printlogo


کد خبر: 257342تاریخ: 1401/9/16 00:00
اخبار

کالچو مرکاتو: اینتر تابستان مهدی طارمی را هدف قرار می‌دهد
یک رسانه معتبر ایتالیایی از اقدام احتمالی تیم تحت هدایت «سیمونه اینزاگی» برای جذب مهاجم تیم ‌ملی ایران خبر داد. سایت «کالچو مرکاتو وب» ایتالیا خبر داد باشگاه اینتر در نقل‌وانتقالات تابستانی سال 2023‌ مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو را هدف قرار خواهد داد. این سایت درباره اقدام نراتزوری نوشت: «طارمی در جام‌جهانی 2022 با پیراهن ایران درخشید و می‌تواند یک هدف برای ماروتا و مدیران باشگاه در نقل‌وانتقالات باشد. این بازیکن خودش را به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین بمب‌افکن‌های بین‌المللی (بازیکنان مورد توجه در نقل‌وانتقالات) مطرح کرده است. طارمی دیگر جوان نیست اما 25 میلیون یورو ارزش دارد که این رقم ممکن است در تابستان کاهش یابد. قرارداد طارمی سال 2024 با پورتو به پایان می‌رسد و تابستان سال آینده، آخرین فرصت برای باشگاه پرتغالی محسوب می‌شود تا از فروش بازیکن متولد سال 1992 بهره ببرد. اینتر می‌تواند قیمت پیشنهادی خود را کمی افزایش دهد و پورتو از این فروش تقریباً قطعی، سود اقتصادی به دست می‌آورد. اینتر در مرحله یک‌‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف پورتو، تیم فعلی طارمی می‌رود». ستاره ایرانی پورتو که با 34 گل در جایگاه دهم برترین گلزنان سال 2022 (تا پایان ماه نوامبر) جا گرفته، در جام‌جهانی 2022 قطر ۲ بار دروازه انگلیس را گشود و در دیدار با ولز ۸ موقعیت گلزنی برای سایر بازیکنان ایران ایجاد کرد. پیش‌تر اخباری مبنی بر تمایل باشگاه‌های آرسنال، چلسی، منچستریونایتد، میلان و رم به طارمی مطرح شده بود.
***
حذف اسپانیا و صعود مراکش
تیم ملی فوتبال اسپانیا که تصور می‌کرد برابر نماینده آفریقا کار آسانی برای پیروزی و رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی دارد. در ضربات پنالتی مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت. دیدار تیم‌های ملی اسپانیا و مراکش در ورزشگاه اجوکیشن قطر انجام شد که طی آن، جدال ۲ تیم در ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در ضربات پنالتی مراکش ۳ بر صفر پیروز شد و به مرحله بعد صعود کرد. اسپانیا بازی‌ها را پرقدرت شروع کرده بود و تصور می‌شد برابر نماینده آفریقا کار چندان سختی برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی نداشته باشد اما زمانی که بازی شروع شد معادلات تغییر کرد. آبی‌پوشان اروپایی در نیمه اول تلاش زیادی کردند دروازه مراکش را باز کنند اما بازی خوب و دفاع کم‌نقص این تیم اجازه نداد اسپانیا به خواسته‌اش برسد؛ اتفاقی که در نیمه دوم هم رخ داد و با وجود موقعیت‌هایی که ماتادورها روی دروازه حریف خلق کردند، نتوانستند دروازه را باز کنند. با تساوی بدون گل در ۹۰ دقیقه کار به وقت‌های اضافه کشید که در ۲ وقت ۱۵ دقیقه‌ای هم همین نتیجه پابرجا ماند. شاگردان انریکه تلاش زیادی کردند تا در جریان بازی کار حریف را تمام کنند اما در نهایت ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده این دیدار شد. در ضربات پنالتی تیم ‌ملی فوتبال اسپانیا نتوانست هیچ‌کدام از ضرباتش را گل کند و این مراکش بود که از ۴ ضربه ‌زده شد ۳ بار دروازه حریف را باز کرد و در نهایت ۳ بر صفر حریف مدعی قهرمانی خود را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.
