printlogo


کد خبر: 257351تاریخ: 1401/9/16 00:00
17 عامل سنگ‌پرانی به کامیون‌های عبوری در استان‌های کردستان، فارس، لرستان و زنجان دستگیر شدند
سنگ‌پرانان در دام پلیس

در پی فراخوان‌های بی‌نتیجه معاندان در فضای مجازی و رسانه‌های ضدانقلاب برای اعتصاب کامیون‌داران و استقبال نکردن رانندگان از این خواسته، عده‌ای مغرض با حضور در محورهای مواصلاتی و سنگ‌پرانی به سمت خودروها موجب اخلال در حمل‌ونقل عمومی در 4 استان لرستان، فارس، کردستان و زنجان شدند که با هوشیاری پلیس این افراد به دام افتادند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پس از ناامیدی مغرضان نظام از همراهی کامیون‌داران دراعتصابات، آنها برای مجاب کردن رانندگان کامیون به اعتصاب، در مسیر جاده‌ها بویژه محورهای مواصلاتی به سمت کامیون‌های در حال حرکت سنگ پرتاپ می‌کردند که عاملان این اقدام شناسایی و دستگیر شدند. فرمانده انتظامی لرستان در این باره از شناسایی و دستگیری ۲ عامل سنگ‌پرانی به خودروهای عبوری در محور خرم‌آباد- پلدختر خبر داد. یحیی الهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر سنگ‌پرانی به یک دستگاه خودروی کامیون، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند. وی افزود: مأموران پس از تحقیقات و بررسی لازم ۲ جوان را با یک دستگاه موتوسیکلت فاقد پلاک که اقدام به سنگ‌پرانی به کامیون‌ها می‌کردند حین ارتکاب جرم شناسایی کردند. آنها با مشاهده مأموران اقدام به فرار کردند اما پس از تعقیب و گریز هر ۲ نفر دستگیر و به مقر انتظامی دلالت شدند. فرمانده انتظامی لرستان گفت: افراد دستگیر شده ضمن اعتراف به جرم خود، اذعان کردند تحت تأثیر فضای مجازی و شبکه‌های معاند اقدام به این کار کرده‌اند. الهی ضمن هشدار به افراد هنجارشکن که به هر نحو بخواهند امنیت و آرامش مردم و رانندگان زحمتکش را به مخاطره بیندازند، خاطرنشان کرد: اینگونه افراد با واکنش سخت پلیس و دستگاه قضایی مواجه خواهند شد. در همین حال فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد در استان فارس نیز از دستگیری عاملان سنگ‌پرانی به سمت خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد. سرهنگ مصطفی توکلی گفت: در پی فراخوان‌های معاندان در فضای مجازی برای اعتصاب کامیون‌داران و استقبال نکردن رانندگان از این خواسته، عده‌ای مغرض با حضور در محورهای مواصلاتی و سنگ‌پرانی موجب اخلال در حمل‌ونقل عمومی در محورهای شهرستان می‌شدند که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، اقدامات تخصصی و اطلاعاتی پلیس آغاز شد و پس از رصد سرنخ‌های موجود، ماموران موفق به شناسایی 4 دستگاه خودروی سواری و عاملان اصلی سنگ‌پرانی‌ها شدند. توکلی افزود: ماموران طی عملیاتی غافلگیرانه پس از هماهنگی قضایی، ۵ متهم را در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند. فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با اشاره به اینکه اخلال در نظم عمومی و خسارت به اموال و اشخاص جرم بوده و پلیس با قاطعیت با مجرمان برخورد خواهد کرد، گفت: متهمان پس از اقرار به جرم ارتکابی و تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند. 
همچنین فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری ۴ نفر از عاملان سنگ‌پرانی به خودروهای عبوری در محورهای کردستان خبر داد. سردار علی آزادی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی فراخوان‌های معاندان نظام در فضای مجازی برای اعتصاب کامیون‌داران و عدم استقبال رانندگان از این موضوع عده‌ای فریب‌خورده با حضور در محورهای مواصلاتی با سنگ‌پرانی مانع و موجب اخلال در حمل‌و‌نقل عمومی در محورهای استان می‌شدند که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. وی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی استان محل عبور کامیون‌های حامل بار بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: ماموران انتظامی با اشراف اطلاعاتی متهمان را شناسایی کردند. فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: در این راستا ۴ نفر از عاملان سنگ‌پرانی به کامیون‌های عبوری در محورهای سنندج به سروآباد و سنندج به دهگلان دستگیر شدند. 
سردار آزادی با اشاره به اینکه در تحقیقات به عمل آمده، متهمان از اعمال خود ابراز پشیمانی کردند، تصریح کرد: متهمان به همراه پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند. مقام انتظامی استان با بیان اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، گفت: با مخلان نظم و امنیت مردم و کسانی که بخواهند برای تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان مزاحمت ایجاد کنند برابر قانون قاطعانه برخورد می‌کنیم. همچنین فرمانده انتـظامی شهرستان خرمدره نیز از دستگیری ۵ نفر از مخلان امنیت عمومی که به سمت خودروهای عبوری سنگ‌‎پرانی می‌کردند، خبر داد و گفت: این اقدام در راستای این موضوع بود که کامیون‌داران را به اعتصاب اجباری وادار کنند. نوروزی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان خرمدره یکی از محورهای اصلی تردد کامیون‌های حامل بار بوده و دارای اهمیت ویژه‌ای است، محور مواصلاتی با انجام اقدامات پلیسی مورد رصد قرار گرفت. فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره در ادامه افزود: با توجه به حساسیت مـوضوع و با تدابیر ویژه، مأموران انتظامی و امنیت عمومی با شگردهای خاص پلیسی و گشت‌زنی‌های نامحسوس موفق شدند در این خصوص ۵ متهم را شناسایی و آنان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند. وی با بیان اینکه دستگیرشدگان در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر پرتاب سنگ به سمت کامیون‌های در حال حرکت اقرار کردند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند. همچنین فرمانده انتظامی شهرستان «کازرون» از دستگیری عامل سنگ‌پرانی به ‌کامیون‌های عبوری در محور کازرون - بوشهر خبر داد. سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره حادثه سنگ‌پرانی به کامیون‌ها در محور کازرون‌- بوشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. وی افزود: با اقدامات صورت‌گرفته و گشت‌زنی‌های مداوم و هدفمند توسط عوامل انتظامی، در نهایت در این رابطه یک متهم دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شد.
بنا بر این گزارش، در روزهای اخیر دست‌نشانده‌های جریان آشوب‌طلب در راستای ضربه زدن به اقتصاد و معیشت مردم، به تعدادی از رانندگان کامیون‌ها‌ حمله و آنها را تهدید کردند که اگر اعتصاب نکنند به اموال‌شان آسیب می‌زنند. جریان ضدایرانی به دنبال آن است که نظام توزیع کالا در کشور را به هر طریقی شده مختل کند. البته این موضوع تاکنون با هوشیاری رانندگان و کامیون‌داران ناکام مانده‌ است و برخی از افراد این جریان هم که در پی این ناکامی به سوی رانندگان کامیون سنگ‌پرانی کرده بودند، دستگیر شده‌اند.

Page Generated in 0/0061 sec