printlogo


کد خبر: 257329تاریخ: 1401/9/16 00:00
اخبار

معرفی هیأت بازبینی تئاتر فجر ۴۱
مدیر دبیرخانه و مدیر اجرایی چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از آغاز بازبینی نمایش‌های ارسال مستقیم رقابت بزرگ صحنه‌ای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، بازبینی نمایش‌های ارسال مستقیم رقابت بزرگ صحنه‌ای جشنواره فجر آغاز ‌شد. حجت‌الله ناظری، مدیر دبیرخانه و مدیر اجرایی چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اعلام این خبر گفت: طبق گاه‌شمار فراخوان چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بازبینی‌ها از ۱۵ آذر (دیروز) شروع می‌شود.
ناظری در توضیح این بخش از جشنواره افزود: این بازبینی‌ها ویژه بخش مسابقه بزرگ نمایش‌های صحنه‌ای (ارسال مستقیم) به جشنواره است که از ۱۵ آذر آغاز و به صورت فشرده تا ۳۰ آذر ادامه خواهد داشت.
مسوول دبیرخانه و مدیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر درباره شیوه برنامه‌ریزی بازبینی‌ها نیز عنوان کرد: استان‌ها بر اساس اولویت‌های قرعه‌کشی در دبیرخانه جشنواره، در جدول بازبینی قرار داده شدند.
وی در معرفی اعضای هیات بازبینی جشنواره چهل‌ویکم تئاتر فجر نیز گفت: گروه بازبینی این دوره از جشنواره را حسینعلی شوندی، محمدرضا آزاد و سیدمصطفی موتورچی تشکیل می‌دهند.
گفتنی است چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کووش زارعی همزمان با ایام جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
***
اهدای مجموعه اسنادی از دوره ناصری به کتابخانه ملی
مجموعه اسناد خاندانی شامل ۵۶ سند مهم و باارزش متعلق به دوره ناصری - محمدشاه تا احمدشاه قاجار- به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شد. به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه اسناد خاندانی شامل 56 طغرا از اسناد مهم و باارزش متعلق به دوره ناصری، از سوی زهره بزرگ‌نیا به کتابخانه ملی ایران اهدا شد.
مجموعه اسناد مذکور دارای سلامت نسبی ظاهری هستند و بر اساس تعداد اندک تواریخ ثبت بر اسناد، متعلق به دوره ناصری و دوره محمدشاه تا احمدشاه قاجار است. محوریت محتوایی مجموعه، مکتوبات و نامه‌های اخوانی و یک نمونه مراسله سربرگ‌دار است که قاطبه آنها، درون‌خانوادگی و مبتنی ‌بر مراودات داخلی متعلق به خاندان «قائم‌مقامی» (منتسب به قائم‌مقام فراهانی) می‌شود و از منطقه «هزاوه» و «جونوش» فراهان و از نسل میرزاابوالقاسم قائم‌مقام دوم فراهانی (وزیر و صدراعظم محمدشاه قاجار 1251-1193 قمری) است.
مهم‌ترین موضوعات و موارد مندرج در متن اسناد شامل این موارد است: دستخط خطابی مظفرالدین‌شاه قاجار به میرزافضل‌الله قائم‌مقام،‌ ۲ دستخط انتسابی به میرزاابوالقاسم قائم‌مقام فراهانی، مکاتبات اخوانی میرزاعلی قائم‌مقام با فرزندش میرزافضل‌الله‌خان و ‌مکاتبات «جناب قندهاری» که به روایت مهدی‌قلی‌خان هدایت (مخبرالسلطنه)، از اساتید دارالفنون در ادبیات بوده است.
***
کمک سازمان نوسازی برای ساخت مجموعه‌های فرهنگی کودکان
تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان نوسازی شهر تهران و کانون پرورش فکری، برای ساخت مجموعه‌های فرهنگی - خدماتی کودکان و نوجوانان و تولید مسکن منعقد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان نوسازی شهر تهران و کانون پرورش فکری، برای ساخت مجموعه‌های فرهنگی -خدماتی کودکان و نوجوانان و تولید مسکن با حضور مدیرعامل این ۲ مجموعه دیروز در محل سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد. هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک، شناسایی اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول (سرمایه‌ای) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای مولدسازی، ساماندهی، سرمایه‌گذاری، خلق ارزش و افزایش درآمدهای پایدار کانون بدون رشد نقدینگی و در راستای کاهش وابستگی به بودجه عمومی دولت و تامین بودجه غیرتورم‌زا عنوان شده است.
بنا به گفته سازمان نوسازی شهر تهران، مولدسازی ۳۸ مرکز فرهنگی - هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این تفاهم‌نامه است و سازمان نوسازی تلاش خواهد کرد با مولدسازی این مجموعه‌ها به توسعه فضاهای آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کمک کند.

Page Generated in 0/0068 sec