printlogo


کد خبر: 257344تاریخ: 1401/9/16 00:00
آمریکا باز هم ناجوانمردانه با تیم کشتی ایران تا کرد تا تیم با چند غایب به این کشور سفر کند
شیطنت تکراری در صدور ویزا

تیم ملی کشتی آزاد ایران همچنان در انتظار صدور ویزا برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی آمریکاست. تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در روزهای اخیر با مشکل صدور ویزا مواجه شده است و تا ساعت 21 دیروز سفارت آمریکا در امارات به نماینده فدراسیون کشتی ایران در این کشور جوابی نداده بود. تیم ‌ملی در این ساعات، شرایط سختی را می‌گذراند، چرا که ملی‌پوشان در تب و تاب رفتن یا نرفتن به مسابقات جام‌جهانی 2022 بودند که این استرس قطعا در روحیه بازیکنان تأثیر خواهد گذاشت و مهم‌تر اینکه اگر ویزای تیم ‌ملی کشتی کشورمان هم صادر شود، دیر به محل برگزاری مسابقات می‌رسند و برای مسابقات شرایط ایده‌آلی نخواهند داشت. آمریکا سال گذشته هم به رغم دعوت رسمی خود ویزای چند کشتی‌گیر را صادر نکرد تا فدراسیون هم سفر به آمریکا را لغو کند اما موضوعی که باید به آن توجه کنیم اینکه سال گذشته آمریکا ایران را برای دیدار‌های دوستانه و اردوی مشترک دعوت کرده بود اما امروز ایران باید در یک تورنمنت رسمی جهانی شرکت کند. طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی، میزبان موظف است ویزای تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را صادر کند. آمریکایی‌ها با صادر نکردن ویزا چالش ناجوانمردانه‌ای را برای تیم ‌ملی کشتی آزاد ایران ایجاد کردند و در واقع برای نتیجه گرفتن در این رقابت‌ها مبارزه نابرابر را انتخاب کردند تا بتوانند پیروز میدان شوند.
* زمزمه لغو اعزام آزادکاران قبل از صدور مجوز
با توجه به اتفاقات اخیر در روند صدور ویزای اعضای تیم ‌ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در جام‌جهانی آمریکا، احتمال لغو این سفر قوت گرفت. داستان پرماجرای حضور تیم ‌ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ آمریکا ماه‌هاست ادامه دارد و هر روز وارد فاز جدیدی می‌شود. آخرین اخبار از اعزام تیم ‌ملی کشتی ایران به آمریکا مربوط به اعزام ملی‌پوشان به دوبی و انجام اقدامات اداری جهت دریافت ویزا بود و گویا در آستانه آغاز جام‌جهانی هنوز ویزای تمام نفرات اعزامی به آمریکا صادر نشده است. این در حالی است که رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود و در واقع زمان به ضرر ملی‌پوشان ایران در حال سپری شدن است. در همین راستا محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی چندی پیش در واکنش به آخرین وضعیت اعزام تیم ‌ملی کشتی آزاد به آمریکا به خبرنگار مهر گفته بود تمام اقدامات مربوط به فدراسیون کشتی ایران انجام شده و ملی‌پوشان با حضور در سفارت آمریکا مدارک خود را برای دریافت ویزا ارائه داده‌اند اما هنوز اتفاقی رخ نداده است. حال در تازه‌ترین اظهارات سخنگوی فدراسیون کشتی هم خبری از تغییر وضعیت نیست و او اعلام کرده قرار بود تیم ‌ملی دوشنبه اعزام شود و حتی بلیت اعضای تیم هم تهیه شده بود که به دلیل صادر نشدن ویزا فعلا سفر ملی‌پوشان به چهارشنبه (امروز) موکول شده است.
* ویزای چند نفر مانده
ویزای چند نفر از اعضای تیم ‌ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی همچون سال گذشته توسط کشور آمریکا صادر نشد.
با توجه به اینکه تیم ‌ملی کشتی آزاد قرار بود ساعت 23 دیروز برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی به آمریکا پرواز کند، تا لحظات آخر که ما روزنامه را به چاپخانه فرستادیم، برای علیرضا کریمی، امیرعلی آذرپیرا و علی‌اکبر فضلی به عنوان کشتی‌گیر، احسان امینی و اباذر اسلامی به عنوان مربی و همچنین ابراهیم مهربان به عنوان سرپرست و محمد مصلایی‌پور به عنوان داور ویزا صادر نشده بود. طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی اگر تیم ‌ملی کشتی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی حضور پیدا نکند، از رقابت‌های قهرمانی آسیا کنار گذاشته می‌شود و سپس از حضور در رقابت‌های جهانی بلگراد که کسب سهمیه المپیک نیز هست، محروم می‌شود. قابل ذکر است تصمیم‌گیری در این باره به شورای
برون مرزی سپرده شد که این شورا مجوز اعزام تیم را صادر کرد و قرار شد نفراتی که ویزای‌شان صادر نشده، پس از حل مشکل عازم آمریکا شوند. 
گفتنی است سال گذشته نیز برای ۵ نفر از جمله علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، کامران قاسم‌پور و مجید داستان کشتی‌گیر، احسان امینی مربی و محمد مصلایی‌پور به عنوان داور ویزا صادر نشده بود، به همین علت علیرضا دبیر امسال برای جلوگیری از تکرار حواشی صدور ویزا نام خود را در لیست اعزامی قرار نداد اما متاسفانه کشور آمریکا همچون سال گذشته رفتار خود مبنی بر صادر نکردن ویزا را تکرار کرد.

Page Generated in 0/0072 sec