printlogo


کد خبر: 257361تاریخ: 1401/9/16 00:00
اخبار

ساخت پهپاد از طراحی تا پرواز
همه در داخل انجام شده و می‌شود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ساخت پهپاد از طراحی تا پرواز همه در داخل انجام شده و می‌شود و ما یک تجربه 39 ساله در ساخت پهپاد داریم. 
سرلشکر محمد باقری در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع‌مقدس گفت: ما در دوران دفاع‌مقدس با مظلومیت جنگیدیم؛ به لحاظ تجهیزاتی در تحریم بودیم و باید موازنه قوا را با تلاش در حوزه علم و فناوری و قطعه‌سازی ایجاد می‌کردیم. 
وی با بیان اینکه امروز تجربه ۳۹ ساله در ساخت پهپاد داریم، تاکید کرد: امروز ساخت پهپاد از طراحی تا پرواز همه در داخل انجام شده و می‌شود و دانشجویان و دانشمندان از دانشگاه‌های صنعتی کشور وارد میدان طراحی پهپاد شدند. 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آیا کسی می‌تواند ادعا کند عملیاتی در جنگ طراحی نداشت یا طراحی ناقص داشت؟ تصریح کرد: شهادت می‌دهیم هر میزان در کشور علم وجود داشت در زمان جنگ استفاده شد. دانش و فناوری در یک سو و دفاع‌مقدس در سوی دیگر بر یکدیگر تأثیر متقابل داشتند. هم دانش و فناوری به دفاع‌مقدس کمک کرد و هم دفاع‌مقدس موجب رشد و ارتقای علم و فناوری در کشور شد. 
* امروز برای شکست دشمن قدرت انباشته کرده‌ایم
فرمانده کل سپاه پاسداران هم در این همایش گفت: ما تجهیزات و ‌فناوری‌های تسلیحاتی را برای شکست دادن قدرت‌های استکباری انباشته کرده‌ایم و ‌مطمئنیم این‌ ملت به برکت داشتن رهبری عظیم‌الشأن، مکتب اسلامی، مردم و جوانان، عزیز و سرافراز خواهد ماند. 
سرلشکر حسین سلامی با بیان‌ اینکه جنگ ترکیبی از ایمان، خلاقیت، دانش و فناوری است، تصریح کرد: وقتی ‌ما در طریق‌القدس می‌توانیم ‌مسیری را برای ‌دور ‌زدن دشمن آن هم زیر دید اطلاعاتی آنها ایجاد کنیم تا به واسطه آن عقبه دشمن مورد حمله قرار گیرد این یعنی فروپاشی ‌نظام ‌مدیریت و فرماندهی دشمن؛ این مهم ‌زمانی‌ روی‌ می‌دهد که دانش جنگ همراه با ایمان باشد. 
وی ادامه داد: چنانچه قلب‌ها نلرزد گام‌ها تثبیت‌ می‌شود که تثبیت آن باعث می‌شود طراحان، ‌عملیات‌هایی ‌مانند بیت‌المقدس، کربلای 5 و والفجر 8 را طراحی کنند؛ اکنون ‌فناوری‌های تسلیحاتی ‌و‌ روز‌ دنیا در یگان‌ها و نیروهای ما بر پایه دانش، بینش ‌و انگیزه فرزندان این ‌سرزمین ‌بزرگ ‌که به پرچم کشورمان وفادارند، توسعه یافته که درخشش آنها را در عرصه‌های ‌مختلف می‌بینید. 
***
رئیس‌جمهور برای دفاع از «بذرپاش» در مجلس حضور می‌یابد
محمدرضا دشتی‌اردکانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: رئیس‌جمهور روز چهارشنبه برای دفاع از وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی در صحن مجلس حضور می‌یابد. لازم به ذکر است صلاحیت و برنامه‌های مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه‌وشهرسازی در مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد. 
***
برخورداری ندسا از موشک‌هایی با برد 2 تا 10 هزار کیلومتر دریایی
دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس، دفاع از حریم آل‌الله و امنیت و تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) از مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه به عنوان پرچمدار معنویت نام برد و گفت: سلاح واقعی رزمندگان برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایمان، اعتقاد و روحیه انقلابی و عنایت خداوند متعال بود. 
وی از خلیج‌فارس به عنوان منطقه‌ای مهم و راهبردی که طی ادوار مختلف همواره مورد طمع دشمنان قرار داشته است نام برد و گفت: در دوران دفاع‌مقدس که رژیم بعث صدام سکوهای نفتی ما را مورد هدف قرار می‌داد به‌رغم کمبود امکانات و تجهیزات، صادرات نفت ما با مجاهدت‌های رزمندگان حتی یک روز هم قطع نشد. 
سردار تنگسیری با بیان اینکه در حوزه سلاح و تجهیزات بحمدالله هیچ وابستگی‌ای به دیگران نداریم، گفت: امروز در نیروی دریایی سپاه موشک‌هایی با برد 2 تا 10 هزار کیلومتر دریایی، شناورهایی با قابلیت‌های متنوع تولید بومی و پهپادهایی در کلاس‌های گوناگون با ماموریت‌های مختلف در اختیار داریم که همگی به دست توانمند فرزندان ملت ایران ساخته شده‌اند. 
***
عذرخواهی خواننده گنده‌گو
توماج صالحی از خواننده‌های زیرزمینی که در جریان اغتشاشات اخیر اقدام به تحریک مردم به انجام اقدامات مسلحانه و اغتشاش می‌کرد و هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد، در ویدئویی کوتاه بابت اظهارات و اقدامات ضدامنیت ملی خود عذرخواهی کرد. 
او گفت: به خاطر خشونت‌هایی که تولید کردم از جامعه معذرت می‌خواهم، کاش می‌توانستم برعکس خشونت را تولید کنم. الان فقط می‌توانم معذرت‌خواهی کنم. 

Page Generated in 0/0064 sec