printlogo


کد خبر: 257312تاریخ: 1401/9/15 00:00
اخبار

برنامه حضور رؤسای قوا در جمع دانشجویان
رؤسای قوا به مناسبت روز ۱۶ آذر در جمع دانشجویان حاضر شده و دغدغه‌های آنها را خواهند شنید. به گزارش ایسنا، به مناسبت روز دانشجو، محمدباقر قالیباف امروز ۱۵ آذر به جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس می‌رود. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای نیز میزبان جمعی از دانشجویان خواهد بود. قرار است حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی نیز فردا به جمع دانشجویان برود. تشکل‌ها و دانشگاه‌های مختلف به مناسبت روز دانشجو، از رئیس‌جمهور دعوت کرده‌اند که دفتر وی در حال بررسی این دعوت‌ها بوده و هنوز محل برگزاری این دیدار دانشجویی نهایی نشده است. شنیده‌ها حکایت از حضور رئیسی در دانشگاه تهران دارد. در برخی دانشگاه‌ها نیز نشست‌های مناظره‌ای یا سخنرانی‌های نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی پیش‌بینی شده است. 
***
وزیر اطلاعات:
شرایط کشور خیلی بهتر شده است
حجت‌الاسلام‌والمسلیمن سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات درباره جلسه مشترک دولت و مجلس در روز یکشنبه ۱۳ آذر گفت: تعاملات فی‌مابین برای خدمت به مردم و تأمین منافع ملت باید ادامه پیدا کند، ما (مسؤولان) هرچه خدمتگزار مردم باشیم و امید در بین مردم ایجاد شود، دشمن ناامید خواهد شد و همیشه با شکست روبه‌رو می‌شود. وزیر اطلاعات درباره شرایط حال حاضر کشور اظهار کرد: شرایط کشور خیلی بهتر شده است و ایستادگی و استقامت مردم در برابر دشمن تداوم پیدا می‌کند. خطیب درباره توجه مجلس و دولت به مشکلات مردم گفت: امیدواریم مجلس و دولت بتوانند مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.
***
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:
پروژه ضدانقلاب در تعطیلی بازار شکست خورد
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اعلام اینکه اصناف و بازارها در سراسر کشور به‌رغم تهدیدهای جریان ضدانقلاب‌ باز و فعال هستند، گفت: پروژه تعطیلی اصناف و بازار توسط ضدانقلاب با شکست کامل مواجه شد. 
سیدمجید میراحمدی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به فراخوان و تلاش جریان ضدانقلاب برای تعطیلی بازار و کسب‌وکارها، گفت: تمامی اصناف از صنف طلافروشان گرفته تا قماش‌فروشان و همه صنوف به طور کامل مشغول فعالیت هستند و امنیت لازم هم برای فعالیت آنان تأمین شده است. وی با بیان اینکه در مواردی بازاریان در صورت باز کردن مغازه‌های‌شان به حمله تهدید شدند، اظهار داشت: حافظان امنیت برای تأمین امنیت کسبه در بازار حضور دارند. معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: در شیراز تعدادی از کسبه به دلیل تهدید عناصر ضدانقلاب مجبور به تعطیل کردن موقت واحد خود شدند که اقدامات لازم در این زمینه برای رفع آن انجام شد. وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی و شهرهای کردنشین این استان هم همه بازاریان مشغول فعالیت بودند. میراحمدی با بیان اینکه گرو‌هک‌های ضدانقلاب در استان کردستان بازاریان را تهدید کردند و به همین دلیل برخی صنوف تحت تاثیر این تهدیدها قرار گرفتند، اظهار کرد: تلاش بر این است مسائل حل و فصل شود، چون بازاریان از این تهدیدات و خسارت مالی به‌شدت ناراحت هستند و نگرانی‌های جدی دارند. وی افزود: نیروهای امنیتی در این استان تلاش‌های خود را انجام می‌دهند تا نگرانی‌های بازاریان را رفع کنند. دبیر شورای امنیت کشور تأکید کرد: در مجموع پروژه تعطیلی و اعتصاب بازار توسط ضدانقلاب که سرمایه‌های زیادی صرف تبلیغ آن کرده بودند، به دلیل عدم همراهی بازاریان و مردم عزیز کشورمان به طور کامل با شکست مواجه شد. 
***
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی:
سامانه باور ۳۷۳ توانمندی بسیار بالاتری از 300 S‌ دارد
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی با اشاره به افزایش اقتدار پدافندی ایران به‌رغم تحریم‌های خارجی، گفت: تحریم‌ها باعث نشده که ما ذره‌ای از آن چیزی که نیاز داریم، کوتاه بیاییم و دیگر دنبالش نباشیم. تازه اینها سلاح‌ها و تجهیزاتی است که می‌شود نشان داد. در این وضعیت که می‌بینید و با این تحریم‌ها، این وسایل و این تجهیزات را با تکنولوژی بالا تولید کردن و در اختیار دفاع مملکت گذاشتن، کار کوچکی نیست. 
امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده در گفت‌وگو با رسانه KHAMENEI.IR ادامه داد: «300 S‌» از روسیه خریداری و وارد سازمان رزم پدافند هوایی شد و الان هم در مراکز داریم استفاده می‌کنیم. متخصصان ما طوری به این سامانه نگاه کردند که باید بالاتر از این را خودمان بسازیم؛ یعنی توانمندی‌های اینها مورد بررسی قرار گرفت و همه ابعاد، به‌دقت توسط متخصصان ما بررسی شد. متخصصان فنی ما به میدان آمدند و گفتند ما باید بهتر از این را بسازیم. امروز سامانه باور ۳۷۳ توانمندی بسیار بالاتری از 300 S‌ دارد. این به ‌لطف خدا است؛ یعنی توقفی در هیچ‌کدام از این عرصه‌ها نیست. 
***
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
نتیجه اقدامات برخی سلبریتی‌ها مستقیماً به جان و مال مردم آسیب زد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به انتشار اخبار نادرست از سوی برخی سلبریتی‌ها گفت: نتیجه این اقدامات و این تهییج‌ها مستقیماً آسیب به جان و مال مردم بوده و نباید دستگاه قضا به راحتی از خطای جدی این افراد موثر بگذرد و باید این اقدامات آنها مورد رسیدگی قرار گیرد. زهره الهیان در گفت‌وگو با فارس گفت: این افراد که با اظهارات و اقدامات‌شان به تحریک جوانان و مردم برای ایجاد آشوب و اغتشاش پرداختند باید هزینه این قبیل اقدامات خود را بپردازند، چراکه این تهییج‌ها و تشویق مردم به حضور در خیابان و آسیب زدن به جان و مال مردم تبعاتی به دنبال داشت که جبران این خسارت‌ها و هزینه‌ها در کوتاه‌مدت میسر نیست. 

Page Generated in 0/0053 sec