تعویض‌های بد «لوئیس انریکه» و مهره‌چینی افتضاح‌تر او برای زدن ضربات پنالتی دلیل اصلی این شکست بود. انریکه با لجبازی چشم به روی همه استعدادهای مادریدی بست و با تیمی که دلیلی نداشت برای جام‌جهانی تا این حد جوان شود، پا به این آوردگاه گذاشت که تنها آورده‌اش بردن کاستاریکا در بازی نخست بود. با تساوی برابر آلمان و شکست مقابل ژاپن مشخص شد اسپانیا بی‌جهت روی انریکه برای قهرمانی در جهان حساب باز کرده است. به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال اسپانیا به زودی یک مربی معقول‌تر را جایگزین او کند.
***
اولین اظهارات استرلینگ پس از ترک ناگهانی قطر
ستاره تیم فوتبال چلسی برای نخستین‌بار پس از اتفاق غیرمنتظره‌ای که او را در بحبوحه جام‌جهانی قطر مجبور کرد به خانه بازگردد، صحبت کرد. «رحیم استرلینگ» که به دلیل حمله سارقان مسلح به منزلش در لندن، در آستانه بازی تیم‌ملی انگلیس برابر سنگال در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی مجبور شد اردوی سه‌شیرها را ترک کند و به خانه بازگردد، اعلام کرد فعلاً برنامه‌ای برای بازگشت به اردوی تیم ملی ندارد. طی سرقتی که توسط یک باند مسلح انجام شد، مجموعه‌ای از ساعت‌های مچی و جواهرات گرانقیمت بازیکن چلسی و همسرش به ارزش 300 هزار پوند ربوده شد. او چهارمین بازیکن تیم فوتبال چلسی است که در ماه‌‌های اخیر به این سرنوشت دچار شده‌ است. طبق گزارش پلیس، همسر استرلینگ 24 ساعت پیش از بازی انگلیس برابر سنگال از این موضوع مطلع شده است و در پی این اتفاق استرلینگ 27 ساله تصمیم گرفت به لندن بازگردد. انگلیسی‌ها امیدوار بودند بال سابق منچسترسیتی برای بازی مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل فرانسه به قطر بازگردد اما خود او زمان مشخصی را برای بازگشتش اعلام نکرد. یک منبع نزدیک به استرلینگ به نقل از او به نشریه سان گفت: رحیم به ما گفت «به هیچ وجه امکان ندارد من جایی بروم تا زمانی که صد‌درصد مطمئن شوم خانواده‌ام از امنیت کامل برخوردار شده‌اند». او بسیار محتاط و محافظه‌کار است و به همین دلیل هم خانواده‌اش را به یک محل خاص انتقال داده بود که به طور مرتب توسط چند نگهبان مراقبت می‌شود. با این وجود باز هم خانه‌اش مورد دستبرد واقع شد که این به روحیه خودش و همسرش ضربه‌ زده است. آنها تازه به لندن بازگشته‌اند و می‌خواهند احساس امنیت کنند.
***
سرمربی لالیگایی روی نیمکت تراکتور
«پاکو خمز» اسپانیایی سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز شد. پس از بررسی گزینه‌های مختلف و مذاکرات فشرده، «پاکو خمز» 52 ساله به‌ عنوان سرمربی تیم فوتبال تراکتور انتخاب شد. خمز که سابقه بازی در تیم ‌ملی و باشگاه‌های اسپانیایی همچون رئال وایکانو، رئال مورسیا، دپورتیوو لاکرونیا، رئال زاراگوزا و... را در کارنامه دارد، فصل 2007-2006 با تیم آلکالا وارد عرصه مربیگری شد و تاکنون هدایت تیم‌هایی نظیر کوردوبا، کارتاخنا، لاس‌پالماس، رایو وایکانو، گرانادا، کروز آزول و ایبیزا را بر عهده داشته است.

Page Generated in 0/0074 sec