبر بدان معنا بود که انتخابات ۳ کاندیدای تایید صلاحیت شده دارد و هر سه می‌توانند در مجمع شرکت کنند. با این وجود صبح دیروز در آغاز مجمع انتخاباتی از سوی پولادگر اعلام شد عزیزی‌پور تایید صلاحیت نشده و نمی‌تواند شرکت کند. همین مساله جنجال‌آفرین شد و 21 نفر از اعضای مجمع محل برگزاری انتخابات را ترک کردند تا مجمع از رسمیت بیفتد و انتخابات لغو شود. در حاشیه همین اتفاقات عنوان شد کاندیدای مورد نظر وزارت ورزش رأی لازم را برای ریاست نداشته و به همین دلیل هم عدم تایید صلاحیت عزیزی‌پور به یکباره مطرح شده؛ آن هم در حالی که دبیر مجمع 12 روز قبل نام عزیزی‌پور را در بین نامزدهای ریاست اعلام کرده بود. بیش از 10 فدراسیون هم‌اکنون با سرپرست اداره می‌شوند و درست در زمانی که قرار بود تکلیف یکی از آنها مشخص شود، به بهانه‌ای عجیب این اتفاق نیفتاد تا بلاتکلیفی اسکواش و تداوم دوران سرپرستی‌اش ادامه داشته باشد. تایید یا عدم تایید صلاحیت نامزدهای ریاست، اتفاقی است که در فاصله چند روز تا برگزاری انتخابات آنها اعلام می‌شود و بر همین اساس نیز فدراسیون‌ها رسما کاندیداها را معرفی می‌کنند؛ درست همان اتفاقی که در فدراسیون اسکواش نیز رخ داد و دبیر مجمع روز 2 آذر اسامی 3 نامزد ریاست را اعلام کرد. اینکه در فاصله چند دقیقه تا آغاز رای‌گیری، به یکباره از سوی معاون وزیر اعلام می‌شود یکی از نامزدها تایید صلاحیت نشده است.

Page Generated in 0/0108 sec